Show je balkon!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Show je balkon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-26 22:18

Ik heb eind vorig jaar een huurappartement gekregen en wil van het voorjaar m'n balkon opknappen etc. Dus ben opzoek naar inspiratie en tips. Ik woon 8 hoog, wel aan een drukke doorgaande weg. Mijn balkon is op het zuiden dus denk in de zomer heeeeel warm. Wil denk iets van een bankje/stoel waar je lekker in kan zitten maar ook liggen.
Maten zijn: 3.80 breed en 2.20 diep. Heb even geen betere foto van balkon maar kan ik morgen maken.

Afbeelding

Afbeelding

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 01:53

Dit is mijn balkon:

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hem betegeld met vlondertegels en de randjes afgewerkt met split. Heb er een loungebank op staan in de ene hoek en in de andere hoek een bistro setje. Ik vind het best een leuk balkon zo al ze ik het zelf :) . Mijn balkon is overigens 6m breed en 2m diep.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 03:42

Ik heb maar een klein balkonnetje, en heb er op mijn manier iets gezelligs van gemaakt :D
Bakken voor bloemen, een fijne loungebank waar inmiddels ook mooie bijpassende kussens op liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tsja, wie er uiteindelijk het meest gebruik van maakt? Mijn kattendames :') Maar dit is wel echt genieten hoor bij goed weer <3

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:20

Marjo schreef:
Ik heb maar een klein balkonnetje, en heb er op mijn manier iets gezelligs van gemaakt :D
Bakken voor bloemen, een fijne loungebank waar inmiddels ook mooie bijpassende kussens op liggen.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

En tsja, wie er uiteindelijk het meest gebruik van maakt? Mijn kattendames :') Maar dit is wel echt genieten hoor bij goed weer <3

Wat een leuk bankje, weet je nog waar die vandaan komt?

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:25

Heerlijk een balkon op het zuiden!

Ik heb een klein balkon van 1,20x4,00m ongeveer. De bramenstruik, alle kruiden en lavendel deden het super. De poging tot tomaten kweken was wel mislukt :')

Wilde graag een tuintje maar moest het met een balkon doen. Deze foto’s vond ik van het najaar, zonder de kussentjes in de stoelen.

Afbeelding
Afbeelding

Een vriendin had dit bankje besteld, ook top! Wel wat werk om in elkaar te zetten: https://www.beslist.nl/p/vidaxl-tuinban ... 012077157/

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:42

Dit is mijn balkon (ruim 9 meter bij 1,35m). Staan wel al wat meer plantjes op, maar verder nog niks mee gedaan.

Afbeelding

Zou graag een vloer er op willen maar helaas is de vve er mee bezig om dat te verbieden. Omdat het schade aan het beton zou veroorzaken. Ook de houte vlonders enzo. Echt heel jammer want de vloer doet echt zo veel.

Ik wil de witte platen die je ziet bekleden met kunst klimop. Zodat het er wat meer als een groene schutting uitziet.
Op de plek waar nu de houten stoellen staan wil ik een hoge plantenbak tot achter op het balkon. Hopelijk lijkt het dan wat meer op een tuin ipv betonnen blok.

Ipv de rieten/plastic stoelen wil ik een (hoek)bank maken. Zodat ik lekker kan zitten/liggen in het zonnetje.

Zonwering zou ik ook nog willen, maar helaas is er nog niks goed gekeurd door de vve. We moeten met het hele gebouw nog een kleur afspreken, daar is het de vorige pogingen op vast gelopen..

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

Hier een balkon op het westen. Het staat gewoonlijk vol planten, en ik heb een houten zit/lig bankje.
Maar als het in de zomer erg warm is sleep ik ook gewoon mijn hele werkplek naar buiten :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:05

xxxmh schreef:
Marjo schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een leuk bankje, weet je nog waar die vandaan komt?

Ja, van de Intratuin! De "Iris" heb ik :)

Warboel

Re: Show je balkon!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:23

Wij hebben een balkon van 6 bij 3 meter ongeveer, op het zuid westen. We hebben een bank (die het meeste gebruikt wordt door de honden haha), een eettafel met stoelen en een moestuinbak.

Afbeelding
Afbeelding

De opzichters op “hun” bank :+
Afbeelding

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:25

Warboel schreef:
Wij hebben een balkon van 6 bij 3 meter ongeveer, op het zuid westen. We hebben een bank (die het meeste gebruikt wordt door de honden haha), een eettafel met stoelen en een moestuinbak.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een leuke bank! Weet je ook nog waar die vandaan komt?

Chanen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:42

Wat een leuke balkons komen er voorbij.
Vorig jaar hebben wij ons balkon van 1,5 x 3m opnieuw ingericht. Voor het tuingevoel hebben wij kunstgras neergelegd. Het was een rotklus om te leggen, maar ik ben nog steeds blij dat we het gedaan hebben. Het geeft mij een instant buitengevoel.
Verder vooral geprobeerd te spelen met verschillende hoogtes. Wat kruipplanten, een klimplant, iets ertussenin. Wij zitten ook op het zuiden, maar inpandig met boven ons een uitpandig balkon. Daardoor hebben we wel veel schaduw en is het best goed te doen.

Afbeelding

Afbeelding

xxxmh

Re: Show je balkon!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:01

Ik heb de pech dat ik de bovenste heb dus klein gedeelte overdekt en de rest open dus ga indd wel kijken naar een zonnescherm of schaduwdoek o.d. Maar haal hier een veel inspiratie uit. Wil ook vlonders gaan neerleggen want water blijft staan na een regenbui.Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:35

xxxmh schreef:
Warboel schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een leuke bank! Weet je ook nog waar die vandaan komt?

Als het goed is bij de Leen Bakker!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:31

lianne125 schreef:
Dit is mijn balkon:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik heb hem betegeld met vlondertegels en de randjes afgewerkt met split. Heb er een loungebank op staan in de ene hoek en in de andere hoek een bistro setje. Ik vind het best een leuk balkon zo al ze ik het zelf :) . Mijn balkon is overigens 6m breed en 2m diep.

Ik vind dit echt een heel mooi en gezellig balkonnetje

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

thequeensmum schreef:
lianne125 schreef:
Dit is mijn balkon:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik vind dit echt een heel mooi en gezellig balkonnetje

Dankjewel! Ik ben er ook echt heel blij mee!

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:03

Zolala schreef:
Hier een balkon op het westen. Het staat gewoonlijk vol planten, en ik heb een houten zit/lig bankje.
Maar als het in de zomer erg warm is sleep ik ook gewoon mijn hele werkplek naar buiten :D

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Echt een paradijsje!