Welke thuisstudie organisatie is de hoogste kwaliteit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Welke thuisstudie organisatie is de hoogste kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 19:25

Hoi allemaal,

Ik loop er in mijn werk een beetje tegenaan dat ik door mijn WO opleiding over sommige praktische onderdelen te weinig heb geleerd. Ik zou mij daarom graag willen bijscholen in bepaalde onderdelen, gewoon om mijn werk efficiënter te maken bv.

Nu komt een thuisstudie mij het beste uit en ik heb al wat rondgekeken maar er zijn vrij veel organisaties die dat aanbieden. Wat zijn jullie ervaringen met de kwaliteit van thuisstudies bij Laudius, NHA, NCOI, NTI en LOI? Eventueel goede Engelstalige thuisstudie websites mogen ook :)

8Eveline

Re: Welke thuisstudie organisatie is de hoogste kwaliteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:53

Ik denk dat afhangt voor onderwerp je zoekt. En daarnaast wat je huidige ervaring ergens mee is. Ik heb veel opleidingen gedaan dat top was zonder enige ervaring met onderwerp maar als je verdieping zoekt een grote teleurstelling.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:01

8Eveline schreef:
Ik denk dat afhangt voor onderwerp je zoekt. En daarnaast wat je huidige ervaring ergens mee is. Ik heb veel opleidingen gedaan dat top was zonder enige ervaring met onderwerp maar als je verdieping zoekt een grote teleurstelling.

Ik zoek eigenlijk vooral iets gericht op het maken en evalueren rondom communicatieplannen. Ik heb veel theorieën over communicatie en gerelateerde onderwerpen geleerd, maar dus niet specifiek over plannen maken, uitvoeren en evalueren. Ik werk bij een kleine organisatie als enige communicatiemedewerker en moet dus alles zelf doen en/of uitzoeken.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:23

Ik denk dat je vooral moet kijken of de inhoud van de opleiding en de manier van leren aansluit bij jouw wensen. Bij elke organisatie kun je voor- en nadelen vinden.
Ik studeer zelf bij LOI en dat gaat op zich prima. Soms duurt het wat langer voor je feedback op de opdrachten hebt, maar over het algemeen ben ik tevreden.

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:05

Heb je al overwogen om je aan te sluiten bij een netwerk van communicatie professionals van bijv Logeion of je te laten begeleiden door een senior communicatie professional? Ik denk zelf dat je daar meer aan hebt namelijk. Ik denk ook aan https://www.viceversacommunicatie.nl/

Maar, om op je originele vraag in te gaan. Wees even alert op dat NCOI, LOI, NTI etc allemaal onder de NCOI groep vallen.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:40

Ladyson schreef:
Heb je al overwogen om je aan te sluiten bij een netwerk van communicatie professionals van bijv Logeion of je te laten begeleiden door een senior communicatie professional? Ik denk zelf dat je daar meer aan hebt namelijk. Ik denk ook aan https://www.viceversacommunicatie.nl/

Maar, om op je originele vraag in te gaan. Wees even alert op dat NCOI, LOI, NTI etc allemaal onder de NCOI groep vallen.

Nee daar heb ik nog niet aan gedacht. Ik ga me eens verdiepen in zo'n netwerk. En hoe werkt dat met een senior communicatieprofessional als je die niet binnen je bedrijf hebt?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:50

Veel hogescholen bieden ook losse modules aan als avond/thuis onderwijs.
Open universiteit is wat mij betreft de beste thuis opleiding.

Ervaringen met LOI zijn bij mij niet goed. Je moet geregeld bezwaar maken na examens en de toetsen worden op een hele starre manier nagekeken, waardoor je dan weer bezwaar moet maken. Het veschilt per opleiding uiteraard.

Ben zelf aan een hogeschool gaan studeren in deeltijd ,dat bevalt echt veel veel beter . Zowel het niveau als de hulp en betrokkenheid van docenten.

Mijn man studeert met veel plezier aan de OU. Hoge kwaliteit en betrokken docenten.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 57 min geleden

Eleeke schreef:
Veel hogescholen bieden ook losse modules aan als avond/thuis onderwijs.
Open universiteit is wat mij betreft de beste thuis opleiding.

Ervaringen met LOI zijn bij mij niet goed. Je moet geregeld bezwaar maken na examens en de toetsen worden op een hele starre manier nagekeken, waardoor je dan weer bezwaar moet maken. Het veschilt per opleiding uiteraard.

Ben zelf aan een hogeschool gaan studeren in deeltijd ,dat bevalt echt veel veel beter . Zowel het niveau als de hulp en betrokkenheid van docenten.

Mijn man studeert met veel plezier aan de OU. Hoge kwaliteit en betrokken docenten.

Een volledige studie ga ik niet meer doen. Het gaat me echt om cursussen van maximaal 1 jaar.

Ik heb een bachelor en master in de communicatie en met een HBO ga ik dan qua theorie wel veel dubbel krijgen. Ik mis vooral het praktische stuk dat je tijdens een MBO en HBO en eventuele stage wel leert.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 51 min geleden

Je kan kijken of het ‘Strategisch communicatieframe’ van Betteke van Ruler past bij wat jij nodig denkt te hebben. Dat is via Van Ruler Academy. Ik vond het een leerzame training en een fijn instrument voor de communicatie.

Edit: Van der Hilst heeft ook fijne trainingen! En ik heb recent een training gedaan via Yearth (maar dat was wel incompany, maar vond ik ook een fijne training. Al was die meer gericht op adviseren met impact).

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 37 min geleden

LOI ligt onder vuur momenteel, las ik in een vakgenoten-groep. Weet niet precies wat er aan de hand is.