Keukenmachine

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melia

Keukenmachine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:33

Ik ben op zoek naar een keukenmachine.
Een machine waarmee ik taarten, cake, en het liefst ook nog brood en /of pizza deeg zo af en toe mee kan maken.
De keus is reus en kom er eigenlijk niet goed uit welke nou bij mij past.
Je hebt ze ook nog met groentesnijders e.d., maar ik vraag mij af of ik dat wel ga gebruiken, dus dat is niet perse een must.
Ik zie ook wel machines van 500+, maar of het mij dat waard is...
Ik hoor graag tips en ervaringen.

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Keukenmachine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:39

Als je er brooddeeg mee wil kneden betekent dat dat je significant meer wattage nodig hebt omdat de motor anders niet sterk genoeg is.

Ik heb zelf een Kenwood Chef Titanium, maar die heb ik al bijna zeven jaar inmiddels en die maken ze niet meer met 1500W motoren.. maar zou dus wel dan aanraden om in die range wat te zoeken.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:56

Ik heb een Mum5 van Bosch en een Kenwood. Ik gebruik ze beide maar vind de Bosch fijner.

Die groente schijven gebruik ik juist het meest omdat ik ook veel conserveer en het werkt echt fantastisch. Super snel alles gesneden.

Ik denk wel dat hij het met brooddeeg wat zwaarder gaat hebben (allebei overigens).

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:30

Ik heb een KitchenAid en wil niet anders meer. Heb eerder o.a. Kenwood gehad maar daar waren we niet van onder de indruk.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:57

Ik heb ook de Mum5 van Bosch. Ik heb er heel veel brooddeeg mee gekneed. Dat trekt hij prima, ook al hoor je het plastic wat kraken bij een volle kom met deeg :))
Ik heb er een hoop opzetstukken bij, ideaal!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:23

Hier ook heel tevreden van de Mum5. Gebruik bijna alle opzetstukken. Ook de groentesnijders

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:30

Tazzey schreef:
Ik heb een KitchenAid en wil niet anders meer. Heb eerder o.a. Kenwood gehad maar daar waren we niet van onder de indruk.

Ook hier alles van KitchenAid en ik wil ook niet anders meer. Maar ben wel een fanatieke kok en bakker. Wat ik gedaan heb om zeker te weten dat ik het de investering waard zou vinden (dus echt vaak zou gebruiken, etc. ), is eerst een goedkopere keukenmachine gekocht en opgebruikt.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:54

Hier een mum5. Erg blij mee. Ik maak er ook brood en pizzadeeg mee. Dan heeft hij het wel zwaar maar doet wel z'n werk. Wil je vaker zwaar deeg maken zou je eens naar een Maxima moeten kijken. Die is alleen dan wel meer gericht op het mixen.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:00

Ik heb al meer dan tien jaar de kitchenaid artisan. Gebruik hem heel veel, ook voor brood- en pizzadeeg. Zou best wel eens een ander kleurtje willen, maar hij blijft maar doorgaan :D

Ingenting

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:05

Hier ook heel blij met de Mum5 die breed ingezet wordt, van cakes en broden tot de groenteschijven.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:33

SaskiaB schreef:
Ik heb al meer dan tien jaar de kitchenaid artisan. Gebruik hem heel veel, ook voor brood- en pizzadeeg. Zou best wel eens een ander kleurtje willen, maar hij blijft maar doorgaan :D

Mijn mam heeft er ook een en die overstijgt de 10 jaar ruim dus ik vrees dat je nog langer geduld moet hebben :D .

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:35

De Kitchenaid is een ware aanrader. Althans, hier in huis al jaren een succes.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:46

Ik heb een Kenwood multipro, op zich prima apparaat. Gaat nu ruim 5 jaar Mees
Maar met stevig deeg maken heb ik er niets aan, dat kan ie niet/heb ik geen fatsoenlijk opzetstuk voor..
Deeg maak ik nu eigenlijk altijd met de hand, werkt ook prima.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

Hier ook al jaren een tevreden kitchenaid gebruiker. Gisteren voor het eerst pasta gemaakt met de pasta opzetstukken

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Natascha schreef:
Hier ook al jaren een tevreden kitchenaid gebruiker. Gisteren voor het eerst pasta gemaakt met de pasta opzetstukken

Die heb ik ook maar in al die jaren nog niet gebruikt. Werkt fijn dus?

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:45

Hartelijk dank voor alle tips allemaal! Ik ga eens zoeken naar de Mum5.
@lugh... dat is een goede tip idd. Eerst kijken hoeveel ik dit ga gebruiken en wie weet over een paar jaar dan toch de overstap naar een KitchenAid.

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:49

Lughnassadh schreef:
SaskiaB schreef:

Mijn mam heeft er ook een en die overstijgt de 10 jaar ruim dus ik vrees dat je nog langer geduld moet hebben :D .

Op zich goed natuurlijk! Even opgezocht, heb hem nu 11 jaar. Toevallig viel mij laatst op dat de coating van de deeghaak ergens los liet.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Ik weet niet uit welke omgeving je komt
Maar ik heb een keukenmachine die je wel gratis mag ophalen