Een groene keuken, en dan de rest van het huis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantalla

Een groene keuken, en dan de rest van het huis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 14:14

Op zoek naar meer inspiratie dan op pinterest!

Voor ons nieuwbouwhuis zijn we aan het kijken naar keukens. De veilige optie is lichtgrijs blad en iets van antraciete fronten. Maar een groene keuken vinden we beide ook ontzettend mooi.

Het enige waar ik bang voor ben is de invloed van een groene keuken op de rest van het huis. De woonkamer en de keuken vormen één geheel.

Dit is de indeling. We willen een hoekkeuken, tegen de voorgevel en de muur tussen de keuken en de hal.
Afbeelding

Zijn er mensen die een groene keuken hebben en willen laten zien hoe dat eruit ziet? En dan ook de keuzes voor de rest van de woonkamer en de kleuren?

Ik ben benieuwd :)

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 14:23

Wij hebben hem nog niet staan maar hebben wel een nieuwe groene keuken besteld voor onze te renoveren landelijke woning. We twijfelden tussen een houtlook en steenlook blad, maar hebben voor de eenheid en warmte toch een houtlook blad gekozen. Onze keuken komt ook in 1 ruimte met de woonkamer en eethoek te staan bij ons

Wij zijn met de kleurstalen van de keukenzaak naar een interieurzaakje geweest voor kleuradvies. Dat heeft veel inzichten opgeleverd over welke kleuren mooi bij het gekozen groen te combineren zijn. Misschien is dat ook een idee voor jullie? Ik zal hieronder een 3D idee van onze keuken toevoegen en een foto van de kleurstalen. In de 3D komen de kleuren iets donkerder over dan ze in werkelijkheid zijn. Het is eigenlijk olijfgroen namelijk en dan de hoge kasten in een koffieboon kleur.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door stitchlover op 07-01-26 14:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 14:23

Gewoon doen toch? Groen is best een neutrale kleur, dus je kunt daar veel mee combineren. Je kunt dan de rest van de woonkamer wat rustiger houden met aardetinten bijv. Of voor een bijpassende groentint gaan. Of juist een tegenhangende kleur kiezen.
Ik ben altijd wars van saaie kleuren dus ik ben altijd #teamkleur als het gaat om interieur :D *\o/*

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 14:28

Geïnspireerd door dit plaatje van Pinterest hebben wij ook net een groene keuken besteld. We gaan de komende tijd nog met een interieuradviseur aan de slag en kijken over afhankelijk daarvan over een paar maanden of deze kleur daar nog wel past of dat we het toch nog aanpassen. Het is voor een nieuwbouwwoning, dus we kunnen de komende maanden de bestelde kleuren nog wijzigen, dat geeft wel rust. Want ik vind het toch wel wat spannend merk ik :D

Afbeelding

zonnebloem18

Re: Een groene keuken, en dan de rest van het huis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 14:32

Millenial groen is helemaal in volgens mij, dus een groene keuken is helemaal niet raar. Bij groen kan heel veel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 14:34

zonnebloem18 schreef:
Millenial groen is helemaal in volgens mij, dus een groene keuken is helemaal niet raar. Bij groen kan heel veel.

Ik zou juist niet voor een kleur gaan die 'in' is, want dat gaat snel uit de mode. Kies een groene kleur die je zelf mooi vindt, daar raak je minder snel op uitgekeken.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:05

Prachtig! Wij overwegen ook een groene keuken voor ons nieuwe huis.
Groen combineert heel mooi met hout.
We willen een houten pvc vloer in eiken.
En verder combineren met natuurtinten en materialen. Beige, hout, rotan, geweven materialen, linnen etc in een naturel, beige of groenige kleur.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:14

Wij gaan ook naar groen, maar jade. Het keukenblad gaat wit/grijs natuursteen worden met een hele fijne marmerstreep.
Onze vloer gaat net als bij Majabeestje pvc in eikenkleur worden en daarnaast schilderen we verderop in het huis ook nog een muur in het groen (Early Dew Flexa).

Edit: deze kleur: https://www.nobilia.de/nl/producten/keu ... senso-494/

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:21

Ik ben ook van de kleurtjes op de muur. Ik heb om die reden voor een keuken in houtlook gekozen. Het blad is antraciet met een patroontje erin. Ik heb nu een petrolkleur op de muur en behang in steenlook maar dat kan zomaar weer veranderen.

Afbeelding

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:22

Afbeelding

Afbeelding

Hoi, wij hebben sinds juni een eucalyptus groene keuken.. ik ben er zo blij mee! Het combineert erg mooi met zwart en hout...De foto's geven een wat donker beeld maar het is een heerlijke lichte ruimte geworden met een gezellige uitstraling.
Laatst bijgewerkt door Wdj op 07-01-26 15:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:23

Kijken wat je zelf mooi vindt. Wij hebben een blauwe keuken, beetje medium jeansblauw, niet al te uitgesproken, kleur zelf uitgekozen. Het is ook een boerenkeuken want we wonen in een boerderij. We zijn er nog steeds niet op uitgekeken.
Groen vonden we ook mooi, maar het is toch blauw geworden.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:30

https://www.bruynzeelkeukens.nl/keukens ... varengroen

Wij hebben deze kleur, met een granito aanrechtblad in grijs/antraciet, antraciet tegel vloer en Friese witjes achter het fornuis.
Ik vind er wel veel kleuren bij passen. (we hebben verschillende kleuren gordijntjes onder de gootsteen..)
Wij hebben gekozen voor deze klassieke keuken omdat dit naar onze mening het beste paste bij ons jaren 50 huis.

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 15:49

Hier een groene keuken in onze huurwoning, gecombineerd met een licht houtlook-tegel.

Ik vind de kleur prima, maar dit materiaal zou ik zelf niet kiezen
Afbeelding

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 16:44

Bedankt voor de voorbeelden! Een kleur kiezen die we zelf mooi vinden komt sowieso goed :j

We hebben beide al wat jaren groen op de muur. Maar als je dus een groene keuken hebt, wat doe je dan op de muur? Daar loop ik wat tegenaan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:23

Chantalla schreef:
Bedankt voor de voorbeelden! Een kleur kiezen die we zelf mooi vinden komt sowieso goed :j

We hebben beide al wat jaren groen op de muur. Maar als je dus een groene keuken hebt, wat doe je dan op de muur? Daar loop ik wat tegenaan.

Als basisskleur zou je een heel lichte, warm beige kunnen doen. Bijvoorbeeld singing sand.
En een muur niet achter de keuken kan je groen verven. Of behangen, dan kan je alle kanten op.
Groen en roze combineert ook mooi.
Of de muren beige, een muur behangen Of bekleden met hout.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:30

Dit is precies ons huis op de tekening. Wij twijfelden tussen blauw en groen en t is groen geworden. De muren zijn een beetje beige zandachtige kleur behalve de muur van de trap tot aan de achtergevel. Daar hebben we t groen weer terug laten komen. Cognackleurige bank ervoor, nog steeds erg blij mee.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 17:46

Chantalla schreef:

Wij hebben een groene keuken (met houten blad) en zacht gele muren. Ik weet het, niet veel mensen zijn fan van zacht geel, maar het is echt heel mooi als de zon erop staat. Vinden wij :))

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:08

Kijk eens bij @groenemuts op haar Instagram account. Haar keuken is echt zooo gaaf.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:15

Groen past heel mooi bij aarde tinten, zoals terra en zand. Maar roze kan ook! Vind een groen keuken ook gaaf, weet alleen niet of ik dat durf haha.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:21

Chantalla schreef:

Ik zou sowieso wachten met een kleur kiezen totdat de keuken staat, of totdat je een sample hebt van een deurtje, zodat je de kleur in het huis goed kunt zien. En vanuit daar is het de kleurwaaier ernaast houden. Je kunt natuurlijk alvast wel bedenken in welke tinten je gaat denken. Ik zou nooit voor helemaal wit gaan, dat is kil en saai :P Maar je kunt mooie cremetinten of aardetinten doen. Maar je kunt natuurlijk ook iets combineren met een statement behang.

Afbeelding

Afbeelding

Met grijstinten
Afbeelding

warme tinten
Afbeelding

Natuurlijke materialen
Afbeelding

Cremetinten
Afbeelding

En zo kan ik nog wel even doorgaan haha.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-26 18:29

Bedankt weer, ook voor de pb’s!

Earth, helemaal top die combinaties! Zo ver zijn we zelf nog niet. Met een sample daarna verder op pad was inderdaad wel het idee. Maar de keuken moet toch redelijk op korte termijn en de rest kan later, vandaar nu eerst de vraag of we voor een groene keuken gaan.

Dressage1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:32

Wij hebben een pastel groene keuken ( kleur foto vertekend wat, nog steeds erg blij mee en iedereen vind het toch wel gaaf ( foto’s zijn nog van tijdens verbouwing . Afbeelding
Afbeelding

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:33

Ik heb de kleur van het staaltje van stitchlover ook zo lichtgroen/mint. Op staal stond olive. Ik heb een lichte vloer van florify en zwarte tafel/kasten in de woonkamer met antraciet bank. Heb open keuken

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:41

Omdat wij geen idee hadden wat we mooi zouden vinden in een keuken zijn we bij de ikea gaan kijken. Gewoon voor de lol en geen dwang willen in keukenzaak.
Daar stond een hele mooie groene keuken tussen. Die sprak ons beiden wel aan.
Wij moeten nodig een nieuwe keuken en al lang aan het rond kijken.

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 18:49

Chantalla schreef:

De verfkleur Iced coffee kleur goed bij groen, is neutraal en toch heel warm.