Parkeervergunning Enschede

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

GerenGer

Parkeervergunning Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:00

Ik zit een beetje met een dilemma en hopelijk kan iemand mij verder helpen
Ik ben voor werk verhuist naar enschede en het is eindelijk gelukt om in deze gigantische wooncrisis een kamer via via te kunnen krijgen in enschede. Maar nu zit ik met het volgende probleem. Ik kan geen parkeervergunning aanvragen omdat het huis in zone 1 van enschede zit en als je daar na 1 januari 2024 komt te wonen kan je geen parkeervergunning meer aanvragen. Ik ben dierenarts en moet de praktijkauto dichtbij huis kunnen parkeren voor spoedgevallen, al mijn spullen en medicatie ligt erin. In utrecht wist ik zo de straatjes en plekjes waar je gratis kon parkeren maar in enschede ben ik totaal niet bekend. Ik heb een zorgplicht dus moet die auto wel ergens kwijt kunnen. Iemand ervaring met aanvraag van parkeervergunning via huisgenoot die er al langer woont of iemand die plekken weet in enschede waar je wel kan parkeren?
Alvast bedankt!

KimD

Re: Parkeervergunning Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:14

Als jij het medisch noodzakelijk deel kunt bewijzen kun je alsnog een aanvraag indienen.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

Wat vervelend TS! Ik wist die 2024 regel niet en schrik ervan hoe groot zone 1 is.

Weet niet aan welke kant van zone 1 je zit? Vanaf de kant van MST is parkeren bij Gamma https://www.gamma.nl/bouwmarkten/enschede misschien een optie. Da's een van de weinige gratis plekken binnen de singels.

Anders probleem aankaarten bij je werkgever? Wellicht heeft die contacten bij de gemeente. Of toch een jaarabonnement bij een parkeergarage?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:39

KimD schreef:
Als jij het medisch noodzakelijk deel kunt bewijzen kun je alsnog een aanvraag indienen.

Hoe werkt dit precies?

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:40

koeke schreef:
Wat vervelend TS! Ik wist die 2024 regel niet en schrik ervan hoe groot zone 1 is.

Weet niet aan welke kant van zone 1 je zit? Vanaf de kant van MST is parkeren bij Gamma https://www.gamma.nl/bouwmarkten/enschede misschien een optie. Da's een van de weinige gratis plekken binnen de singels.

Anders probleem aankaarten bij je werkgever? Wellicht heeft die contacten bij de gemeente. Of toch een jaarabonnement bij een parkeergarage?

Ja ik baal er wel van want eindelijk een woning en dan precies in die zone 1.. :(
De woning is aan de van lochemstraat, misschien nog idee of daar in de buurt parkeerplekken zijn?

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:51

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:59

loulou schreef:
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/C ... hatgpt.com

24/7 diensten kunnen ontheffing aanvragen

Ah oke! Ik heb alleen 1x in de week nachtdienst en 1x in maand weekend. Dus weet niet of ze dat dan voldoende vinden. Maar ik ga het anders even proberen! Wie weet vinden ze dierenarts toch urgent genoeg als beroep!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:03

Heb je al eens overwogen om een vouwfiets te kopen?
Natuurlijk is dichtbij parkeren gemakkelijker, maar wellicht brengt dat uitkomst.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:06

senna21 schreef:
Heb je al eens overwogen om een vouwfiets te kopen?
Natuurlijk is dichtbij parkeren gemakkelijker, maar wellicht brengt dat uitkomst.

Ja of gewone fiets, alleen waar kan ik dan de auto kwijt om met de fiets te komen?

GerenGer

Re: Parkeervergunning Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 23:07

Afbeelding
In feite val ik onder verloskundige, als ik naar een verlossing moet van een paard of koe

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:45

Misschien morgen iemand van de gemeente Enschede afdeling parkeren proberen te bereiken en uitleggen dat je als dierenarts spoeddiensten moet draaien en dan de auto snel nodig hebt. Lijkt me dat ze voor jou beroep ook wel ontheffing gaan geven