Oude e-reader connect niet met pc. Help

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Oude e-reader connect niet met pc. Help

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:51

Ik heb een oude e-reader gehad met het idee: als ik ‘m aan de praat krijg zou dat leuk zijn. Ik lees nu af en toe digitale boeken op de ipad, maar die is groot om mee te nemen. Plus een e-reader leest fijner. Maar omdat het een oud model is, is de ondersteuning natuurlijk ook gedateerd.

Het gaat om een Sony PRS-T1. Ik heb de ReaderforPC geïnstalleerd op mijn laptop. Account aagemaakt, reader geformatteerd. Maar de reader maakt geen contact met de pc als ik ‘m aansluit. Dus ik kan er geen boeken op zetten.
De handleiding heb ik uiteraard al bekeken en de stappen doorlopen. Maar het werkt nog steeds niet. Ga ik het überhaupt nog aan de praat krijgen en weet iemand hoe?
Of is het zo prehistorisch dat het kansloos is? :+

lies_sparkle

Re: Oude e-reader connect niet met pc. Help

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:27

Wat voor kabel zit er aan? Laadt de e-reader wel op? Herkent de laptop wel een ander apparaat aan dezelfde kabel?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:28

Wel een data kabel gebruikt en niet een oplaad kabel?

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:36

Het is een E-reader uit 2011, Sony is al heel lang gestopt met het maken van e-readers. Ook wordt software en drivers niet meer gemaakt of bijgewerkt. Reader for PC werkt ook vaak niet meer.

Je kunt nog proberen of je zeker weten een USB micro datakabel hebt, en niet een oplaadkabel. Datakabels zijn vaak iets langer. Zit er een MicroSD slot in? Dat zou je misschien nog kunnen proberen, om epub bestanden op die SD kaart te zetten (in de hoofdmap) en dat kaartje dan in je ereader te stoppen.