Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Kaitlyn schreef:Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 34 en woon sinds ruim een jaar in Duitsland en heb hier geen echte vriendschappen opgebouwd. Had wel 2 leuke contacten op stal, maar ben nu van stal verhuisd dus ben benieuwd of deze contacten blijven.
Het valt mij ook echt tegen, een aantal jaar geleden kwam ik overal mensen tegen en was je zo vrienden, dat is nu echt anders. Ook op de hondenschool hebben we helaas geen leuke contacten kunnen opdoen. Veel meer tijd om nog gezamenlijke dingen te doen is er ook niet, naast werk, paard, hond, huishouden. Weekenden willen we niet standaard iets hebben omdat dat de momenten zijn dat we familie en vrienden kunnen bezoeken.

Bellatrix schreef:Bokt meetings zijn ook leuk om te doen.
Zo heb ik heel veel nieuwe mensen leren kennen.
Ik woon in Winkel Rienn schreef:Kaitlyn schreef:Ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 34 en woon sinds ruim een jaar in Duitsland en heb hier geen echte vriendschappen opgebouwd. Had wel 2 leuke contacten op stal, maar ben nu van stal verhuisd dus ben benieuwd of deze contacten blijven.
Het valt mij ook echt tegen, een aantal jaar geleden kwam ik overal mensen tegen en was je zo vrienden, dat is nu echt anders. Ook op de hondenschool hebben we helaas geen leuke contacten kunnen opdoen. Veel meer tijd om nog gezamenlijke dingen te doen is er ook niet, naast werk, paard, hond, huishouden. Weekenden willen we niet standaard iets hebben omdat dat de momenten zijn dat we familie en vrienden kunnen bezoeken.
ik ben 41 en eigenlijk tot een jaar of 2 niet zo veel last van gehad. Ik had toen ook een lastigere tijd en daardoor had ik het niet echt in de gaten.
Dat is helemaal lastig wanneer je in het buitenland gaat wonen. Duitsland is niet heel erg ver, maar ver goed om vriendschappen te laten verwateren denk ik. Hopelijk blijven deze 2 contact goed
Ik heb wel zojuist een kennis een berichtje gestuurd met de vraag of ze zin heeft om binnenkort af te spreken
Selina schreef:Ik vind dus echt super makkelijk vrienden:
- Via Bokt (bv een topic over vrienden maken haha) Ik heb denk ik wel 60 bokkers gemeet. Heb er denk ik zo’n 10 vrienden aan overgehouden, die komen en gaan zegmaar. Nu nog met 2 contact.
- Via Instagram. Ik ben hondenfotograaf en soms blijft er iemand hangen na een shoot.
- Bumble BFF 1x geprobeerd en daar ook een vriendin aan overgehouden
- Via via (dus bv vrienden worden met de vrouwelijke partner van een vriend van m’n vriend. Snap je hem nog?)
- Collega’s. (Al vind ik die het lastigste om te onderhouden als je niet meer samen werkt)
, vandaar ook dit topic