Wie gaat naar de boerderij winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Herfstblad

Wie gaat naar de boerderij winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 18:00

Hoi!

Wie doet zijn of haar boodschappen nog meer zoveel mogelijk in boederij winkels? Ik vind het zo leuk en schattig! Die kleine winkeltjes en vaak van eigen bodem of van bakkerijen/boeren in de omgeving.

Ik ben vandaag weer op pad geweest en ben bij twee winkeltjes geweest. "Vlees en meer uut Erica"(Drenth). Kipfiletblokjes en kipdrumsticks. Daarnaast nog melk, vla, stroopwafels, stoofpeertjes, zelfgebakken koekjes. Deze winkel zit aan een grote boerderij vast en focust zich voornamelijk op vlees zuivel (eigen dieren)

Daarnaast ben ik bij een winkeltje geweest wat zich meer richt op biologische groente en fruit. 't Leeuweriksveld in Emmen (ook in Drenthe) Hier heb ik onder andere fruit, aardappelen, thee, dadels en een sapje gekocht.

Ja, het is allemaal veel duurder dan de supermarkt. Ik was iets meer dan 50 euro kwijt voor alle producten. Dan heb ik bij de liddl een hele week vol voor. Maar het voelt gezonder, verser en lekkerder! Dus ik ben benieuwd wie gaat nog meer? En koop je juist wel of niet in de boerderij winkel?

Joy_Mennings

Re: Wie gaat naar de boerderij winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:04

Ik ga soms naar een boerderijwinkel, maar dat is meer voor de leuk. Het zijn inderdaad meestal erg leuke en schattige winkeltjes. Ik koop dan vaak jam, honing of thee :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:05

Vaak, probeer zoveel mogelijk biologisch te kopen.

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 18:06

Joy_Mennings schreef:
Ik ga soms naar een boerderijwinkel, maar dat is meer voor de leuk. Het zijn inderdaad meestal erg leuke en schattige winkeltjes. Ik koop dan vaak jam, honing of thee :)

Ja dat hebben ze bij "mijn" winkeltjes ook veel inderdaad! Dus je doet niet standaard wekelijkse boodschappen?

Herfstblad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-26 18:07

BigOne schreef:

Lijkt mij wel lastiger als je alles biologisch wil kopen, maar niet alles is voorradig. Hoe maak je je week planning voor boodschappen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:08

Yes, wij iedere week. We halen bijna al onze groenten en fruit inmiddels daar en ook wat vlees en zuivel.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:11

Toen we in Zeeland op vakantie waren gingen we per vakantie zeker 4 a 5 keer naar het Groenteschuurtje in Serooskerke.

Hier gaan we af en toe naar Smilande.

We zijn ook een aantal jaar lid geweest van Herenboeren, maar we zijn te moeilijk met groente om hier echt volledig van te profiteren. Precies weten waar onze groente, vlees, aardappelen en eieren vandaan kwamen vond ik wel een pluspunt.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:18

Wij kopen veel van onze groenten en aardappelen van de boeren in onze omgeving. :)

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:24

Herfstblad schreef:
Joy_Mennings schreef:

Ja dat hebben ze bij "mijn" winkeltjes ook veel inderdaad! Dus je doet niet standaard wekelijkse boodschappen?

Ik woon nog thuis en mijn ouders doen daar de boodschappen. Zij doen inderdaad de gewone boodschappen bij de supermarkt en heel soms op de markt. Ik moet zeggen dat ik ook niet veel boerderijwinkeltjes die erg dichtbij zijn ken, maar ik woon dan ook tegen een stad aan.

Fayyah19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:28

Vlees, melk en eieren haal ik altijd bij de boer. Hij werkt met meerdere boeren samen en hij is heel kritisch op dierenwelzijn. De kalveren blijven zoveel mogelijk bij de moeder en de dieren worden in een kleinschalig slachthuis geslacht.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:29

Ik ga hier in Maarssen naar de plattelandswinkel, heerlijke groenten en ijs en ook vlees!

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:29

Soms want het is vaak duurder dan in de supermarkt. Wel haal ik altijd eieren bij de boer zelf, nooit in de winkel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:52

Hier in de buurt kan je alleen veel eieren, melk en kaas of andere zuivel kopen, geen groenten.
We hebben altijd eieren van de boerderij en kaas. Melk of andere zuivel zoals yoghurt lusten wij niet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:57

Waarschijnlijk kom jij uit mijn omgeving maar in stieltjeskanaal moet ook wat zitten, ken je die al?

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 18:58

Ik heb bij het leeuweriksveld een groente abonnement ze hebben overal in drenthe wel afhaal punten. Geloof ik 13 euro ofzo betaal voor een week groente voor 2 personen. Ideaal.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:00

Hier zijn wel wat boerderijwinkels, maar ik vind ze echt veel te duur :=
Ik koop wel regelmatig valappels bij de veevoer handel. Daar kun je zelf de mooie appels uit zoeken voor 50ct/kg.
En ik koop wel eens een hele zak aardappelen bij de aardappelboer.
De rest koop ik bij de groentekraam op de markt.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:22

Wij halen regelmatig bij "de boerderijwinkel".
Vooral toetjes, groente, vlees en aardappelen. (Zomers ook fruit, als het er is)

De eieren leggen onze eigen kippen (en we geven ook vaak eitjes aan familie).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:28

Herfstblad schreef:
BigOne schreef:

Lijkt mij wel lastiger als je alles biologisch wil kopen, maar niet alles is voorradig. Hoe maak je je week planning voor boodschappen?

Ik koop bvb groente die goed in is te vriezen in grotere hoeveelheden en vlees eten we niet zoveel . Zuivel is bij ons ook biologisch van plaatselijke boerderijen in de super te koop.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:31

Ik ben laatst in een boerderijwinkel geweest. Zag daar een bloemkool liggen die er 1. niet netjes uitzag en 2. over de 3 euro was. Bij de ap was een bloemkool 1,49.

Dat vind ik echt veel te duur voor iets wat rechtstreeks van de boer komt.

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:36

Naast de pensionstal ligt een landwinkel.Kaas komt daar standaard vandaan en vaak nemen we ook wat groente of fruit en wat lekkers mee.
Ook voor kadootjes laten we vaak een pakketje maken. En straks weer heerlijk ijs.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:40

Als ik thuis ben haal ik soms aardappels bij de boer. Als ik in onze stacaravan in Drenthe ben dan gaan we vaak naar een boerderijwinkel om vlees. Ik neem dan vaak een voorraadje mee voor thuis, het is dan al ingevroren. Weet niet zo goed waarom ik dat thuis niet doe, er zitten hier ook boerderijwinkeltjes

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 19:59

Ja hier ook. Melk haal ik rauw en vers uit de melktap. En we hebben zelf vleeskoeien.

Groenten en fruit het liefst biologisch, en dat heeft de boerderij winkel hier in de buurt niet helaas. Dus dat gaat toch vaak nog via de supermarkt.

Anasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:11

Wij kopen ons vlees bij een boer in de buurt (Eemstervlees in Drenthe), eens in de zoveel tijd wordt er 1 koe geslacht en ligt de vriezer daar weer vol. Kip komt ook van de kippenboer in de buurt, uit Ruinen. Bij de keuringsdienst van waarde is nu ook een item over gehakt, toen ik dat zag was ik wel blij dat we het vlees bij Eemster halen :j.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:39

Nooit.
Hier in de "buurt" verkopen ze alleen maar zuivel.
En afgezien van een beetje kaas koop ik dat nooit (lactose intolerant).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-26 20:45

Ik haal mijn eieren en de kaas voor mijn partner bij de Landwinkel op stal.

En ik haal mijn meel en bloem om brood te bakken bij de Molen/grutterij.
En als ik daar dan toch geweest ben, rijd ik ook nog langs een fruitteler voor fruit uit eigen boomgaard.
Die zit voor normaal wekelijks bezoek eigenlijk net te ver, waardoor de lage prijzen niet meer uit kunnen regen de brandstof en reistijd.
Vooral ook omdat bij ons in het winkelcentrum een heel goede en heel goed betaalbare groentewinkel zit.
Daar is de groente veel beter en goedkoper dan de supermarkten die er tegenover zitten.