Ik hoor echter ook weleens van mensen die het uit principe niet doen of zelfs fel tegen zijn. Hoe kijkt bokt hier tegenaan?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
tamary schreef:Het is aan degene die het ontvangt om het al dan niet op te geven bij de belastingdienst.
Bellatrix schreef:_San87_ schreef:Het ligt er voor mij echt aan wat de klus is, eerlijk gezegd.
De grote beurt van de auto betaal ik zwart, de verbouwing aan ons huis betaal ik wit.
Mijn garage (Officiële Peugeot dealer) accepteert geen zwart hoor
8nnemiek schreef:Het ligt aan de klus inderdaad. Kleine bedragen betaal ik best wel eens contant. Of degene het vervolgens aan de belastingdienst op geeft of niet moet hij/zij zelf weten.
Maar de meeste kleine klusjes doen we eigenlijk gewoon zelf, dus hier komen niet snel mensen over de vloer.
Grotere klussen, zoals onderhoud aan de auto en boot, dat wordt allemaal door grotere bedrijven gedaan die goed bekend staan, en die werken altijd met facturen.
Vroeger met de paarden werd er meer contant betaalt.. voor hooi, voer, hoefsmid.. Geen flauw idee of dat zwart was
Duhelo schreef:Bellatrix schreef:
Wat begrijpen jullie onder zwart. Effectief met een afspraak zonder factuur en dus met vermindering van de btw, of gewoon contant?
een bedrijf dat geen contant aanvaardt is wel apart ... (behalve als het meer dan 3500 euro is, wettelijk gezien mag dat niet.)
Bellatrix schreef:_San87_ schreef:Het ligt er voor mij echt aan wat de klus is, eerlijk gezegd.
De grote beurt van de auto betaal ik zwart, de verbouwing aan ons huis betaal ik wit.
.Eleeke schreef:Voor alle mensen die bewust zwarte diensten afnemen .... niet klagen dat alles duur wordt, dat de zorg niet meer betaalbaar is dat de AOW naar beneden gaat etc etc . Want alle belastingontduiking samen gaat om 22 miljard euro.
Veel kleine beetjes tellen op tot een heleboel
Eleeke schreef:Voor alle mensen die bewust zwarte diensten afnemen .... niet klagen dat alles duur wordt, dat de zorg niet meer betaalbaar is dat de AOW naar beneden gaat etc etc . Want alle belastingontduiking samen gaat om 22 miljard euro.
Mars schreef:Eleeke schreef:Voor alle mensen die bewust zwarte diensten afnemen .... niet klagen dat alles duur wordt, dat de zorg niet meer betaalbaar is dat de AOW naar beneden gaat etc etc . Want alle belastingontduiking samen gaat om 22 miljard euro.
Mwah ik denk niet dat je die verantwoording neer moet gooien bij jan modaal die zijn timmerman eens zwart betaald. Maar bij de handige figuren met bankrekeningen op schimmige plekken. Lijkt me zinniger om achter de grote vissen aan te gaan.
Vooral niet over nadenken...)