Ik vraag mij iets af. Ik zie op onder andere tiktok steeds hele leuke creatieve video's langskomen. Ik ben ook best redelijk creatief. Ik hou bijvoorbeeld van miniatuur creaties. Of schilderen heb ik een tijdje gedaan. Nu lijken die betreffende mensen in de video's dat altijd super goed te kunnen en steken ze er waarschijnlijk erg veel tijd in. Good for them!
Maar waar het bij mij steeds misloopt is tijd. Of misschien heb ik in de praktijk er wel tijd voor, maar dat zijn dan net de uurtjes dat ik even "niks" hoef en ik merk als ik priegelig ga zitten werken ik niet oplaad. Naast fulltime werken wil ik ook nog graag sporten. Het huishouden, sociale afspraken etc etc. In mijn hoofd als ik dan die TikToks zie dan lijkt het net of die creatievelingen enkel creatief zijn en weinig uren werken of niet sporten. Wellicht inderdaad prioriteiten anders gesteld.
Of net als bakken, ik heb het idee dat ik beter kan bakken dan koken en het lijkt mij heerlijk om bijvoorbeeld in het weekend om 9 uur op te staan, een koffietje te drinken, wasje in de wasmachine, wat huishouden en ondertussen een appeltaart bakken. Maar in de praktijk is het om 9 uur de wekker, tot 10 uur blijven liggen en daarna met een koffie blijven schollen tot de middag en dan eens de zooi in mijn huis opruimen en er achter komen dat ik alweer bijna weg moet voor een afspraak. Ik irriteer mij hier mateloos aan. Dus wie herkent dit?