Citaat:Nieuwe trend op TikTok: mensen eten paardensnoepjes, kan dat kwaad?
Tiktokkers hebben een nieuwe bizarre trend bedacht: snoep, bedoeld voor paarden, zelf proeven. De een prijst de paardentraktaties in smaken als appel, banaan en kers aan, terwijl de ander toch wat teleurgesteld is door de smaak en structuur. Kan het kwaad om als mens voer voor paarden of andere dieren te eten?
De tiktokkers hebben het voorzien op producten van het merk Likit, bedoeld als extraatje voor paarden naast hun reguliere voer. De repen zijn te breken als chocoladerepen en in stukjes aan het paard te voeren. De likstenen worden ergens opgehangen waar het paard er steeds een stukje vanaf kan snoepen. Dit wordt ook gebruikt tegen verveling.
Maar tiktokkers proberen deze producten nu dus ook uit: paardenliefhebbers plaatsen video’s waarbij ze mee-eten van de snack van hun paard, maar ook mensen die niets met paarden hebben, bestellen de Likits speciaal om ze te kunnen proeven.
Zo maakte de Nederlandse tiktokker Jessie Maya, goed voor ruim 425.000 volgers op het platform, onlangs een video waarin ze drie smaken van de likstenen uitprobeerde, omdat ze het bij andere tiktokkers had gezien. Maya lijkt de likstenen niet zo lekker te vinden, maar in de reacties onder de video schrijven anderen dat ze de producten wel goed vinden smaken
Hier moet ik wel om lachen. Een nieuwe trend. Maar goed dat we vroeger geen TikTok hadden. Want ik ken zoveel paardenmensen die snoepjes of brokjes geproefd hebben.
Jullie ook?

In de meeste snoepjes die ik voerde zat vooral veel hooi, dus dat was niet echt een succes
Zeker de drop/ anijs.