Grote kamerplanten kwekerij Brabant

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladyson

Grote kamerplanten kwekerij Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-26 21:09

Kerstboom eruit, kamerplant erin.. <|-

Ik ben op zoek naar een kwekerij/kas met een groot assortiment grote kamerplanten (130-180 cm) waar je zelf mag rondlopen en je plant kan uitkiezen.

Ergens in Brabant of in de buurt van de A2 richting Utrecht.

Wie weet een leuk adresje?!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-26 21:45

Sorry, ik kan je niet helpen aan een adres, maar je kan vast wel mijn vraag beantwoorden. Ik vraag me namelijk al jaren af bij de slogan: Kerstboom eruit, kamerplant erin’, wat stond er dan op de plaats vóórdat de kerstboom erin ging. :o? Ik vraag me dit dus echt serieus af.

Ben wel benieuwd of zulke adressen van kwekers bestaan.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 13:32

En wat je met die kamerreus gaat doen als over 11 mnd de kerstboom <|- er weer in moet.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 14:24

Ik zou ook eens op Marktplaats kijken, als planten te groot worden komen ze daar vaak wel terecht.

https://www.brabantpalm.nl/

Deze zit volgens mij aan de A58 ergens bij Tilburg, dacht dat ik er 1x ben geweest maar dat is al een tijd geleden.

Exotische plantenkwekerij, mediterrane plantenkwekerij zijn wellicht goede zoekopdrachten.

Palma Verde heeft van alles eetbaar en exotisch (dus binnen) maar die is alleen in juni op hun open dag open.

En verder kom ik er nu pas achter hoeveel kwekerijen voor buiten er zijn :+
Laatst bijgewerkt door Prairy op 04-01-26 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

BigOne

Re: Grote kamerplanten kwekerij Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 14:28

Een normale wordt vanzelf groot :D gewoon een snelgroeiende plant uitzoeken.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 14:42

De meeste kwekers zitten vast een bepaald soort/ras, dat is allemaal heel specifiek. De meeste kwekers verkopen niet aan particulieren en doen alles naar de veiling of naar de eigen distributie.
Voor particulieren zijn de tuincentra uitgevonden.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-26 15:04

Sonneveld in Made is een optie. Geen kweker maar heeft wel grote kamerplanten en is niet heel duur.
En als je toch die kant op komt heb ik nog wel een monstera van 1.40m (ongeveer) die weg mag :+

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-26 23:01

Oscar schreef:
De meeste kwekers zitten vast een bepaald soort/ras, dat is allemaal heel specifiek. De meeste kwekers verkopen niet aan particulieren en doen alles naar de veiling of naar de eigen distributie.
Voor particulieren zijn de tuincentra uitgevonden.

Hier in de buurt (niet bij ts in de buurt helaas), zijn er toch wel kwekerijen die ook aan particulieren verkopen. Het zal niet heel gebruikelijk zijn maar is er dus wel.
(Oehhh een monstera van 1.40 <3 <3 )

FleurVP

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 06:32

Ik heb goede ervaringen met kamerplanten van de ikea. Niet heel veel soorten maar aardig wat keus en ik denk vooral makkelijke planten. Ook groot formaat, bij ons stond op de plek van de kerstboom lang een 'geldboom/pachira' van de ikea. Met kerst ging ie naar de hal.