Vrienden maken op latere leeftijd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rienn

Vrienden maken op latere leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:25

Het onderwerp zegt het eigenlijk al: hoe maak je vrienden op latere leeftijd?

Tot een aantal jaar geleden had ik meerdere vriendengroepen. Maar na twee verhuizingen ben ik die kwijtgeraakt en vind ik het superlastig om opnieuw vrienden te maken. Ik heb wel wat kennissen met wie ik af en toe wat ga drinken of lunchen, maar geen echt goede vrienden of vriendinnen meer.

Een sport/hobby in teamverband of vrijwilligerswerk is een optie en hier denk ik zeker over na.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:27

Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 34 en woon sinds ruim een jaar in Duitsland en heb hier geen echte vriendschappen opgebouwd. Had wel 2 leuke contacten op stal, maar ben nu van stal verhuisd dus ben benieuwd of deze contacten blijven.
Het valt mij ook echt tegen, een aantal jaar geleden kwam ik overal mensen tegen en was je zo vrienden, dat is nu echt anders. Ook op de hondenschool hebben we helaas geen leuke contacten kunnen opdoen. Veel meer tijd om nog gezamenlijke dingen te doen is er ook niet, naast werk, paard, hond, huishouden. Weekenden willen we niet standaard iets hebben omdat dat de momenten zijn dat we familie en vrienden kunnen bezoeken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Vrienden maken op latere leeftijd

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:31

Bokt meetings zijn ook leuk om te doen. :D
Zo heb ik heel veel nieuwe mensen leren kennen.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:50

Kaitlyn schreef:
Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 34 en woon sinds ruim een jaar in Duitsland en heb hier geen echte vriendschappen opgebouwd. Had wel 2 leuke contacten op stal, maar ben nu van stal verhuisd dus ben benieuwd of deze contacten blijven.
Het valt mij ook echt tegen, een aantal jaar geleden kwam ik overal mensen tegen en was je zo vrienden, dat is nu echt anders. Ook op de hondenschool hebben we helaas geen leuke contacten kunnen opdoen. Veel meer tijd om nog gezamenlijke dingen te doen is er ook niet, naast werk, paard, hond, huishouden. Weekenden willen we niet standaard iets hebben omdat dat de momenten zijn dat we familie en vrienden kunnen bezoeken.

ik ben 41 en eigenlijk tot een jaar of 2 niet zo veel last van gehad. Ik had toen ook een lastigere tijd en daardoor had ik het niet echt in de gaten.

Dat is helemaal lastig wanneer je in het buitenland gaat wonen. Duitsland is niet heel erg ver, maar ver goed om vriendschappen te laten verwateren denk ik. Hopelijk blijven deze 2 contact goed :)

Ik heb wel zojuist een kennis een berichtje gestuurd met de vraag of ze zin heeft om binnenkort af te spreken :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 13:51

Bellatrix schreef:
Bokt meetings zijn ook leuk om te doen. :D
Zo heb ik heel veel nieuwe mensen leren kennen.

Tot een aantal weken geleden heb ik een aantal jaar niets met Bokt gedaan. Ik probeer het nu weer een beetje op te pakken en mijn weg te zoeken. Misschien komt er binnenkort een leuke meeting voorbij :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:55

Waar zit je?
Je kan altijd even kijken op BM.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:00

Bellatrix schreef:
Waar zit je?
Je kan altijd even kijken op BM.

Ik woon in de buurt van Alkmaar

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:14

Je mag me altijd een berichtje sturen, doen we een keer afspreken voor een kop thee ofzo.
We kennen elkaar nog van de Eenhoorn ;) Ik woon in Winkel

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:19

sans6 schreef:
Je mag me altijd een berichtje sturen, doen we een keer afspreken voor een kop thee ofzo.
We kennen elkaar nog van de Eenhoorn ;) Ik woon in Winkel

ik heb je direct een berichtje gestuurd via FB :).

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:21

Rienn schreef:
Kaitlyn schreef:

ik ben 41 en eigenlijk tot een jaar of 2 niet zo veel last van gehad. Ik had toen ook een lastigere tijd en daardoor had ik het niet echt in de gaten.

Dat is helemaal lastig wanneer je in het buitenland gaat wonen. Duitsland is niet heel erg ver, maar ver goed om vriendschappen te laten verwateren denk ik. Hopelijk blijven deze 2 contact goed :)

Ik heb wel zojuist een kennis een berichtje gestuurd met de vraag of ze zin heeft om binnenkort af te spreken :D

We verhuizen in oktober weer terug naar Nederland, dus heb dan lekker weer mijn vrienden en familie in de buurt. :D

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 14:24

Dat is fijn :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:02

Dat klinkt wel herkenbaar ja. Mijn vriendinnen van vroeger zijn vrijwel allemaal verhuisd naar de andere kant van het land.
Ik heb via bokt wat leuke mensen leren kennen, maar ook die wonen vaak ver weg.

Laatst heb ik me eens aangemeld bij Bumble, een soort Tinder voor vriendschappen, en daar ben ik iemand tegengekomen waar ik nu regelmatig een aantal uren mee ga wandelen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:07

Ik vind dus echt super makkelijk vrienden:
- Via Bokt (bv een topic over vrienden maken haha) Ik heb denk ik wel 60 bokkers gemeet. Heb er denk ik zo’n 10 vrienden aan overgehouden, die komen en gaan zegmaar. Nu nog met 2 contact.
- Via Instagram. Ik ben hondenfotograaf en soms blijft er iemand hangen na een shoot.
- Bumble BFF 1x geprobeerd en daar ook een vriendin aan overgehouden
- Via via (dus bv vrienden worden met de vrouwelijke partner van een vriend van m’n vriend. Snap je hem nog?)
- Collega’s. (Al vind ik die het lastigste om te onderhouden als je niet meer samen werkt)

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 54 min geleden

Ik ben 2 jaar terug verhuisd naar de Noordkop. Hierdoor zijn sommige contacten verwaterd maar ik heb ook wat nieuwe contacten opgedaan. Onder andere via:
Instagram
Manege
Nagelsalon

Ik woon een half uurtje van Alkmaar af, dus als je wil kunnen we een keer afspreken. :)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 43 min geleden

Ik zou echt een sport/hobby uitkiezen die je leuk vind, en dan kom je vaak wel mensen tegen waarmee je wat gemeen hebt en eventueel vrienden kan worden.

Ik doe sinds een paar jaar re-enactment (Napoleontisch), en mijn groep is ontzettend divers in personen: Mensen die de middelbare school niet afgemaakt hebben tot en met Egyptologen en Historici, dames en heren, leeftijd tussen 16 en 70. En we zijn ontzettend hecht omdat we iets gemeen hebben, en ook omdat het stuk voor stuk allemaal superfijne mensen zijn.

Dat is ook echt waar ik weer goede vriendschappen heb gekregen en waar ik ook gewoon onvoorwaardelijk mijzelf kan zijn.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 40 min geleden

Selina schreef:
Ik vind dus echt super makkelijk vrienden:
- Via Bokt (bv een topic over vrienden maken haha) Ik heb denk ik wel 60 bokkers gemeet. Heb er denk ik zo’n 10 vrienden aan overgehouden, die komen en gaan zegmaar. Nu nog met 2 contact.
- Via Instagram. Ik ben hondenfotograaf en soms blijft er iemand hangen na een shoot.
- Bumble BFF 1x geprobeerd en daar ook een vriendin aan overgehouden
- Via via (dus bv vrienden worden met de vrouwelijke partner van een vriend van m’n vriend. Snap je hem nog?)
- Collega’s. (Al vind ik die het lastigste om te onderhouden als je niet meer samen werkt)

Ik niet :'), vandaar ook dit topic :D
vrienden via mijn partner heb ik natuurlijk ook en zo ben ik goed bevriend met mijn/onze buurvrouw. Maar ik vind het fijn en leuk om weer mijn eigen vrienden te hebben.

Ik ben de jongste op mijn werk. Ondanks dat ik mijn collega’s heel leuk en gezellig vind hoef ik ze niet direct ook privé te zien :o

Misschien moet ik eens de hond van mijn moeder in de strijd gooien en naar een meeting gaan voor bijvoorbeeld fotografen die honden fotograferen

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 37 min geleden

Ik ben bier gaan tappen achter de bar in de voetbalkantine van de plaatselijke club.
Als vrijwilligerswerk.

Binnen een jaar kende de halve stad mij en ik hun