zijn de Ariat wythburn H20 boots echt waterproof?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waidida

zijn de Ariat wythburn H20 boots echt waterproof?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:12

Ik kan van mijn instructrice een paar Ariat laarzen overnemen.

Het model is Ariat outdoorboots Wythburn H20 bruin. Mij leken deze laarzen fijn voor stalwerk in de winter en om mee te nemen op vakantie naar Ijsland.

Nu is alleen mijn vraag, zijn ze écht waterdicht? En moet je ze behandelen of niet? Ik wil absoluut vermijden dat ik natte voeten krijg, ook tijdens een sneeuwwandeling oid.

Hopelijk hier mensen met ervaring die me willen helpen!

MarliesV

Re: zijn de Ariat wythburn H20 boots echt waterproof?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:21

Ik heb zelf ook Ariat winterlaarzen en ja die zijn waterdicht. Modder, mest, nat gras, plassen enz, ik heb ze de hele herfst en winter aan.

Maar ik weet niet of ze wel geschikt zijn voor sneeuw wandelingen. De zool is naar mijn mening daar te glad voor. Ik zou echt een paar speciale laarzen nemen voor sneeuw wandelingen, maar dat is puur op gevoel en niet op ervaring.

Gezien het leren laarzen zijn, moet je ze wel af en toe schoonmaken en invetten, om zo het leer mooi en soepel te houden. Ik doe dat met zadelzeep als het echt heel goor is en daarna invetten. Dan dompel ik ze in een emmer warm water om af te spoelen, dus waterdicht zijn ze zeker, want ook dat overleven ze zonder doorlekken.

Rochiril

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:23

Ik heb ze inmiddels 8 jaar en dit jaar zijn ze gedegradeerd tot weide & stal (ook uitmesten) schoenen, ik ga tot mijn enkels de modder in, en ik kan zeggen dat ze nog steeds waterdicht zijn. Uiteraard zijn niet tot helemaal boven waterdicht, als je in een poel water gaat staan, dan loopt het wat hogerop door de veters heen.
Ik heb ze wel altijd best goed verzorgd, ik vet ze regelmatig in (na 8 jaar en niet meer de beste verzorging afgelopen jaar zie ik wel dat het leer wat scheurtjes begint te vertonen).

HopeDreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:54

Eens met de bovenstaande antwoorden! Hier ook altijd droge voeten gehad, maar voor wandelingen in de sneeuw zijn de zolen wel te glad, maar dat kan je prima oplossen door simpele sneeuw zooltjes mee te nemen en die om de zool heen te doen.

Waidida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:57

Dankjulliewel alvast voor jullie antwoorden!
Ik zou sowieso crampons meenemen maar denk dat ik voor de echte winter wandelingen extra wandelschoenen meeneem. Maar ik denk dat ze wel prima zijn voor de gewone uitstapjes.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:28

Ik heb ze ook, en met de sneeuw en ijzel hier in het noorden heb ik zonder problemen kunnen lopen :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:48

Ze zijn echt goed waterdicht, ik gebruik ze op stal, in het bos en wanneer ik in de tuin bezig ben. Modder, sneeuw en regen maakt niks uit.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:13

Ik heb ze ook, de tall versie (hogere met rits aan de achterkant)
Heb ze al jaren en zijn nog steeds goed waterdicht. Hele fijne laarzen imo