Happybed of Zelesta?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Happybed of Zelesta?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-26 21:25

De titel zegt het eigenlijk al :+

Ik wil een dekbed zonder hoes, een dikke niet te koud.

Wat is beter, happybed of zelesta?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 21:58

Ik heb er kort ééntje van zelesta gehad maar ik vond het niet fijn. Ik vond hem te dun (het was winter) en de kwaliteit vond ik ook niet echt top, hij werd al snel lelijk. Toen ik hem wilde wassen, bleek hij niet in mijn wasmachine te passen :+

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 22:41

Ik vind die van zelesta ook veel te dun. Ik gebruik hem als extra sprei in de winter.

En hij pas inderdaad eigenlijk niet in mijn 9 kg wasmachine. Met veel duwen past hij, maar dan lekt de wasmachine omdat de deur eigenlijk niet goed dicht zit

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re: Happybed of Zelesta?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 23:00

Ik gebruik de Zelesta als zomerdeken, voor de winter vind ik hem te koud. 9 kilo wasmachine en dat is wel echt proppen.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 23:06

Ik heb een happybed die ik jaarrond gebruik en die in mijn wasmachine past.
Maar volgens mij is dat niet per se anders per merk. Check de grootte van je wasmachine goed. Voor de extra warmte doe ik een flanel hoeslaken op mijn bed in de winter.

In andere topics heb ik wel eens gelezen dat je een bepaald type van Zelesta niet moet hebben ivm draadjes die loslaten. Ik dacht dat wonderbed niet goed was en easybed wel.
[LZP] Zelesta dekbed.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 23:10

Ik heb ee ook naar gekeken maar lees veel slechte dingen over zelesta

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-26 23:45

Wij hebben de Zelesta wonderbed elke een eigen dekbed van 140x200. Mijn man vindt hem nu te koud en heeft er een ander dekbed overheen en ik lig alleen onder dit dekbed. Raam op de slaapkamer staat altijd open en hij is mij soms nog te warm.

Die van mij is qua stiksel slecht afgewerkt, maar daar kwam ik helaas vrij laat achter. Verder vind ik ze ideaal, ze gaan regelmatig in de wasmachine en zijn snel droog. Met 1 dekbed heb ik wel onze wasmachine voor 8kg vol.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 07:49

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 07:56

Een van mijn kinderen heeft een zelesta dekbed. Heb dat gedaan omdat het ivm allergieën beter is als alles in de was kan. In dat opzicht is het ideaal en het is zo droog, maar ik vind het echt wel erg dun hoor. Hij zegt het niet koud te hebben, maar heb er nu wel een sprei extra op liggen.

Het geeft me een beetje slaapzak vibes.

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 08:13

ik vind ze veel te koud, maar goed ik houd van stapelen en lig het liefste onder een donsdekbed wat zwaar is. Maar gedeeltelijk zijn we hier in huis wel over naar wasbare dekbedden, nu heb ik laatst bij de medikamente ook dekbedden mee genomen, en die lijken een stuk dikker en warmer (500 gr) en was maar 20 euro voor de 140-200 . dat si handiger voor de was.
ik heb ook een 240x200 mee genomen van een printje die ik heel leuk vond maar die gebruik ik als sprei.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 08:22

Ik heb recent een dekbed bij de Aldi gekocht voor mijn dochter. Voor 15 euro. Zij heeft meerdere malen per week een ongelukje, dan is alles nat en moet de was in. Ik kan niet oordelen over de kwaliteit op lange termijn maar zij is er mega blij mee. Hij is lekker zacht en warm zegt ze. Ander dekbed ligt ze onder 2 of een fleece deken of dikke pyama. Deze is dat niet nodig. Als ze ze nog hebben ga ik er 1 bij halen.
(Okeej, dit was niet helemaal het antwoord op je vraag maar ik dacht ik bied een goedkoop alternatief)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 09:14

Hier een Happybed voor ons zoontje van 2 en ik vind het handig met wassen (van braaksel tot bloedneus, alles al gehad), maar in de winter is dat wel te koud. Hij gebruikt de deken nu nog dubbelgevouwen. Voor mijzelf zou het a) veel te koud zijn en b) nooit in de wasmachine passen.

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 09:25

Ik heb 3 dekbedden van Zelesta, ik ben er juist wel tevreden over. Ik heb 200x200 dekbedden en die passen in mijn 8kg wasmachine. Verder geen problemen met slechte afwerking of draadjes die los gaan, terwijl ik ze wel elke week was. Kan me wel voorstellen dat men ze in deze periode te koud vindt, maar ik heb het zelf niet zo snel koud in bed.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 09:28

Ik heb Zelesta en Happybed allebei gehad, als mijn huidige zou sneuvelen dan zou ik weer voor een Happybed gaan. Bij mijn Zelesta's (type wonderbed) raakte het stiksel heel snel los, bij mijn Happybed begint dat nu ook te komen maar dat duurde wel een stuk langer.
Van beide merken had en heb ik de eenpersoons 4-seizoenen varianten, ook hierin vind ik die van happybed beter, die heeft meer drukknopen om de dekbedden op elkaar en bij elkaar te houden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 09:32

Wij hebben twee happybed dekbedden, beide wel katoen.
Ik vind ze heerlijk, en zeker niet te koud. Ik denk zelfs in de zomer te warm.. Wij hebben de 240x200 en past in de 8kg wasmachine. Drogen is wel een dingetje, hij past nét aan in de droger van 7kg, maar is dan vaak nog net niet helemaal droog dus dan hang ik hem over de eetkamerstoelen. :')

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-26 13:46