Help. Kleur deurposten, plinten en deuren.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115
Blogger

Help. Kleur deurposten, plinten en deuren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:28

Wij hebben sinds kort een nieuw huis en hoewel de er recent is gerenoveerd. Is het daar gestopt. Deurposten en deuren zijn niet geverfd.

Ik heb een foto bijgevoegd van wat ik evt wel mooi vind maar ik heb wat hulp nodig om de juiste kleur te kiezen. Ik wil niet alles wit en ook geen heel felle kleuren als geel of rood. Oja en geen zwart. Hebben jullie een idee? Het liefst met een foto als dat kan.

Afbeelding

Bowo

Re: Help. Kleur deurposten, plinten en deuren.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:39

Als iemand die nu in een huis zit met een bonte verzameling aan kozijnen en deurposten, doe het niet. :+

Maar goed, helpt bij ons niet dat het hele huis een bonte verzameling aan kleuren is, waarvan de kozijnen slechts een onderdeel zijn. Maar als je wilt, kan ik foto's delen van rood/rozig en blauw. Het blauw zal onder je felle kleuren vallen denk ik, het rood/rozig niet, maar wij vinden het erg dominant voor de rest van de inrichting.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 08:42

Bowo dank je voor je reactie. Alle kleuren zijn welkom. Het plan is wel om dan in het hele huis evt met uitzondering van de kinder kamers hetzelfde te doen. En hoe meer foto opties hoe beter al is het maar om te elimineren wat ik niet mooi vind.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:57

Ik heb boven wit met mintgroen gecombineerd. En elke slaapkamerdeur heeft aan de binnenkant een prachtige grote ronde sticker van een patrijspoort van een onderzeeër waardoor je naar een koraalrif kijkt gekregen.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:13

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het is vast illustratief zo.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:21

Het zal niet in iedere ruimte mooi staan, maar ik vind het leuk om de deuren en kozijnen dezelfde kleur te geven als de muur. Hebben we zelf nog niet, maar staat op de planning voor de kamers boven.

Afbeelding

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:23

Dat bovenste raadden onze schilders af, ik wilde het ook. Alleen schijnt het moeilijk mooi te krijgen te zijn omdat het toch andere soorten verf moeten zijn vanwege de verschillende ondergrond.

Wij hebben uiteindelijk de deur in de kleur van de plint gedaan. Onze basiskleuren lijken verder bijzonder veel op jouw Pinterest plaatje :'). Zal zo een foto maken!

Verder heeft iedere kamer minimaal 1, vaak 2 accent muren. In ons geval 3 verschillende tinten groen en oudroze.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:28

Wat voor kleuren heb je op de muren? En hoeveel licht heb je in huis, heb je hoge plafonds?

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:38

Germie heb je misschien een foto? Ik kan moeilijk in mijn hoofd voorstellen hoe iets eruit ziet. :o

Bowo dank je dat zijn inderdaad allemaal verschillende kleuren. Was dat een bewuste keuze?

Dank je Zonnehoed dat is ook nog een optie.

Douce dank je daar heb ik wat aan. Ik ga zelf verven dus als schilders dat afraden is het waarschijnlijk geen goed idee om het zelf te doen.

Sintara alle muren en plafond zijn nu ‘wit’ met stukken niet geverfd, vlekken enz. De plinten zijn grijzig ongeverfd evenals de meeste deurposten. De badkamer deur is denk ik tweedehands want die is bruin van binnen. Klein huis maar open keuken/woonkamer met schuif deur en raam aan de andere kant. Dus vrij veel licht. We wonen nog niet in het huis maar woensdag als ik er ben kan ik wat fotos maken.

Edit het huis is op dit moment maar 45m2. Met maar 1 slaapkamer. Voorlopig zijn we buiten nog wel even zoet maar uiteindelijk gaan we 3 slaapkamers toevoegen en de badkamer/washok anders en groter doen. Maar helaas genoeg grond voor de paarden en ruimte om zelf hooi te groeien en een groot huis was boven het budget. Dus het is een project. 11 hectare grond met behoorlijk wat werk en een klein huis. Dus een 5 jaren plan maar dat is prima want het is van ons dus we kunnen het maken zoals we willen. We kunnen tot 5 januari volgend jaar nog in ons huidige huis wonen. Daarna ook maar omdat een een government grant hebben of eerste huis bezitters moeten we er met 12 maanden in wonen.

Dit geeft voor nu een beetje een idee van de huidige kleuren.
Afbeelding
Afbeelding

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:53

Deuren en (deur)kozijnen schuren en verven vind ik een stuk meer werk dan een muur verven. Dus ik zou eerder gaan voor een leuke kleur op de muur/muren en deuren neutraal verven passend bij elkaar, het huis en welke kleur je in de toekomst ook op de muur gooit.

wortel115
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 09:54

En nog een paar verkoop fotos voor de kleuren en licht inval hoe het nu is. De meubels in de fotos zijn niet van ons.Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

F_Orumster de deurposten zijn op het moment niet geverfd/kaal/onbehandeld ik weet het goede woord niet. Dus ze moeten zoiezo geverfd worden.

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:09

Ik ben ook team dezelfde kleur kozijn/deur als de muur waar hij in zit. Anders wordt het mij veel te druk en ik heb de focus liever op andere dingen dan de kozijnen. Gekleurde kozijnen kan ik soms wel mooi vinden in een klassiek huis, met hele mooi kozijnen + paneeldeuren.

De slaapkamer vraagt misschien wel om een mooie warme tint op de muren/kozijnen gezien het houten plafond. Dat match dan mooi met elkaar.

De keuken/woonkamer is wel heel wit, ook met de keuken. En een scheef plafond zie ik, dat vind ik grappig en zou ik zelf misschien wel willen uitlichten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:25

wortel115 schreef:
F_Orumster de deurposten zijn op het moment niet geverfd/kaal/onbehandeld ik weet het goede woord niet. Dus ze moeten zoiezo geverfd worden.

Ja dat begreep ik , maar ook dan zou ik juist gaan voor ze mooi in een neutrale kleur zetten zodat je er lang geen omkijken naar hebt.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 44 min geleden

Afbeelding

De plinten moeten nodig afgedaan worden dus die staan even niet op de foto :'). Niet de beste foto door de schaduw maar toch voor het beeld. We hebben het plafond ook in dezelfde basiskleur als de muur. Was de schilder ook geen fan van maar dat kwam door de associatie met nicotine plafonds haha. In zijn hoofd moest een plafond dus wit ;). Vond ik een minder goed argument dan het kleurverschil bij de deuren en het bevalt me ook nog steeds.