Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Laura_ schreef:Mijn revolutionrace jas was vorig jaar ook niet meer echt waterdicht. En na het wassen is die dat weer wel. Inderdaad, regen blijft er meer op liggen/glijdt er vanaf ipv dat het erin trekt. Mijn goede jas lekte op een gegeven moment ook door in de ellebogen. Na wassen ook nooit meer problemen mee gehad.
Heb ook eens gehoord dat je waterdichte jassen beter elk jaar kan wassen met speciaal spul erbij, dan wachten tot die niet meer waterdicht is.
idylle schreef:Laura_ schreef:Mijn revolutionrace jas was vorig jaar ook niet meer echt waterdicht. En na het wassen is die dat weer wel. Inderdaad, regen blijft er meer op liggen/glijdt er vanaf ipv dat het erin trekt. Mijn goede jas lekte op een gegeven moment ook door in de ellebogen. Na wassen ook nooit meer problemen mee gehad.
Heb ook eens gehoord dat je waterdichte jassen beter elk jaar kan wassen met speciaal spul erbij, dan wachten tot die niet meer waterdicht is.
Wat voor spul heb je erbij gedaan in de wasmachine? Mijn RR is ook niet meer 100% waterdicht
Sharani schreef:Opnieuw impregneren werkt over het algemeen heel goed, alleen als het waterdichte membraan beschadigd is lukt het niet meer. Het is sowieso aan te raden waterdichte kleding regelmatig te wassen. Outdoor merk Nørrona geeft om de 150 draag uren als advies. Dat vind ik wel een mooie leidraad. Er zijn verschillende merken was en impregneer middel op de markt, o.a. Nikwax, Grangers en Organotex/ Buitenmenscare van Bever (is hetzelfde). Wel de gebruiksaanwijzing volgen voor goed resultaat.