Paypal, geld naar buitenland overmaken vreemde valuta. Xoom?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Paypal, geld naar buitenland overmaken vreemde valuta. Xoom?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:52

Ik moet een klein bedrag in vreemde valuta overmaken naar het buitenland. Bij de rabobank betaal je 12 euro transactiekosten en dan ook nog een koersopslag o.i.d. En ik vind meer dan 50% bankkosten op een bedrag van 25 euro wel te gek worden.

Paypal is dan een optie zegt de persoon waar het geld naartoe moet. Het komt dan volgens hem op zijn bankrekening zonder dat hij een paypal account heeft. Dan betaal je zo te zien 2.99 euro en dan ook nog iets van een koersopslag. Lijkt dus goedkoper. Maar als ik dat wil uitvoeren, dan moet dat via Xoom? Dat is dan nieuw. En ik heb daar (nog) geen account.
Het rare is dat ik al een mailtje ontvangen heb met 'welkom bij je nieuwe xoom account', terwijl ik op het scherm dus nog GEEN xoom account heb aangemaakt. Ik heb nog niet op een knop gedrukt.

Heeft iemand hier al ervaring mee? En is dat wel gewoon veilig?
Ik heb van de persoon waar het geld naartoe moet een naam, bankrekeningnummer, naam bank en swiftcode. Dus feitelijk wel alles om geld over te kunnen maken.

Jolliegirl

Re: Paypal, geld naar buitenland overmaken vreemde valuta. Xoom?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:59

Hoezo in vreemde valuta?
Gaat dat niet vanzelf als je gewoon overmaakt nar het rek. Nr?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:11

@germie: zoek eens op via Wise geld overmaken.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:45

Jolliegirl schreef:
Hoezo in vreemde valuta?
Gaat dat niet vanzelf als je gewoon overmaakt nar het rek. Nr?

Nee, je geeft aan hoeveel euro je over wilt maken en hoe veel er dan op de rekening van die persoon komt. Dat wordt dan omgerekend. Ik moet dus echt aangeven dat het naar het buitenland moet en welke valuta het om gaat.

Wise ken ik niet, maar ik wil geen kosten aan iets hebben als ik het verder nooit gebruik. Ik heb al paypal genomen een paar jaar terug voor dit soort dingen. Nu komt daar kennelijk Xoom bij en dat werkt niet in dit geval omdat het een commerciele partij is zegt Xoom (heb ze al gebeld omdat het niet wilde lukken).

En wat is Wise dan weer? Ook gekoppeld aan je bankrekeningnr? Ik hoef geen extra rekening ergens, heb al zo veel van die dingen alleen maar omdat het steeds lastiger wordt. Credit card hier omdat het handig is binnen Europa, credit card daar omdat dit veel goedkoper is buiten Europa, gewone bankpas.
, paypal wat dan weer gekoppeld is aan een andere rekening, nu dan Xoom wat weer gekoppeld is aan Paypal en dus weer aan een rekening.
Ik wil dus zeker geen vaste kosten hebben. Paypal kost niets als je er niets mee doet.

Edit, wise is dus wel een extra bankrekening en is niet actief in Indonesie. En daar moet nu net wat geld naartoe. Dus weet niet of ik het daarmee oplos.
Maar Xoom valt dus af, heb daar nu ook weer een account waar ik niet blij mee ben. En zo blijf je bezig.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:56

Als ik moest kiezen tussen de energie die het kost om een goedkope én betrouwbare manier te vinden of 12 euro extra te betalen, dan doe mij dat tweede maar. De gemoedsrust dat het geld goed aankomt en dat niemand anders je bankrekening leeg kan halen is me dat wel waard :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:04

Foaly schreef:
Als ik moest kiezen tussen de energie die het kost om een goedkope én betrouwbare manier te vinden of 12 euro extra te betalen, dan doe mij dat tweede maar. De gemoedsrust dat het geld goed aankomt en dat niemand anders je bankrekening leeg kan halen is me dat wel waard :=

Nou, gemoedsrust dat je geld goed aankomt is er ook niet bij de gerenommeerde banken hoor. Heb daar ook al ervaring mee en ooit last gehad van een creditcardfraude (5000 dollar afgeboekt en 2 seconden 5000 dollar teruggeboekt) wat de Rabobank geen creditcardfraude vond. Maar ik was wel 136 euro kwijt door valutaomrekeningen. Na heel veel moeite heb ik dat geld terug gehad, want ik had nooit opdracht gegeven voor die afschrijving en kon dat bewijzen. Maar in eerste instantie waren ze dat niet van plan, want het geld was immers teruggestort. Dat ik dan toch niet alles terugkrijg vonden ze logisch. Ik niet.

Ik heb weinig zin om voor een bedrag van misschien 150 euro op jaarbasis aan overmaken naar het buitenland om dan 100 euro kosten te hebben. Dat zou je in de supermarkt ook niet accepteren.

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:10

Maar is het geen optie voor de ontvanger om een paypal account aan te maken? Dan kun je het gewoon overmaken van paypal naar paypal en heb je geen gedoe met een tussenbedrijf.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:11

Het omrekenen van dat geld kost gewoon geld.
En ik zou ook liever betrouwbaar kiezen als dat dan wat meer kost.

Ik zou dus aangeven.
Ik betaal via PayPal als je zelf een PayPal account aanmaakt. Grote kans dat hij dat niet kan ivm bijv fraude die hij al gepleegd heeft.

Ik zou in dit geval als hij geen PayPal kan openen kijken of je de dienst of product in NL kan krijgen. Dan maar duurder.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:15

Al jaren een Paypal account en ik ben er heel tevreden over. Werkt snel en veilig bij betalingen naar het buitenland. Xoom ken ik niet en bij het aanmaken van mijn Paypal account en het doen van betalingen heb ik nooit Xoom voorbij zien komen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:15

western union? Kun je ook geld van account naar buitenland account overmaken

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:07

Esplendido schreef:
Al jaren een Paypal account en ik ben er heel tevreden over. Werkt snel en veilig bij betalingen naar het buitenland. Xoom ken ik niet en bij het aanmaken van mijn Paypal account en het doen van betalingen heb ik nooit Xoom voorbij zien komen.

Ik ook niet, maar dat is kennelijk iets nieuws van Paypal. Alleen lukt het dus niet omdat het alleen bedoeld is voor 'vrienden', dus niet voor commerciele rekeningen. En die persoon heeft geen Paypal. Ik heb gevraagd of hij dat kan aanmaken.

Dat er wat geld gevraagd wordt met omrekeningen vind ik nog ok, maar gewoon 12 euro aan overschrijvingskosten vind ik niet normaal. En dat is dan niet het enige, het is dus en die omrekeningskosten en een koersopslag en die 12 euro. Dat gaat mij gewoon te ver.

We zitten met wat tijdsverschil, dus ik zal wel op antwoord moeten wachten, maar het gaat wel goed komen denk ik. Maar kennelijk is Xoom ook hier nog onbekend. Ik heb heb ze dus al moeten bellen omdat ik 2 keer een afkeur kreeg, maar de reden is dus dat zij die rekening waar het naartoe moet zien als commerciele rekening.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:15

Aight schreef:
western union? Kun je ook geld van account naar buitenland account overmaken

Klopt. Western Union staat goed bekend, zeker in landen waarin het niet gebruikelijk is om een bankrekening te hebben, zoals veel landen in Afrika en Azie.
Dat is natuurlijk ook niet gratis, maar dat geldt voor alle diensten.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:52

Bij Revolut kun je ook een gratis account aanmaken, daarmee kun je tot 1000,- euro per maand gratis geld wisselen (tegen de werkelijke koers). Kost wel even om het aan te maken (identiteit verifiëren) maar is betrouwbaar en werkt prettig.