Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marjo schreef:Ik vind je beredenering over 'geen probleem' hebben met mensen van hetzelfde geslacht (al denk ik dat je hier relaties tussen mensen met hetzelfde geslacht mee bedoelt?), andere nationaliteit etc niet vallen onder een 'open mind' hebben, maar gewoon gezond verstand en de normaalste zaak van de wereld.
Vervolgens noem je helderziende en allemaal 'wazige' dingen, waar je niet in gelooft; daar is je 'mind' dus afgesloten van. Dus nee, op dat vlak heb je absoluut geen open-mind.
Marjo schreef:Ik vind je beredenering over 'geen probleem' hebben met mensen van hetzelfde geslacht (al denk ik dat je hier relaties tussen mensen met hetzelfde geslacht mee bedoelt?), andere nationaliteit etc niet vallen onder een 'open mind' hebben, maar gewoon gezond verstand en de normaalste zaak van de wereld.
Vervolgens noem je helderziende en allemaal 'wazige' dingen, waar je niet in gelooft; daar is je 'mind' dus afgesloten van. Dus nee, op dat vlak heb je absoluut geen open-mind.
Bieden schreef:Iemand die jou zo weg zet en bijna aanvalt klinkt zelf als een hokjes denker met wat onaangename trekjes.
haha1995 schreef:Ik ga haar zeker nog eens vragen wat ze bedoeld...
Want idd is een mening over iets hebben niet open minded zijn? Of ben ik idd niet open minded ?
Ik zie het niet als een belediging hoor...Misschien ben ik idd wel niet open minded en vind ik zelf enkel zelf dat ik ruimdenkend ben...er zijn best een aantal zaken die ik echt afkeur...
verootjoo schreef:haha1995 schreef:Ik ga haar zeker nog eens vragen wat ze bedoeld...
Want idd is een mening over iets hebben niet open minded zijn? Of ben ik idd niet open minded ?
Ik zie het niet als een belediging hoor...Misschien ben ik idd wel niet open minded en vind ik zelf enkel zelf dat ik ruimdenkend ben...er zijn best een aantal zaken die ik echt afkeur...
Waarom vind je het zo belangrijk of iemand jou wel of niet open minded vindt ?
DuoPenotti schreef:Bieden schreef:Iemand die jou zo weg zet en bijna aanvalt klinkt zelf als een hokjes denker met wat onaangename trekjes.
Dit was mijn eerste gedachte.
Ik merk juist vaak dat mensen die zichzelf open-minded, sociaal of tolerant noemen, dat vooral zijn bij gelijkdenkenden. Zodra iemand er anders in staat, komen er ineens een hoop verwijten en vooroordelen over hoe iemand zo kan denken.
Best paradoxaal eigenlijk.
Dus gezien je opmerking denk ik dat dit ook zo iemand is. Want open-minded naar jou toe lijkt ze in ieder geval niet.
Wat een open-mind voor mij betekent is niet op voorhand iets (een mening, een visie oid) veroordelen. Openstaan voor wat de ander te zeggen heeft zonder dit afketsen met jouw oordeel of mening, dat is voor mij een open-mind hebben inhoudt. En dat geldt dan ook op onderwerpen waar je aanvankelijk helemaal niets voor voelt (zoals een helderziende).
Door een open-mind te hebben sta je open voor meningen, gedachtegangen, omgangsvormen etc die anders zijn dan in jouw normen en waarden liggen. Je stelt je daarvoor open, waardoor je jezelf ook openstelt om je mening en visie aan te passen naar hetgeen wat je leert.