Welke GoPro?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lizy29

Welke GoPro?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:30

Om filmpjes te kunnen maken voor onze social media ben ik op zoek naar een gopro of een soortgelijke camera.

Maar er zijn zoveel soorten....wat zijn jullie ervaringen? Welke GoPro is goed? Of zijn er misschien alternatieven die net zo goed zijn maar minder duur?

We hoeven geen superluxe camera maar wel eentje die goede beeldkwaliteit geeft.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:46

Ik heb een Hero 12 die in 5.3K zou moeten kunnen vastleggen maar ik ben totaal niet onder de indruk van de beeldkwaliteit. Het is eigenlijk vrij middelmatig, heb niet het idee dat ik in zoveel K zit te filmen. Met een nieuwe telefoon film je imo net zo goed. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik absoluut geen kennis of kunde heb mbt filmen, hoe je het goede licht kiest, hoe je de instellingen moet afstemmen, of dus überhaupt hoe je het beste uit je camera haalt. Het is voor mij vooral handig omdat ie onderwater kan voor duikbeelden en dat het formaat zo handzaam is, wat m dus makkelijk maakt om te monteren en mee te nemen voor m’n actiebeelden.

Wil je specifiek sport of actiebeelden vastleggen of is er een andere duidelijke reden om een compacte actioncam te willen? Als het antwoord daarop nee is zou ik eigenlijk sowieso een GoPro afraden. Je kan dan waarschijnlijk beter met je telefoon werken (als die nieuw genoeg is en een beetje leuke camera op zit) of met andere professionele apparatuur die beter bij je doel past. Als je al handig bent met het opnemen van goed beeld en hoe je dat allemaal moet instellen zal je misschien ook beter met een GoPro uit de voeten kunnen.

8nnemiek

Re: Welke GoPro?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:01

Ik ben ook benieuwd wat voor soort beelden je wil maken. Als je echt actie wil vastleggen terwijl je aan het sporten bent dan is een Gopro prima. De beeldstabilisatie is goed, slow motion is top, en met de groothoeklens kun je veel van je omgeving vastleggen.

Maar als je mooie beelden wil maken terwijl je stil staat, van producten of dieren tot interieur/landschap enz, dan is een Gopro niet te camera die je zoekt.
Als je weinig budget hebt dan zou ik een goede telefoon gebruiken. Wil je hogere kwaliteit, dan is een systeemcamera met een paar losse lenzen de beste manier. Daarmee kun je de achtergrond vervagen zodat je onderwerp mooi eruit springt, en kun je veel nauwkeuriger de belichting enzo instellen.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:04

Ik heb sinds kort een Insta 360 go 3s. Gekozen vanwege de goede reviews. Eerste indruk is heel positief, heb m alleen nog maar weinig in gebruik gehad.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:22

Doel is kunnen filmen tijdens onze werkzaamheden. Dus tijdens het voeren en tijdens het trainen van de dieren. Allemaal dingen waarbij ik beide handen vrij wil hebben en waarbij de camera dus aan mij vast moet zitten zodat ik niet steeds een camera hoef te plaatsen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:48

Memories schreef:
Ik heb een Hero 12 die in 5.3K zou moeten kunnen vastleggen maar ik ben totaal niet onder de indruk van de beeldkwaliteit. Het is eigenlijk vrij middelmatig, heb niet het idee dat ik in zoveel K zit te filmen. Met een nieuwe telefoon film je imo net zo goed. Ik moet daarbij wel zeggen dat ik absoluut geen kennis of kunde heb mbt filmen, hoe je het goede licht kiest, hoe je de instellingen moet afstemmen, of dus überhaupt hoe je het beste uit je camera haalt. Het is voor mij vooral handig omdat ie onderwater kan voor duikbeelden en dat het formaat zo handzaam is, wat m dus makkelijk maakt om te monteren en mee te nemen voor m’n actiebeelden.

Wil je specifiek sport of actiebeelden vastleggen of is er een andere duidelijke reden om een compacte actioncam te willen? Als het antwoord daarop nee is zou ik eigenlijk sowieso een GoPro afraden. Je kan dan waarschijnlijk beter met je telefoon werken (als die nieuw genoeg is en een beetje leuke camera op zit) of met andere professionele apparatuur die beter bij je doel past. Als je al handig bent met het opnemen van goed beeld en hoe je dat allemaal moet instellen zal je misschien ook beter met een GoPro uit de voeten kunnen.

Totdat je gaat croppen, dan merk je een levensgroot verschil tussen de telefoon en de 5.3k. De 5.3k kun je veel beter croppen.

Maar, de sensor van gopro is natuurlijk klein, wel is deze ietsjes groter geworden in de laatste versie. Ik vind de gopro toch echt wel goede kwaliteit leveren bij GOED licht. In het donker is het ruk.

Insta is ook wel leuk en Actionpro ook wel. Een telefoon gaat voor jou niet werken omdat je de camera aan je lichaam vast wilt hebben. En daarmee valt dus een systeemcamera ook af.

Ik film beter met mijn 25fps 4k systeemcamera met matige beeldstabilisatie onder water dan een gopro. Maar dat komt dus door de betere sensor en de betere lens.

Als je gaat nabewerken e.d. ga dan flat filmen, dan heb je meer opties in de kleurbewerking later.
Met Gopro kun je best veel, maar velen halen niet alle mogelijkheden uit de camera. De sensor blijft natuurlijk klein, maar ik heb al 2 keer voor TV onder water gefilmd met een Gopro en die beelden waren dus goed genoeg om te gebruiken in een uitzending. Dan moet je wel voor PAL e.d. kiezen.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:52

Even een schopje in de hoop nog wat meer reacties te krijgen.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:55

Ik heb een Gopro13 en daar ben ik wel tevreden over.
Prima foto's die ik ook groot en in een fatsoenlijk album kan afdrukken.
Onderwater oke tot zekere diepte, maar daar kan ik mee leven. Upload kwaliteit naar sociale media is vaak al wat bagger.