Trouwjurk, verkopen of houden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij je jurk nog?

Ja, kijk er nooit naar
58 (66%)
Ja, kijk er regelmatig naar
10 (11%)
Nee, verkocht zonder spijt
17 (19%)
Nee, verkocht met spijt
2 (2%)

Totaal aantal stemmen: 87

Kabayo

Trouwjurk, verkopen of houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 17:35

Tsja daar hangt ie dan. In de kast. Kreukloos, brandschoon, onaangeraakt. Tijdens je mooie dag aangehad en daarna nooit meer naar gekeken

Ik ben benieuwd wat jullie doen? Hebben jullie hem verkocht? Gehouden? Heb je er ook spijt van dat je hem verkocht hebt?

Ik heb hem hangen, ik doe er niks mee. Maar ben er (denk ik) ook niet perse aan gehecht. Ik draag nooit jurken. Maar ergens ben ik bang dat ik spijt ga krijgen.
Ik wil wel nog eens een zomer shoot doen met de jurk en de paarden (ben in januari getrouwd). Maar daarna? Tsja, verstoffen is ook zonde toch?

Cioccolato

Re: Trouwjurk, verkopen of houden

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:49

Hier 2x aan gehad. Dag zelf en kort erna een aparte shoot met paard.
Nu hangt die al jaren aan de kast in een zak en ik kijk ee nooit naar.
Eigenlijk wou ik m inlijsten maar dan wil ik m ook aan 2 kanten zien. Op een pop is teveel stof en te open en bloot.
Uh. Ja. Dat dus

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:50

Ik heb hem een half jaar geleden verkocht nadat hij 4 jaar boven lag te verstoffen. Het heeft voor mij geen emotionele waarde etc. Dus was net zo blij met zakcentje die k eraan over hield.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:51

Ik heb mijn trouwjurk weggegeven aan een jonge meid met eigenlijk geen budget voor hun bruiloft. Ik kon haar niet, ik had hem gewoon gratis op marktplaats gezet. Ze was zo gelukkig en had nooit verwacht dat ze zo'n mooie jurk zou krijgen. Geen seconde spijt van gehad.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:51

Om die reden heb ik een jurkje gekocht dat ik in het dagelijks leven ook gewoon kan dragen. (Oh, en omdat ik niets heb met trouwjurken _O- ).

Ik zou hem verkopen of weggeven, dan kan je er weer een ander blij mee maken, dat is leuk.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:54

Hij hangt in de kast, daarna nog 1 keer gedragen. Mijn dochter wil heel graag stof ervan gebruiken voor haar trouwjurk als het ooit zover is. Ze is nog maar 11, maar wie weet. Mocht ze er geen gebruik van maken dan gaat ie zonder problemen weg.

BoYo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:00

Hangt in de kast.... Heb hem nog één keer aan gehad op ons eenjarige jubileum. Heb overwogen hem te verkopen, maar dat lukt me toch nog niet. Voelt niet goed.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:04

Ik heb hem al die tijd op zolder liggen, maar intussen ook gescheiden... Vind het enerzijds zonde om weg te doen en anderzijds heeft ie ook de waarde wel een beetje verloren door de scheiding. Maar een jurk van een bruiloft waar je uiteindelijk gescheiden bent voel toch weer anders om weg te geven/verkopen dan wanneer je nog gelukkig getrouwd bent :))

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:15

Ik ben inmiddels gescheiden en wil hem verkopen. Weet alleen niet of daar markt voor is? Hij is natuurlijk op mijn maat gemaakt.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:16

Zonnehoed schreef:
Ik heb mijn trouwjurk weggegeven aan een jonge meid met eigenlijk geen budget voor hun bruiloft. Ik kon haar niet, ik had hem gewoon gratis op marktplaats gezet. Ze was zo gelukkig en had nooit verwacht dat ze zo'n mooie jurk zou krijgen. Geen seconde spijt van gehad.

oh, dat is wel heel mooi!! Misschien dat ik je voorbeeld volg.

Mijn jurk was al tweedehands van vinted, maar kan nog prima een volgende bruid blij maken.

Mijn jurk hang hier ook maar te hangen, en ik ga er niet vanuit dat een van mijn dochters hem later aan zou willen. Dus marktplaats is wel een optie.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:19

Als ik ooit mag trouwen dan is er geen haar op mijn hoofd die er ooit over denkt die jurk weg te doen!
Alleen al omdat ik dan met jubilea mijn man kan verassen, maar ook omdat het een fantastische herinnering is.

En er is zeker markt voor tweedehands trouwjurken.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:21

BarbaLala schreef:
Als ik ooit mag trouwen dan is er geen haar op mijn hoofd die er ooit over denkt die jurk weg te doen!
Alleen al omdat ik dan met jubilea mijn man kan verassen, maar ook omdat het een fantastische herinnering is.

Wat doe je dan na dat eerste jubileum met de trouwjurk? :D

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:22

Zonnehoed schreef:

Dit is toch prachtig? Fijn dat je zo iemand gelukkig kon maken!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:25

Sachertorte schreef:
BarbaLala schreef:

Wat doe je dan na dat eerste jubileum met de trouwjurk? :D

Je kunt de jurk vaker dragen dan met 1 jubileum.
En al draag je 'm niet, alleen al er naar kijken zou me intens gelukkig maken door de herinnering er aan.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:26

Ik heb zelfs de trouwjurk van mijn moeder (die ze zelf genaaid had) in de kast hangen :))
Voor m'n eigen huwelijk had ik een cocktailjurk gekocht met het idee dat ik die later nog wel eens aan zou kunnen doen op een feest of zo. Doe er niets mee. Ben ook geen feestbeest :D Maar ze hangen mij niet in de weg dus laat maar.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:36

Verkocht. Gedragen op de dag zelf en een jaar later op een show waar ik sieraden moest showen. Daarna op mp gezet en van het geld mijn ouders lekker mee uit eten genomen. Zij hadden de jurk betaald, dus dit konden ze wel waarderen. Jurk was enorm en hing in de weg thuis. Je hoort ook weleens dat mensen iets tastbaars zoals een sieraad van het geld kopen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:39

Weggegeven.
Zijn nog na mij 2 anderen mee getrouwd, daarna gemaakt tot doopjurk (niet voor mijn kinderen) en daarin zijn diverse kinderen gedoopt.

Zonnehoed

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:40

juval schreef:
Zonnehoed schreef:

oh, dat is wel heel mooi!! Misschien dat ik je voorbeeld volg.

Mijn jurk was al tweedehands van vinted, maar kan nog prima een volgende bruid blij maken.

Mijn jurk hang hier ook maar te hangen, en ik ga er niet vanuit dat een van mijn dochters hem later aan zou willen. Dus marktplaats is wel een optie.

Echt een aanrader, het is heel mooi als je iemand een mooie jurk kan geven terwijl wanneer dat niet vanzelfsprekend is voor die persoon! Persoonlijk geeft mij dat een beter gevoel dan ernaar kijken om herinneringen op te halen. Voor dat laatste pak ik de foto's er wel bij. :)

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:03

BarbaLala: dat gaat lastig worden als je je man verast op je eerste jubileum :=
Sorry flauw.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:06

Ik heb hem nog in de kast hangen alhoewel ik inmiddels gescheiden ben. Ik heb hem puur bewaard omdat mijn moeder vlak voor de bruiloft stierf en ik deze van haar gekregen heb.

Ik hoor wel eens dat mensen hem laten inlijsten of op een paspop zetten in huis.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

Die van mij staat al best lang op Vinted, pas 1 serieuze geïnteresseerde gehad.

Tabby123

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:35

Die van mij hangt nog in de zak zoals ik hem die avond hem uitgedaan. Nog niet eens naar de stomerij gebracht. Ik wil er misschien nog iets anders van maken een ander draagbaar kleding stuk. Maar mocht het op mijn pad komen dat iemand hem goed kan gebruiken dan is dat ook zeker een optie. Voor nu hangt hij goed.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:53

Om die reden een jurk in de outlet gekocht (tweedehands was ook een optie, maar merkte dat mensen enorm slecht reageerden, dus dan niet). Op deze manier niet de volle prijs, wel mijn droomjurk, en het doet me financieel niks dat ie nu loopt te hangen. Wie weet nog een keer aan, wie weet ook niet.
Voor de mensen met wat duurdere jurken die in de weg hangen, zou ik adverteren/weggeven zeker doen. Ik heb echt gezocht naar een betaalbare tweedehands jurk, maar kreeg dus weinig reacties via marktplaats etc. Enorm jammer want leek mij tof om in een tweede kans jurk te gaan, aangezien het voor ons klein trouwen was.
Mocht ik iemand via via tegenkomen die ook voor weinig budget of een kleine bruiloft een jurk zoekt, mag diegene mijn jurk zeker hebben. Heb er zo’n fijn gevoel aan overgehouden, die jurk brengt geluk. <3

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:56

Ik wilde de stof gebruiken om de wieg ermee te bekleden. Helaas hield het huwelijk geen stand en kwamen er geen kinderen.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:00

Wat een mooie en liefdevolle reacties van iedereen

Ik denk dat ik dan na de shoot de jurk wel verkoop. Hem in huis op een paspop met 2 honden lijkt mij helemaal onpraktisch. Dat is heel snel heel vies met haar en de rest :+ lastig schoonmaken. En 2 kleine kinderen

Enige waar ik ‘mee zit’ is, wat nou als mijn dochter hem later graag aan wil? Ik weet dat niet, ze is 1,5 jaar nu. Maar ik zelf heb er geen meerwaarde aan dat hij nog 18 jaar hangt en misschien alsnog niet gebruikt wordt