Er zijn zoveel merken en dan ook nog eens zoveel versies van modellen dat ik het niet meer weet
Ook weet ik niet goed het verschil tussen alle verschillende specs. Mijn absolute max is 1000 euro. Minder is zeker ook goed
of via een betrouwbare refurbished site als iemand hier ervaring mee heeft. Ik wil graag een 14” omdat dat in mijn tas past en makkelijk mee te nemen is. Zoals de titel zegt moet hij geschikt zijn voor fotobewerking, dus hij moet Photoshop en Lightroom kunnen trekken en een goed beeldscherm hebben. Ik wil misschien ook af en toe een videootje bewerken (davinchi resolve), maar als ik naar het afgelopen jaar kijk staat de teller op 1x videobewerkt haha. En mocht dat echt niet gaan tjah dan doe ik het op de desktop.
De laptop is ook vooral voor ‘gewoon’ gebruik, internetten op de bank en serie kijken etc. Maar dus ook belangrijk dat ik foto’s kan editen. Ik hoef er geen hele shoots op te bewerken (als dat verschil maakt), daarvoor kan ik naar mijn desktop. Maar soms heb ik een aantal foto’s van mijn dieren, vakantie of voor op het werk of social media, en dan heb ik geen zin om voor die paar foto’s alleen op m’n kamertje boven te zitten. Vind dat dan wel gezellig en minder drempel om dat gewoon beneden op de bank of aan de tafel te doen.
Kan iemand hier iets aanraden?