Kleine auto die licht stuurt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Joy_Mennings

Kleine auto die licht stuurt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:22

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar mijn eerste kleine auto. Nu heb ik veel nek- en schouderproblemen, dus een auto die licht stuurt is voor mij een must. Het stuur zelf of een optie met city-stand.

Ik rij nu meestal in de Fiat Panda van mijn ouders en dat is een goede optie, maar ik wil mijn zoektocht het liefst toch iets breder dan alleen een Fiat Panda.

Ik tot nu toe enkel een Hyundai I10 geprobeerd, maar die stuurt helaas te zwaar.

Modopmerking pag.3
Moderatoropmerking:
We zien dat het topic wat begint af te wijken van de oorspronkelijke vraag. TS vroeg om ervaringen met een kleine licht bestuurbare auto. De bredere discussie over rijvaardigheid en veilig rijden past hier minder goed. Bedankt voor het ontopic houden!

Oskarrino

Re: Kleine auto die licht stuurt

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:23

Ik heb een Aygo en die stuurt heerlijk licht, maar m’n panda op city stand stuurde wel lichter dan m’n aygo…. Maar misschien het proberen waard?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:24

Ik had vroeger een Suzuki swift sport die superlicht was. En de oudere mini cooper vindt ik ook licht sturen.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:24

Ik vond de Kia Picanto erg fijn en licht rijden! :j

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:27

Oskarrino schreef:
Ik heb een Aygo en die stuurt heerlijk licht, maar m’n panda op city stand stuurde wel lichter dan m’n aygo…. Maar misschien het proberen waard?

De panda op de normale stand is ook nog licht genoeg hoor, dus kan zeker een optie zijn! :)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:28

Wat is je budget?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:29

Ga lekker wat verschillende auto's proefrijden, daar heb je dan toch het allermeeste aan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

Wat is er mis met een Pinda? Neem wel een versie met 4 cilinders. Die halen gewoon 2,5 ton; dat zie ik die koffiemolens nog niet doen.....
Je kunt dan ook kijken naar een 500 of; iets groter, de Lancia Ypsilon. Allemaal met dezelfde techniek van elektrische stuurbekrachtiging. Fiat is daar best goed in met dat kleine spul.

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

Qua kleine autootjes heeft niets ooit aan mijn Panda kunnen tippen. ’t Is dat ik om redenen een grote auto moest, anders was die nooit weggegaan.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:42

Ik ben nog steeds blij met mijn aygo, bijna 3 ton mee gereden en mankeer nooit iets.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:43

Tegenwoordig heb ik een Fiat 500 maar mijn Citroën C1 was toch de beste auto die ik ooit heb gehad. Zou daar zeker eens naar kijken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:45

Zonnehoed schreef:
Ik vond de Kia Picanto erg fijn en licht rijden! :j

Ik vond deze dus te licht rijden. Net een botsauto. Was er eentje uit 2019-2022 geloof ik? Dus dat moet dan geschikt zijn gok ik? :P

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:47

Wij hebben net een weekje een Renault Clio gehad als vervangwagen, en in mijn beleving rijdt die "licht" maar ik kan natuurlijk niet echt met veel wagens vergelijken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:56

Fiat 500 ook. Zeker op de Eco stand.
Inderdaad C1, Aygo, Panda. De kleinere autootjes.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:58

Morgen gaan wij een aantal auto's proberen, dus dan kan ik je wel wat meer vertellen. Maar dat zijn wellicht wat duurdere auto's. Wij gaan kijken bij auto's tussen de 8 en 12k.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:04

Ik heb ook een Fiat 500 gehad, en die stuurde inderdaad lekker licht. Het verschil tussen de city stand aan en uit merk je eigenlijk alleen bij het parkeren. Hij had ook een lekker kleine draaicirkel.

Als je veel nekklachten hebt, wellicht dan een idee om een auto met achteruitrijcamera te nemen. Dat is zo fijn met parkeren <3

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:07

Alto reed fijn, panda rijdt fijn, aygo van ouders rijdt ook fijn (alles 98 qua benzine, maar dat is meer van hoe stil/soepel de motor loopt). Zorg wel voor goede banden, goede bandenspanning en dat je banden goed zijn uitgelijnd en uitgebalanceerd. Enige keer dat garage dat niet deed na band er af gehad te hebben merkte ik dat idd meteen in linker schouder.

Joy_Mennings

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:09

Ik moet het zoeken in het tweedehands circuit, vandaar dat ik ook wat meer opties wil dan alleen een panda (al zou ik die het liefst hebben haha). Budget tussen de 5000-7000. Proefrijden ga ik zeker doen hoor, maar een beetje een richting qua type auto is wel makkelijk natuurlijk.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:10

Ik vind de Toyota Igo (oud model) ook echt prettig sturen. Het is net een kart.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:15

Joy_Mennings schreef:
Ik moet het zoeken in het tweedehands circuit, vandaar dat ik ook wat meer opties wil dan alleen een panda (al zou ik die het liefst hebben haha). Budget tussen de 5000-7000. Proefrijden ga ik zeker doen hoor, maar een beetje een richting qua type auto is wel makkelijk natuurlijk.

Type is iets anders dan merk en model idd, dus wat moet de auto kunnen & wat wil je er mee doen? en wat is je budget qua vaste lasten aan verzekering, WB en verbruik? Hoeveel deurs wil je? Ik ben zelf 2-3 deurs gewend vanuit mijn ouders, heb nu een 5 deurs en wil niet anders meer. Scheelt nl zoveel qua overal bij kunnen met dingen vervoeren.

AdemoJoey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:32

Wat vind je van een Daihatsu Sirion? Ik ben er al sinds 2018 ontzettend blij mee! Klein, breed, betrouwbaar en ik vind hem zelf licht sturen, maar dat kun je het beste zelf even ervaren :)

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:33

Joy_Mennings schreef:

Ah, qua budget red je dat niet (va. 8-9k), maar het nieuwste model nissan micra (vanaf 2019 dacht ik) stuurt ook heel licht. Zonder klachten zou ik haast zeggen dat ie met 2 vingers te sturen is :Y)

https://www.autowereld.nl/nissan/micra/ ... tails.html
Dit model dus, deze zit binnen budget, maar wel al 200k km dan..
Laatst bijgewerkt door Rintah op Gisteren, 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

ikke schreef:
Wat is er mis met een Pinda? Neem wel een versie met 4 cilinders. Die halen gewoon 2,5 ton; dat zie ik die koffiemolens nog niet doen.....
Je kunt dan ook kijken naar een 500 of; iets groter, de Lancia Ypsilon. Allemaal met dezelfde techniek van elektrische stuurbekrachtiging. Fiat is daar best goed in met dat kleine spul.

Niks mis met een pinda maar om erin te rijden zou ik dan eerder een panda kiezen :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:39

Ik had een kleine suv en erfde het autootje van mn pa een kia picanto eerst dacht ik die houden we voor de kids maar heb mn grote verkocht want dit is echt een gooi en smijt bakkie!
Ik vind het ideaal kan overal parkeren en past overal tussen moest wel wennen dat het zo licht was tov die grote en soms mis ik het even een paar hooi balen erin prakken maar verder heb ik zo iets die rijd ik wel af.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

Ik heb een 2e generatie ford ka (2009) en heb nog geen andere auto gehad die zo licht stuurde! Voor mij ideaal met mijn pols. Blessure, in onze Volvo krijg ik echt pijn met sturen namelijk.