Een tiener/puber kamer opnieuw stylen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kwita

Een tiener/puber kamer opnieuw stylen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:45

Als verassing voor onze dochter voor haar verjaardag willen we haar kamer ugraden. maar waar hebben nu die kinderen wat aan. Zelf is het een kind wat moet ontprikkelen dus zachte kleuren zijn ook haar favoriet, met rustige desins soft tone licht. Haar buro is in de landelijke stijl. Haar kast is naturel licht hout met een spiegel er op , haar stelling is industrueel van bergruimte voor spelletjes, puzzels tot schoolboeken en leesboeken.
IN haar vensterbank staat een kastje met groene plantjes
https://www.ikea.com/nl/nl/p/akerbar-kw ... -30537170/
https://www.ikea.com/nl/nl/p/hemnes-bed ... -90349326/ dit is haar bed voor haar bed ligt een schapenvacht op de grond hout kleurig licht laminaat

we kiezen er bewust voor geen wifi boven te hebben ook een game computer, alle divices gaan niet mee naar boven!

wat zou nog meer leuk zijn voor een sportieve, creative meid van 13 jaar, zijn er ouders met kinderen die nog iets kunnen bedenken wat we missen maar wel een aanvullingzouden geven?
Ze heeft er zelf geen idee, maar ze is ook altijd tevreden met wat ze heeft! *\o/*

F_T

Re: Een tiener/puber kamer opnieuw stylen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:54

Op die leeftijd wordt eigen inbreng erg belangrijk.

Spendeer quality time met haar,
Door sámen alle keuzes te maken.
Leer meteen een beetje budgeteren.
'Dit behang is inderdaad erg leuk, maar ook duur. Dan kan dat extra tafeltje niet meer. Welk van de twee vind je het belangrijkst'

Laat haar met moodboards en knipsels en ideeen komen voor haar ideale plaatje.
Ga naar ikea, meubelwinkel etc.

Op 13 jaar níet een hele kamer aanpakken zónder eigen inbreng.
Dat past echt niet meer bij die leeftijd.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:57

Als moeder van puber zou ik vooral willen adviseren haar mee te laten denken. Het is zonde als je het straks volgens jou heel mooi hebt en ze vindt het niks.

Kijk samen op Pinterest wat ze leuk vindt en gebruik dat als uitgangspunt.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:03

Kun je niet onder het mom van allebei een moodboard maken hoe jou ideale slaapkamer er uit zou zien als je alles zou mogen kiezen wat je wil.

Dan heb je een beetje een idee wat ze mooi zou vinden.

Met allebei bedoel ik jijzelf en dan je dochter.

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:17

Ik zou ook zeker haar eigen inbreng hierin meenemen. Zeker als je zegt dat ze altijd tevreden is met wat ze heeft, dan is de kans klein dat ze het wel eens aangeeft als ze iets liever anders ziet.
Denk dat als je haar een kamer make-over cadeau geeft, met een vastgesteld budget misschien en misschien een dagje uit naar de woonboulevard, dat het net zo gaaf is maar ze er wel zelf van kan maken wat ze echt wilt :)

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:28

Absoluut zelf laten kiezen en heroverwegen of het tijd wordt voor een studeerplekje met internet boven. Een eigen rustige plek om aan school te kunnen zitten wordt langzaam heel belangrijk denk ik.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:51

Is er iets van een lekkere zithoek of stoel om relaxt in te kunnen lezen bijvoorbeeld?
Of meer behoefte aan grote tafel(of andere methode) dat je zowel makkelijk je huiswerk als je creatieve uitspattingen kan maken?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:17

Ik ben het echt 10000% eens met de andere reacties.
Laat haar meedenken.
Ze heeft immers ook echt een leeftijd waarbij dit heel goed kan.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:33

Hoe oud is ze. Er s nogal een verschil tussen een jonge puber van 11 en eentje van 17.
We hebben net de kamer van mijn zoon van net 18 gedaan en ik heb hem uiteraard alles zelf laten kiezen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:33

Eens. Die van mij wilde zelf een ‘nieuwe’ kamer toen ze naar de middelbare ging. Vraag haar wat ze nodig heeft en mooi vindt.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:36

Eleeke schreef:
Hoe oud is ze. Er s nogal een verschil tussen een jonge puber van 11 en eentje van 17.
We hebben net de kamer van mijn zoon van net 18 gedaan en ik heb hem uiteraard alles zelf laten kiezen.

13 volgens openingspost

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:50

Hier ook net de kamer van mijn 13-jarige dochter aangepakt. Ik zou met haar naar de Ikea gaan zodat ze kan laten zien wat ze leuk vind en natuurlijk om ideeën op te doen! De kamer van mijn dochter heeft hele neutrale kleuren: wit, beige, bruin, taupe, vanille. Tijdens het bezoek aan Ikea kwamen we in een keer precies tegen wat zij wilde:

Afbeelding

Het bed, het beddengoed, het vloerkleed en de lamp. Alle muren in haar kamer zijn beige geschilderd. Ze heeft een pax kast (150 breed, 236 hoog) en een kallax vakkenkast met 8 vakken. Het eindresultaat is een rustige, neutrale kamer waar ik stikjaloers op ben _O-

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:53

Lekker zelf laten bepalen

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:58

F_T schreef:
Eleeke schreef:

13 volgens openingspost

Dankje... ik heb er gewoon twee keer overheen gelezen he 8)7

En inderdaad zelf laten kiezen , ook als dat een paars met gouden stipjes kamer wordt.
Ik kan uit ervaring meegeven dat ze later alsnog wel smaak krijgen :D
Al zijn er natuurlijk altijd kinderen die op die leeftijd al een heel volwassen smaak hebben. En zijn er genoeg volwassenen die blijven houden van heel veel kleur.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:25

Absoluut zelf laten kiezen, en ook zelf laten aangeven of ze er uberhaupt wel op zit te wachten. Ik zou als tiener echt heel verdrietig geworden zijn als mijn ouders zomaar 'mijn' plekje overhoop wilden halen.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:31

Iedereen bedankt voor de leuke antwoorden en jullie hulp. Toch merk ik wel dat iedereen denkt dat ze niet mee mag denken. Maar dat doet ze al, alleen heeft ze geen flauw idee wat ze zou willen...
de ikea en de lokale woon boulevard hebben we al gehad....maar t gaf niet echt aanvullingen.
de praxis wel mbt verlichting.

De lekkere stoel om te lezen vond ik wel een leuk idee en zij ook :
https://www.dehangmat.nl/hangstoel-1-persoons-egg-black
https://www.dehangmat.nl/hangstoel-1-pe ... rame-black
https://www.dehangmat.nl/hangstoel-1-pe ... fort-pearl

grappig genoeg komt ze hier dan weer mee aan!( en wij als ouders aan een gewone lekkere fauteuil denkt)
https://www.leenbakker.nl/banken-en-sto ... idde-groen.

Ook vind ze deze erg leuk , dat snap ik best als leeslampje
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tarnaby-ta ... 5/#content maar is deze niet veel te fel als leeslampje?

zijn er nog meer dingen waar jullie pubers op hun kamers veel aan hebben, van meubels tot een warme plaid.

Wie heeft er ervaring met een Compressie Slaapzak daar kwam ze zelf mee... is dat ook echt fijn om in te liggen, helpt dat ook echt om gemakkelijker te slapen? En is dat in de zomer niet heel warm?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:51

Die Tarnaby lamp is dimbaar :) Dus dat kan denk ik prima als leeslampje.
Gave stoel van Leen Bakker! Die zou ik ook wel willen :D

Hoe groot is de kamer eigenlijk?

Met zo'n slaapzak heb ik geen ervaring.

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:55

kwita schreef:
denkt)

Ook vind ze deze erg leuk , dat snap ik best als leeslampje
https://www.ikea.com/nl/nl/p/tarnaby-ta ... 5/#content maar is deze niet veel te fel als leeslampje?

zijn er nog meer dingen waar jullie pubers op hun kamers veel aan hebben, van meubels tot een warme plaid.

Wie heeft er ervaring met een Compressie Slaapzak daar kwam ze zelf mee... is dat ook echt fijn om in te liggen, helpt dat ook echt om gemakkelijker te slapen? En is dat in de zomer niet heel warm?

Die tafellamp heb ik op mijn nachtkastje, hij is dimbaar dus niet echt fel..Zelf vind ik hem slecht om te lezen ,je moet echt op een bepaalde manier gaan liggen om het licht in je boek te vangen...Maar goed ik ben een oude taart...
Mijn dochter was heel dol op een heel grote spiegel op haar kamer, om voor te zingen en dansen, het is het enige meubelstuk wat ze uit huis mee verhuist heeft en hij staat weer op haar slaapkamer...

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:56

Mijn nichtje van die leeftijd was erg blij met haar nieuwe kamer, en wou toen hij klaar was heel graag een mooie poef er bij, voor zowel bergruimte, als leuk (zo'n vachtje aan de buitenkant) en als er dan een vriendinnetje is, heeft ze een extra zitplek.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:38

Dit is het voorstel van AI op basis van jouw wensen :-D al zou ik zelf dan weer niet een kast achter het hoofdbord zetten _O-

Afbeelding

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 16:24

Oh wat komt dat AI dicht bij de werkelijkheid, ik verschiet er een beetje van :o
Dit is echt ongeveer hoe de kamer er uit ziet!
de kast Is geniaal zo achter dat bed, maar is echt een replika van de kast die er daadwerkelijk staat!
die heeft ze dus zelf inelkaar gezet, alleen het aandraaien van de schroeven deed mijn man. Ik had al gereden en het pakket in de auto kar gedaan ...zo is het prima verdeelt!

De mensen met de tips van het lampje bedankt voor de ervaringen!

de poef vind ze een super idee :)* ( handig als nachtkastje voor de lamp, die dan bij gebruik van de poef in de vensterbank gezet kan worden! **\O/**

en het budgeteer idee daar was ik stilletjes al mee bezig.. want dat is zo belangrijk en goed dat je het benoemd