Beste zitplaats Ziggo Dome?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Isjtar

Beste zitplaats Ziggo Dome?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:33

Ik wil kaarten kopen voor de Avond van de Filmmuziek in de Ziggo Dome. Hierbij is alles zitplaats, dus ook de binnenring (vak A-I op de plattegrond). Doe ik er dan goed aan om in de binnenring te kopen en dichtbij het podium te zitten, of zit je dan toch tegen nekken aan te kijken?

Zo ja, welk vak is in die binnenring dan de beste?
Zo nee, welk ander vak is dan een aanrader voor zowel goed zicht als goede akoestiek?

Hopelijk kan Bokt mij helpen!
Afbeelding

Edit: vak A-F vind ik redelijk prijzig worden, dus dan zou ik voor vak G-I of dus een genummerd vak gaan.
Laatst bijgewerkt door Isjtar op Gisteren, 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:40

I love ziggodome!!

Het is echt gemaakt voor concerten en je kijkt eigenlijk nooit tegen nekken aan. De zitplekken zijn erg verticaal dus je moet geen hoogtevrees hebben, haha

Mijn favoriete plekjes zijn in de 110/103. Lekker zitten, goed zicht en best dichtbij het podium. Dichterbij wil ik niet, want je krijgt wel een beetje een stijve nek van het schuin kijken. 106/107 is wel echt weer recht van voren maar dan kijk je de hele zaal door en is daardoor je zicht weer wat minder.

Zitplekken in de zaal zelf heb ik geen ervaring mee. Omdat je dan op gelijke hoogte zal zitten, zou ik dan toch voor ABC gaan. Maar de vraag is ook hoe belangrijk je het zicht vind. Ga je heen om van de muziek te genieten dan maakt het niet uit om naar wat nekken te kijken, toch? Je hebt immers ook de tvschermen voor beter zicht.

Exitium

Re: Beste zitplaats Ziggo Dome?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:57

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:13

Bathena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:16

Toch vind ik in de vakken 105 en 108 die enkele stoelen naast elkaar ook wel heel fijn zitten haha. Verder zit ik inderdaad ook vaak in 103 of 110, maar dat is niet prettig als je continue schuin moet kijken..

Volgende maand ga ik naar Hans Zimmer en heb ik zitplekken, ik dacht vak F en dan aan het gangpad. Wordt voor mij de eerste keer. Als ik het onthoud, zal ik mijn ervaring hier ook delen! :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:18

Ik heb ooit een keer een zitplek op de grond gehad en dat vond ik helemaal niets. Ik ben niet klein, maar zag enkel nekken en ballonnen. De 1e en 2e ring vind ik beide top. De vakken 106, 107, 207 en 208 vind ik fijn omdat je dan recht vooruit kunt kijken en alles op het podium goed kunt zien, maar ik vind beide ringen goed.

De laatste rijen op de 2e ring zijn naar mijn idee wat smaller, of dat voelt alleen maar zo omdat het hoog is :+ Dat zijn de enige plekken die ik liever niet heb.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:40

103 en 110 zijn prima te doen. De tweede ring vind ik niet fijn, dan ga ik liever niet. 102 en 111 zijn op zich ook wel redelijk. Maar tip van Flip: kijk of je kaarten boven het trapgat kan krijgen, dan heb je namelijk veel ruimte voor je en een plek om je drankjes, hapjes en tas op te parkeren.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:12

Wij hebben vorig jaar en het jaar daarvoor bij de Avond van de Filmmuziek gezeten in vak 106 en 107.
Daar kan je goed zitten en alles zien.
Vanwege onze jongste met autisme plaatsen genomen naast het gangpad, zodat hij bij teveel herrie of prikkels even weg kan. Maar met zijn noise koptelefoon gewoon kunnen blijven zitten.

Isjtar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:44

Bedankt voor alle ervaringen en tips! De link van Exitium is ook erg handig zeg! Als ik het zo bekijk ga ik zoeken naar kaarten in vak 106/107

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:11

Ik ben vorig jaar Juni bij de Gabbers geweest, en daar zat ik op het stukje D.
Alleen ik zag helemaal niks van het podium, en al helemaal niet met mensen voor mij.

Afbeelding
Dit was toen er nog eigenlijk niemand aanwezig was.

En op 31-10-2025 ben ik naar Till Lindemann geweest en zat ik in vak 109.
Afbeelding

en met goed inzoomen zie je ook wel iets.
Maar zonde van je avond om de hele tijd op je beeldscherm te kijken.
Afbeelding

Ik vond het in vak 109 wel heel erg koud.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:20

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 46 min geleden

105-108. En anders de zijkanten. De zaal binnenin heb je bij a-c soms dat er iets de paden tussen t publiek in komt en je er dus midden in zit zeg maar. Maar verder heb ik t idee dat je met een bovenrong meer ziet dan in de zaal omdat de boven ringen omhoog gaan en je dus makkelijk over de mensen voor je heen kijkt dan in de zaal. Maar ik heb zelf nog nooit in de zaal gezeten, dus uit opgemaakt wat ik zie.