Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:39

Hallo
Lang geleden dat ik heb ingelogd op bokt maar ik heb een situatie die ik graag wil delen.

16.02.26 heb ik in deze winkel voor ongeveer 200€ spullen gekocht en het bedrag contant afgerekend .

Savonds belt betreffende winkel naar mij dat er kassa tekort is en wil mij hiervoor verantwoordelijk houden.

Dag later is er nogmaals geprobeerd mij te bellen en heb ik terug gebelt maar kreeg geen gehoor

Vanochtend heb ik gebelt en kreeg een jonge medewerker aan de lijn die ook begon over dat er wat mis is met betaling.
Later vandaag werd ik nogmaals gebelt door de manager dit keer zei hij dat ze op camera konden zien dat ik te weinig gaf.
Mijn reactie is dat ik ook graag even de beelden wil bekijken :)

Mijn concrete vraag is in hoeverre kunnen ze mij verantwoordelijk houden voor kas verschil
ik dacht dat dit onder ondeernemers risico viel en dat ze niet met kassa verschillen nog even klanten kunnen bellen voor restanten ivm het de verantwoordelijk is vd kassa dame om goed te tellen voordat ze het in de kassa doet.

Het is nu best al een beetje een gedoe geworden en mijn vriend zegt dat ik naar Juridisch loket moet gaan morgen
Mijn bestelling die ik heb afgerekend en waar ik een bon van heb waarop staat dat het compleet voldaan is heb ik ook gewoon hier naast me liggen.

Uiteraard is de bestelling ook nog niet bij mij bezorgd denk dat de ondernemer daar een halt op heeft gezet

Ben wel benieuwd naar jullie mening :=

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:42

Weet jij zeker dat je genoeg gegeven hebt? Ik zou zelf de camerabeelden afwachten voor je dingen als het juridisch loket erbij gaat halen.

Ik weet niet hoe het juridisch zit maar ik zou het zelf erg naar vinden om een ondernemer te benadelen om een punt te maken en goedkoop spullen te hebben. :o
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op Vandaag, 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:42

Volgens mij word je keihard opgelicht.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:43

Wat bizar.
Hoeveel kasverschil is er dan en wat zou jij gegeven hebben?
Je merkt toch als er te weinig wordt gegeven? 200€ is mooi rond, dus vier briefjes van 50 en klaar. Hoe heb je betaald?

En jij weet zeker dat het echt €200 was wat je gaf?

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:47

:') :') :') is dit serieus? Ik werk al 15 jaar in een winkel en wij hebben nog nooit een klant gebeld om te zeggen dat te weinig betaald hebben. Eerder een collega er op aangesproken dat ze niet goed gekeken hebben bij het afrekenen (of dat ze opgelicht zijn met een wisseltruc oid) maar zelfs voor hun volgt er geen consequentie als het niet bewust gedaan is. Dit lijkt mij erg sterk dat een winkel jou belt om te vermelden dat je te weinig hebt betaald. Denk dat je opgelicht wordt.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Re: Ben ik verantwoordelijk v kasverschil van Expert winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:48

Mijn eerste vraag is eigenlijk ook: hoe komen ze aan jouw telefoonnummer?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:48

NadjaNadja schreef:

Is heel veelvoorkomend wanneer dingen nog bezorgd moeten worden. :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:52

Thanks Marlinde en Blue eyes

@Marlinde 100% zeker weet ik het nu niet meer hun blijven er in elk geval heel stellig bij en daarom wil ik ook zeker ff camera beelden zien waarop het bewijs is te zien . Maar vind het gewoon apart dat zowel ik als de kassa dame het dan beide over het hoofd hebben gezien zij moet tenslotte ook even tellen voor ze het in de kassa stopt lijkt mij.
Ik heb inmiddels de spullen al ergens anders gekocht dus deze "bestelling gaat hoe dan ook retour en krijg ik geld terug dus nee ik ga niet profiteren v goedkope spulletjes.

@blue eyes
Weetje wat het is ze komen pas 3 dagen erna met dat ze beelden hebben dat vind ik best apart en toen ik gelijk zei van nou dan kom ik graag ff zelf kijken dan heb ik voor mezelf ook duidelijkheid en afsluiting zei die nanager dat hij dat eerst moet na vragen..... toen dacht ik ehmm was dit meschien bluf poker..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:52

Ik zou aangeven dat ik graag met de politie erbij de beelden terug kijk.
Wedden dat het dan niet meer hoeft..

Want dit is pure oplichting.

Neem aan dat het om een artikel met garantie gaat. Omdat ze je naam hebben.

Naar de politie gaan is ook nog een optie.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:53

xmarliez schreef:
:') :') :') is dit serieus? Ik werk al 15 jaar in een winkel en wij hebben nog nooit een klant gebeld om te zeggen dat te weinig betaald hebben. Eerder een collega er op aangesproken dat ze niet goed gekeken hebben bij het afrekenen (of dat ze opgelicht zijn met een wisseltruc oid) maar zelfs voor hun volgt er geen consequentie als het niet bewust gedaan is. Dit lijkt mij erg sterk dat een winkel jou belt om te vermelden dat je te weinig hebt betaald. Denk dat je opgelicht wordt.

Helaas mega serieus word al 3 dagen gebelt :')

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:54

Wat een bizar verhaal joh!
Natuurlijk mogen ze dat niet doen, je hebt bewijs van betaling, ook dat deze is afgerond… Dus dat lijkt me meer dan voldoende.

Ik zou de politie inschakelen, al zouden zij het waarschijnlijk onder civiel schalen… Je kunt in ieder geval de beelden met ze kijken.

c_alsemgeest

Laat ze maar met camera beelden komen dat er te weinig gegeven hebt.
Want jij zegt het gegeven te hebben en de kassa medewerker heeft het geregistreerd als bedrag voldaan. Neem aan dat een medewerker het bedrag ook telt als het de la in gaat.

Vind het een hele vreemde gang van zaken, om de klant hier over te bellen terwijl ze (nog) geen hard bewijs hebben dat jij te weinig gegeven zou hebben.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 20:54

MarlindeRooz schreef:
NadjaNadja schreef:

Is heel veelvoorkomend wanneer dingen nog bezorgd moeten worden. :)

Klopt het is in de winkel betaald maar ook gelijk besteld ivm geen vooraad in winkel
Laatst bijgewerkt door shilady op Vandaag, 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Muurp

shilady schreef:
Thanks Marlinde en Blue eyes

@Marlinde 100% zeker weet ik het nu niet meer hun blijven er in elk geval heel stellig bij en daarom wil ik ook zeker ff camera beelden zien waarop het bewijs is te zien . Maar vind het gewoon apart dat zowel ik als de kassa dame het dan beide over het hoofd hebben gezien zij moet tenslotte ook even tellen voor ze het in de kassa stopt lijkt mij.
Ik heb inmiddels de spullen al ergens anders gekocht dus deze "bestelling gaat hoe dan ook retour en krijg ik geld terug dus nee ik ga niet profiteren v goedkope spulletjes.

@blue eyes
Weetje wat het is ze komen pas 3 dagen erna met dat ze beelden hebben dat vind ik best apart en toen ik gelijk zei van nou dan kom ik graag ff zelf kijken dan heb ik voor mezelf ook duidelijkheid en afsluiting zei die nanager dat hij dat eerst moet na vragen..... toen dacht ik ehmm was dit meschien bluf poker..

Ik zou wel opletten, of je nu dan ook al je geld terug krijgt… Zo klinkt het niet namelijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:02

Heel raar verhaal dit. Lijkt me dat ze dit eerst mogen bewijzen. Kassamedewerker kan ook wat achterover hebben gedrukt. Raar dat je dan je klant gaat beschuldigen. Laat ze maar met beelden komen dan.

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:07

Weet je zeker dat het de winkel is die belt, en niet oplichters die met een gegevenshack (zoals die van Odido laatst) je proberen op te lichten?

Ik zou direct de politie inlichten.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 21:14

Knuffeldier schreef:
Weet je zeker dat het de winkel is die belt, en niet oplichters die met een gegevenshack (zoals die van Odido laatst) je proberen op te lichten?

Ik zou direct de politie inlichten.

Jazeker want het is het echte nr v betreffende winkel en idd dezelfde naam v manager
Ook als ik zelf naar winkel bel weten ze gewoon alles waarom het gaat hoor :j

Maar heb zoiezo gezegt ff beelden te willen bekijken in winkel zelf dus hoe dan ook alle stappen gebeuren in de werkelijke winkel geen oplichting met tikkie of iets

Knuffeldier

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:16

Ik zou toch echt juridische hulp vragen en evt iemand meenemen naar de winkel, al is het om je bij te staan (maar ook als getuige van dat je daar bent en wat daar gebeurt, om ook met jou mee te kijken, mocht je beelden mogen zien).

Wat iemand al eerder zei: dit is echt heel raar. Als iemand te weinig betaald spreek je de kassamedewerker aan, niet de klant.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:19

Ik zou toch fysiek even langs gaan en vragen hoe het zit met dat bellen over zgn. te weinig betaald hebben. Want dat de namen & nummers kloppen zegt allemaal niks tegenwoordig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:24

Wat een vreemd verhaal...

En jij mag hopen dat je je geld terugkrijgt nu je de bestelling geannuleerd hebt..

.gedoe zeg

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:25

Al zou je te weinig gegeven hebben, dan is dat aan de persoon achter de kassa die met jou afrekent. Die is verantwoordelijk voor het financiële gedeelte, niet jij.

Ik zou me er verder niet druk om maken. Laat ze eerst maar komen met de beelden.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:26

Ben dan wel benieuwd om wat voor bedrag het gaat volgens het personeel?
Wat een onzin dit joh. Fout van de kassière, dat ten eerste. Maar dat ze klanten nog gaan na bellen is echt bizar. Heb dit nog nooit gehoord.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:26

Heel raar verhaal. En zonder beelden zou ik ook niets doen. Daarnaast, jij weet toch wat je aan cash in je portemonnee hebt? Dan weet je ook dat het er nog in zit of niet.
Ik heb 1 keer gehad dat ik per ongeluk de moeder van een meisje te weinig gegeven heb en dat meisje appte me daarna. Ik vond het echt zo stom, heb het ook direct overgemaakt.
Maar heb ook wel eens het andersom gehad dat ik in de winkel stond en wisselgeld moest hebben en het dan in de handen hield omdat de kassière zich enorm vertelde in mijn voordeel (heb wel eens gehad dat ze me meer g eld wilden teruggeven als wisselgeld dan ik betaald had. Dat zeg ik dan ook netjes).

En ik had een keer dat ik met inpakken van mijn boodschappentas er achter kwam dat er 1 produkt niet was afgerekend, heb ik ook netjes gemeld.

Dus andersom zoals in jouw geval waarbij ook iemand achter de kassa akkoord gegaan is zou ik niet zomaar accepteren. Ik ben eerlijk, dan verwacht ik dat ook van een ander.
Maar je bent juridisch gezien verplicht te betalen als een winkel achteraf er achter komt dat je te weinig betaald hebt. Dus daarom zijn die beelden wel heel belangrijk voor jou ook.
Laatst bijgewerkt door germie op Vandaag, 21:27, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:27

Rare gang van zaken. Ik heb bij meerdere bedrijven kassa werk gedaan maar een klant later bellen met de melding je hebt te weinig betaald is wel een heel vreemde aanpak. Hoe kunnen ze aan de beelden zien dat je te weinig hebt gegeven? Waar is de controle van de kassa dame? En om wat voor verschil gaat het en wat wordt jij dan geacht te doen? Verschil overmaken? Ter plaatse in de winkel bij betalen?

Heb je expert hoofdkantoor als ze dat al hebben al een berichtje gedaan over wat voor hun een normale aanpak is bij kasverschil? Hoe lang zou het duren voor de bestelling geleverd werd? En waarom bellen ze pas na drie dagen en niet diezelfde dag? Ik mag hopen dat ze bij afsluiten van de dag kassa tellen en controleren. Was je de enige contant betalende klant of zo?

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 21:32

Een winkel mag je informatie al niet eens gebruiken om je over zoiets te benaderen. Dat ze bellen is echt al te onbeschoft voor woorden. Daarbij is het hun verantwoordelijkheid en niet die van jou.
Lastige aan deze situatie is dat je nog iets van ze tegoed hebt dus je toch tot een overeenkomst moet zien te komen.

Ik zou een mail sturen dat je hier niet verantwoordelijk voor bent en een CC naar het hoofdkantoor sturen. Contact ook via mail of post doen zodat je alles op schrift hebt en daarmee ook bewijs hebt als je dat nodig zou hebben bij vervolgstappen.