Enkele reis busvervoer en eerder afzetten frankrijk?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Enkele reis busvervoer en eerder afzetten frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:15

De titel zegt het al een beetje. We zijn hier aan het onderzoeken of die optie bestaat maar vinden tot nu toe alleen bedrijven die helemaal doorrijden naar de eindbestemming.

Er zijn best veel busmaatschappijen die op frankrijk (skibussen ook) en spanje rijden en enkele reizen aanbieden. Alleen de stoppunten of eindbestemmingen liggen te ver weg van de bestemming die nodig is. En meest komen ze op onmogelijke tijden aan midden in de nacht in een grote stad te ver weg (80/100 km uit de buurt). Wel komen ze er allemaal voorbij de bestemming die nodig is rijden. -O-

We hebben contact opgenomen met 2 die we vonden of een stop en go op een parkeerplaats waar ze langskomen kon, maar beiden geven ze als antwoord mag niet ivm verantwoordelijkheid voor afleveren tot de eindbestemming ook als je zelf er eerder uitwilt. :?

De vraag is bestaan dergelijke opties eigenlijk en zo ja waar. Het gaat om 1 persoon zonder bagage met alleen een dagrugzakje. Uitstappen is dus parkeerplaats op, stoppen deur open, deur dicht en weer door.

Alja

Re: Enkele reis busvervoer en eerder afzetten frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:29

Waarom wil jij echt altijd onmogelijke dingen :+

Ik ga volgen, ben benieuwd als het je lukt….

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 14:32

Is het bij voorbaar onmogelijk of heeft iemand op bokt dit mogelijk al eens gedaan recent? Diegene waar ik het voor vraag heeft dit jaren geleden al eens gedaan, kon niks vinden nu en vroeg het mij :) . Die is een paar dorpen voor de eindbestemming afgezet toen. Alleen deze busmaatschappij bestaat niet meer.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:39

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:42

Flixbus idd of met een vrachtwagen mee...

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:14

De flixbus mss?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:14

Flixbus is bekend maar deze komt op een onmogelijke tijd aan midden in de nacht in een grote stad of 100 km te zuidelijk of 80 km te noordelijk. De zuidelijke optie zou nog een stop en go kunnen geven maar contact zoeken is wat lastig blijkt. Maar als er niks anders te vinden is wordt het de 100 km te zuidelijk optie. :j maar de voorkeur wordt gegeven aan afgooien op de gewenste plek. Dat scheelt een hoop nageregel nog

Met een chauffeur meerijden zou kunnen maar hoe vindt je die? Op de gewenste uitstap plek overnachten veel chauffeurs.
Laatst bijgewerkt door karuna op Gisteren, 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:15

Ik heb het ook wel eens gedaan, maar dat is jaren (zeker 15 als het geen 20 is) geleden. Ik kan me voorstellen dat ze ivm de veiligheid er nu op staan dat iedereen die in A in de bus stapt, pas bij B eruit mag.

Ik zou de Flixbus doen, en iemand regelen die de persoon daar op de eindhalte oppikt.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:16

Ben benieuwd. Je kunt ook lekker 80 km te hoog uitstappen, hotel nemen en volgende dag met plaatselijk openbaar vervoer verder reizen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:17

Voor wie ik het vraag is dat de laatste keer een jaar of 10 geleden geweest dat dat nodig was en ook kon,

Plaatselijk vervoer voor de noordelijke optie is redelijk afwezig :') er gaan wel bussen maar die eindigen weer 20 km te oostelijk. Vandaar zou dan een taxi genomen moeten worden. De zuidelijke versie geeft betere mogelijkheden kwa ov in ieder geval en is er daarna ongeveer 8 km te overbruggen. Dat is loopbaar

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:19

Maar, je kan toch gewoon uitstappen bij een stop dan toch? Ze stoppen zeker wel onderweg.

Ik heb een aantal jaar geleden iemand in paniek bij me gehad toen ik even bij de tank stopte omdat dr "flix bus was vertrokken zonder haar" ik heb toen de reisleider gebeld, en die gaf aan dat ze niet terug konden draaien dus dat ze zelf maar op eindbestemming moest zien te komen... Ik heb t vrouwtje afgezet bij het politiebureau gezien al dr spullen ook in die bus lagen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:21

Rambogirl arme mevrouw, dat is echt een nachtmerrie -O-

Wat ik begrijp van de officiele stops van de twee bedrijven heeft er een stop 225 km te noordelijk. De andere is onbekend waar de officiele stops zijn omdat ze die niet echt plannen. Maar bij beiden mag je niet eerder uitstappen dan de uitbestemming dus.

De flixbussen die een beetje de goede kant opgaan gaat er een via parijs. De andere via munster en parijs :') en hebben hun eindbestemming dus 80 km te noordelijk of 100 km te zuidelijk.

Het makkelijkste zou zijn een skibus of naar spanje die gaan redelijk rechstreeks over de snelweg de goede kant op en komen langs de afzet locatie en willen stoppen kort. Of die hun stops iets noordelijk of zuidelijk van de gewenste plek hebben. Als deze nog bestaan dan die dat doen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:32

Moet het perse een bus zijn? Er rijden ook treinen in Frankrijk...:+

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:39

En wat als ze gewoon uitstapt op de bestemming dat ze wil, aangeeft aan de chauffeur dat die doormag zonder haar, en niet meer opstapt?

Wat gaan ze doen, haar erop dwingen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:39

Zelfde probleem helaas. Er lopen geen treintrajecten in die hoek. Dezelfde plekken als waar de bussen stoppen zitten ook de treinstations. Anders was dat idd een fijne optie.

Geen idee Duhelo. De officiele stops zijn veel te hoog of te laag of onbekend. Dwingen kan niet uiteraard. Maar achterblijven op een plek waar je niet echt lekker wegkomt veel te ver van de bestemming is ook niet zo handig.
Laatst bijgewerkt door karuna op Gisteren, 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:40

Is het OV in die regio zo beperkt? In Zwitserland kom je zo ongeveer overal met het ov.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:41

Helaas erg beperkt ov.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:43

En waarom kan je dan niet per trein? Als die bussen ook stoppen op deze plekken. En een trein mag je uitstappen waar je wilt denk ik.

Ik ga wel mee met Alja jij vraag echt altijd om onmogelijke dingen. Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt.

Is het geen optie om de trein tot de noordelijke stop te nemen en dan een lokale bus tot de eindbestemming. Of als deze optie via de zuidelijke stop wel kan dan zo?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:44

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:45

Heeft Frankrijk geen websites waar je je als lifter kan aanmelden? Ml

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:46

Je zegt dat er de laatste 20km een taxi genomen kan worden. Dan is het 'probleem' toch opgelost?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:54

Spoornetwerk Frankrijk is best redelijk.

Afbeelding

Daarna met bus en te voet en vrijwel heel Frankrijk zou toch bereikbaar moeten zijn in principe

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:29

Misschien helpt het als je wat specifieker bent en ook aangeeft wat de reisroute zou moeten zijn, met begin- en eindpunt. En waar de nu bekende tussenstops zijn.
Frankrijk is groot, het maakt nogal wat uit of je in Straatsburg, Toulouse of Nantes moet zijn.

Er zijn al vele voorbeelden op dit forum waarbij er uit onverwachte hoek hulp was. Misschien moet er (familie van) een bokker stom toevallig op dat moment ook die kant op. En kan de persoon dan meereizen in plaats van met de bus met een ingewikkelde constructie.

Ik zou trouwens ook zeker de optie trein verkennen. Eventueel met een overnachting en dan in de ochtend met een vroege trein, of regionale bus, de reis vervolgen. Of een slaaptrein en dan de volgende ochtend op tijd arriveren. En dan verder met een regionale bus.

Met de Moovit app kan je de OV route(s) uitzoeken.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:31

karuna schreef:
Zelfde probleem helaas. Er lopen geen treintrajecten in die hoek. Dezelfde plekken als waar de bussen stoppen zitten ook de treinstations. Anders was dat idd een fijne optie.

Geen idee Duhelo. De officiele stops zijn veel te hoog of te laag of onbekend. Dwingen kan niet uiteraard. Maar achterblijven op een plek waar je niet echt lekker wegkomt veel te ver van de bestemming is ook niet zo handig.

Ohja, je wil er een extra stop inlassen. Ik dacht dat ze gewoon wilde uitstappen op een plasplaats zeg maar. Ja, dan is dat niet echt een optie (behalve rond die stad faken dat ze moet overgeven en niet meer opstappen, maar dat is wellicht niet ideaal. :+

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:38

Kan iemand vanaf de eindbestemming de betreffende persoon ergens oppikken bij treinstation of bushalte?

De oorspronkelijke vraag moet nagenoeg zeker met nee beantwoordt worden.
Grote commerciele busbedrijven gaan hun dienstregeling niet aanpassen voor 1 persoon (dat is inclusief extra stop, veel te veel gedoe voor ze)
Zoiets was 30 of 40 jaar geleden nog wel een keer te regelen.
In de huidige tijd met alle haast en alle strakke regels waar bedrijven aan moeten voldoen niet meer.