Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Jolliegirl schreef:Mijn tip: bespaar niet op boekhouden.
Doe je dit verkeerd, kost het je heel veel geld.
Bijvoorbeeld bij LOI, NCOI, MBA Dahlia85 schreef:Nee helemaal nieuw hier in en zelfs de basis ken ik niet. Het gaat om zakelijk. Ik kan natuurlijk alles uitbesteden aan de boekhouder en die zal ook gewoon alle belangrijke dingen blijven doen maar zelf wat inzicht vind ik belangrijk en ook straks de dingen goed aanleveren zodat de boekhouder vooral alleen hoeft na te lopen.
fransje23 schreef:Er zijn cursussen basiskennis boekhouden.
Dan heb je een goede basis en dat is erg handig.
Daarnaast vraag aan de boekhouder met welk pakket zij werken en of hun de administratie willen inrichten en zo digitaal efficiënt mogelijk.
fransje23 schreef:Ik werk met best veel verschillende boekhoudpakketten maar zou persoonlijk eerder SnelStart aanraden dan E-boekhouden...
Maar kies in ieder geval een pakket waarmee je boekhouder goed uit de voeten kan
Prairy schreef:Ik gebruik e-boekhouden en vind dat een fijn programma. Voor starters is dat de eerste 15 maanden gratis.
Ik heb wel al kennis ervan maar vond sommige dingen nog best lastig.
Je kunt, als je een boekhouder hebt, die de administratie laten inrichten en een keer met je mee laten kijken, zodat jij gewoon verder kunt zonder bijv een begin balans te moeten invullen.
Ik vind de support van e-boekhouden en hun Veelgestelde vragen erg goed.