Kan een minderjarige een negatieve bkr registratie krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

wemkelover

Kan een minderjarige een negatieve bkr registratie krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:09

Hoi bakkers,

Mijn zoon van 11 had een mobiele abonnement van zijn vader gekregen. Op mijn zoontje eigen naam. Nu heeft vader deze niet kunnen betalen of gemist? Hoe dan ook, abonnement is beëindigd.
Nu heb ik zelf een nieuwe abonnement afgesloten voor hem. En kwam er achter dat het niet op zijn geboortedatum kan ivm te jong. Logisch. Dus ik denk dat vader toendertijd een ander geboortedatum heeft gebruikt of op ander manier.

Nu vraag ik me af omdat hij wel mijn zoons naam heeft gebruikt of mijn zoontje Nu een negatieve bkr registratie heeft of kan krijgen ivm niet betalen. Ik ben daar eigenlijk bang voor. Vader zegt van niet. Ik kan het niet vinden via Google hoe dat zit. Weten jullie misschien hoe dit zit?

Dammie

Re: Kan een minderjarige een negatieve bkr registratie krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:15

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:16

Kun je niet een oude rekening vragen aan de vader, zodat je kunt zien op wiens naam het stond? Of gaat dat niet?

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:22

Aangezien in Nederland ouders van minderjarige(n) verantwoordelijk zijn voor hun gedrag en schulden, lijkt mij dat de ouder(s) de BKR registratie krijgt.

(Een BKR registratie is altijd vanwege schuld/wanbetaling, dus altijd negatief. Negatieve registratie is dubbelop en zou betekenen dat er juist wel betaald is. Een negatieve BKR registratie bestaat dus niet. Misschien dat je daarom geen informatie kan vinden.)

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:22

@ Dammie o die had ik niet gevonden. Bedankt die ga ik bellen.

@ prompter hij is al die inloggevens kwijt, ik of hij kunnen niet op dat account meer komen waar de facturen staan en denk dat daar ook mis is gegaan met betalen.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:24

Roodvos schreef:
Aangezien in Nederland ouders van minderjarige(n) verantwoordelijk zijn voor hun gedrag en schulden, lijkt mij dat de ouder(s) de BKR registratie krijgt.

(Een BKR registratie is altijd vanwege schuld/wanbetaling, dus altijd negatief. Negatieve registratie is dubbelop en zou betekenen dat er juist wel betaald is. Een negatieve BKR registratie bestaat dus niet. Misschien dat je daarom geen informatie kan vinden.)

Ja eigenlijk logisch. Ik ben heel eerlijk ik ben niet op deze markt thuis. Ik weet echt hoe alles precies werkt en hoe het precies heet. Ik ben alleen bang voor problemen voor mijn zoon.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:33

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Roodvos schreef:

Er bestaat ook een positieve BKR registratie. Als je altijd netjes op tijd je leningen betaalt, staat dat garant voor “goed financieel gedrag”.
Al hebben ze het dan wel meer over een positieve vs negatieve vermelding dacht ik.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:42

Roodvos schreef:

Er worden bij mijn weten gewoon leningen geregistreerd. Alleen bij een betalingsachterstand wordt t een negatieve registratie?

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:44

Nee dat heeft hij nog niet. Alleen een spaarrekening

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:58

Gaat het om alleen een telefoonabo, of is er ook een toestel bij afgenomen? Want alleen bij het laatste kan een bkr registratie aanwezig zijn (hoger dan € 250,00). Registraties zijn in eerste instantie altijd positief, tot er een achterstand ontstaat. Je kunt zelf via bkr.nl checken of er een registratie is. in het geval van niet betaalde standaard abokosten, is een registratie bij Preventel wel waarschijnlijk.

https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... k-er-vanaf