Op zoek naar een fiber laser

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Op zoek naar een fiber laser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:39

Afgelopen jaar ben ik afgestudeerd ls goudsmid, en bijna 2 jaar geleden startte ik mijn eigen bedrijf *\o/*
Nu is het tijd voor de volgende stap en wil ik graag investeren in een lasergraveermachine!

Om metaal te kunnen graveren heb ik een fiberlaser nodig, het liefst zou ik er ook nog metaal mee kunnen snijden. Dus ik ben een zoektocht gestart en ik heb er al een aantal gevonden, hoewel ze niet allemaal kunnen snijden;

Dit bedrijf zit toevallig haast om de hoek. Ik heb al mailcontact gehad en ben evt uitgenodigd voor een gesprek voor informatie. Denk dat ik dat wel eens kan doen!
Afbeelding

Deze bleek helaas ver boven budget :')
Afbeelding

Deze kan helaas niet snijden werd me verteld.
Afbeelding

Deze komt nog het dichtst bij mijn wensen in de buurt, maar is Chinees, dus dat brengt me aan het twijfelen ivm kwaliteit en klantenservice. Heeft een van jullie misschien ervaring met XTool? Ookal is het niet dezelfde laser die ik zoek? :)
Afbeelding

Hebben jullie nog andere tips voor goede fiber lasergraveerders, bij voorkeur onder de 6000 euro (of niet ver er boven) excl btw? :D :D

pjer

Re: Op zoek naar een fiber laser

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

geen ervaring met een fiberlaser maar wel met metaquip. Ik heb er een 60wat CO2 laser vandaan. Ze hebben een prettige klantenservice. Als er iets stuk is of je hebt vragen dan krijg je goed en duidelijke hulp.

Ik heb wel ook een oogje op de xtool maar dat was een heel erg kleintje met een werkvlak van 11x11cm en hoewel ik het een gaaf ding vond is het voor mij te klein. Verder hoor ik wel goede reviews over Xtool en ze hebben meerdere soorten lasers. De demonstraties die ze geven op o,a. creadoe zag er goed uit. En ik denk dat als ik nog een kleine laser erbij wil dat het wel eens een xtool kan worden, weet alleen nog niet welk type.

Verder heb ik alleen ervaring met CO2 lasers en daarmee kun je helaas niet op metaal graveren (nouja wel op geanodiseerd aluminium of metaal met een verflaagje of als je een laserets-pasta gebruikt, maar dus niet op goud of zilver of zo)

_Hedi
BKB 2025 winnaar 3D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:51

Bedankt voor je reactie!
Fijn om te horen dat Metaquip een fijne klantenservice heeft.

Van XTool zou het voor mij waarschijnlijk gaan om de F2 ultra, die heeft 60W.
Goed om te weten dat ze demonstraties gaven met XTool. Was dat gewoon iemand die hem gebruikte voor zijn/haar hobby? Of was het een bedrijf die de lasers verkoopt? Een verkooppunt binnen Europa lijkt me namelijk ideaal.

Ja, de meeste mensen hebben ook helemaal geen fiber laser nodig haha. Maar ervaringen met de bedrijven zelf helpen mij ook al heel goed op weg! :D Nogmaals bedankt