Welke auto?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

tengeltje11

Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 15:44

Onze gouden, ‘oude diesel’ range rover sport is nu voor de 2de keer niet door de keuring door de uitstoot…
Beetje hopeloos om hem er nog door te krijgen vreest iedereen, dus kijken we rond wat een alternatief kan zijn.

Mijn man heeft 1 voorwaarde:
Zijn fiets(heeft er verschillende), moeten in hun geheel ons de koffer passen(liefst plat dus)

Auto moet ook lichte vracht zijn en sowieso 2de hands.

Nu kom ik vooral op busjes of halve busjes uit, maar staat hij niet voor te springen.

We hebben een ford transit custom, daar past hij ook is, maar dan zit je terug met het busjes-gevoel

Alle recentere range rovers en dergelijke zijn ook in lichte vracht vorm niet meer ruim genoeg om een fiets in zijn geheel vlot in de koffer plat te krijgen.

Iemand nog ideeen?
(En mocht iemand een optie hebben en daarbij een foto met een fiets plat in de koffer zou dat nog beter zijn)

Duhelo

Re: Welke auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 15:52

Richting ford ranger oid? Ik denk dat dat wellicht wel past?

Jeeps kun je particulier niet meer inschrijven in LV, als je btw nr hebt is dat uiteraard geen probleem.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 16:03

@Duhelo, gekeken, maar die ‘bak’ blijkt verrassend klein en een fiets past daar niet in zonder een wiel uit te halen helaas.

Btw nummer is er, dus alles die lichte vracht is, kan ook zo ingeschreven worden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 16:10

Betere garage nemen, eentje die snapt hoe je die diesels schoon houdt.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 16:12

@tengeltje: ik stuur je even een berichtje voor een garagist in Heule met onze groetjes. Eentje van de oude stempel, maar die kan wellicht wel nog iets doen. Je weet nooit :) .

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 17:33

een Subaru Forester misschien? (ik heb een 2006 versie)

Hij is vrij groot en vierkant gezien de vorm van de auto, ik kan met de achterbank plat mega veel kwijt.
de auto is niet hoog qua laadvloer dus het is makkelijk om er iets groots/zwaars in te tillen, en je hebt veel ruimte tot aan het dak.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 17:40

Roetfilter afmelden bij de rdw. Tenminste als hij van voor 2017 is.
Dan betaal je de hoofdprijs aan belasting maar komt hij wel door de apk.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 18:20

Ik kan bijna niet geloven dat hij niet door de apk komt eigenlijk O:) Van welk jaar is hij, als hij een roetfilter heeft, maakt hij zich vaak genoeg schoon ook? En rijden jullie regelmatig genoeg lange afstanden en/of rijden jullie hem als hij warm is een minuut of 20 rond de 3000 toeren? Die laatste 2 helpen goed om een diesel schoon te houden maar geen garage die daar iets over zegt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-26 20:18

We zijn van België, hier is roetmeting een heel stuk strenger dan nl en fr…. We horen tegenwoordig bijna niets anders dan mensen die met hun oudere diesel niet meer door de keuring raken….
Hij is van 2011, en enkel als je een oldtimer hebt, kan je die roetmeting omzeilen, maar daar is hij nog niet oud genoeg voor dus.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-26 20:30

Er is wel sprake om te versoepelen. Wellicht eens opzoeken erover, wie weet loont het om hem 6 maand te laten staan…
Zelf gekeurd of via de garage? Garagist laten keren in zijn vast station kan ook wel eens helpen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:19

tengeltje11 schreef:
@Duhelo, gekeken, maar die ‘bak’ blijkt verrassend klein en een fiets past daar niet in zonder een wiel uit te halen helaas.

Btw nummer is er, dus alles die lichte vracht is, kan ook zo ingeschreven worden.

Wij hadden een ford ranger en daar kon mijn fiets wel in, enkel moest ik mijn wiel/stuur draaien zodat deze wel rechtop stond, Maar op die manier win je wat ruimte. De onze was lichte vracht met 4 zitplaatsen, maar ze bestaan ook met maar 2 zitplaatsen en dan wordt de bak ook weer groter, dus misschien kan de fiets dan wel volledig plat?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 04:51

Wat denk je van een Toyota Land Cruiser lichte vracht? Die heb ik een tijd gehad en de bak was plat gemeten 1m70. Bv het voorwiel dwars zetten zou het moeten lukken?