Wie heeft ervaring met Meubella?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Wie heeft ervaring met Meubella?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 10:48

Zoals de titel al zegt :)

We willen na de verbouwing graag wat nieuwe meubels en hebben een mooie set gezien op de site van Meubella.
Helaas heeft Meubella geen fysieke winkels of showroom, dus het is afwachten wat de kwaliteit gaat zijn.

In het verleden hebben we ooit een keer bij VidaXL besteld en dat was echt brandhout kwaliteit, verbogen/incompleet en het stonk ook nog eens verschrikkelijk :=
Dus ik vind het nu wel spannend om weer iets te bestellen wat ik niet in het echt kan bekijken.
Maar manlief en ik zijn allebei verliefd geworden op de meubelset en het is een unicum dat we allebei iets mooi vinden, dus ik denk dat ik de gok nog wel een keer aandurf :+
We zijn al in talloze fysieke meubelwinkels geweest maar daar helaas niet geslaagd.

Zijn hier dus mensen die ervaring hebben met Meubella?
Valt het mee of tegen?

Kriel

Re: Wie heeft ervaring met Meubella?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:53

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:58

its_daantjee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

Ik heb een aantal meubels van meubella en dat bevalt prima! Wel met 1 dressoir wat pech, 1 lade gaat zelf steeds open en bij een andere lade trek je bij het openen de voorkant eraf dus die hebben we vastgeplakt met kit :Y)

Het in elkaar zetten was wel echt een drama, de handleiding is helaas niet zo duidelijk als die van de ikea, we zijn 1,5 dag bezig geweest met het dressoir bouwen, alleen daarom al zou ik zelf verder zoeken naar iets anders, maar als ze het perfecte meubel hebben neem ik dat vast gewoon weer voor lief want verder is het helemaal prima :j

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:11

Oh, dat is toevallig, ik lees even mee. Mijn dochter heeft een bureau gezien op Fonq wat van Meubella komt. Vind het aardig aan de prijs vergeleken met Ikea bureaus, dus hoop dat ze ook minstens vergelijkbare, maar liever betere kwaliteit leveren.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

Wij hebben ons tv wand meubel via hen besteld. Heel tevreden mee.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 12:16

Oh, dit klinkt toch allemaal positief!
Kriel en its_daantjee: Behalve dan dat het een hel was om in elkaar te zetten _O-
Mijn man is gek op Lego in elkaar zetten, dus ik hoop dat hij dit dan ook als een soort Lego project ziet :')

Wij willen de twee Olivia dressoirs en de salontafel. Zo te horen is de kwaliteit dus best goed?
VidaXL was echt een onwijze tegenvaller, dus ik ben erg benieuwd.
Net wel even contact gehad met de klantenservice van Meubella omdat de meubels momenteel als "niet op voorraad" staan.
Ik kreeg direct antwoord en ben fijn geholpen, dus dat is alvast positief :)

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:22

In mijn appartement had ik een zwevend tv meubel en naast de in elkaar zet hel is die ook prima bevallen. Ik ben alleen na 2,5 jaar verhuisd, maar toen zag hij eruit als nieuw nog.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:30

Ik heb ook een paar kasten van Meubella. En een kapstok. Idd, het in elkaar zetten was niet heel eenvoudig maar her staat nu alweer jaren.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:55

Ik heb vorig jaar 2 vakkenkasten bij hen gekocht, was de enige aanbieder die de juiste maten had.

Kijk het blijft natuurlijk van die goedkope geperste troep met een laagje fineer er overheen.
Dat beschadigd nu eenmaal snel. Ik wil eigenlijk alleen nog massieve meubelen.
Maar als het net is wat je zoekt en je goede hoop hebt dat je er niet teveel tegenaan zal butsen en schuren, dan kan het best wat zijn.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:13

Ik had een bank van Meubella, was een prima bank voor dat geld. Heb van te voren alleen niet kunnen proefzitten, maar hij zat beter dan de (duurdere) bank die ik nu heb. Ik heb de bank zeker 7 jaar gehad

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 15:39

pmarena schreef:
Ik heb vorig jaar 2 vakkenkasten bij hen gekocht, was de enige aanbieder die de juiste maten had.

Kijk het blijft natuurlijk van die goedkope geperste troep met een laagje fineer er overheen.
Dat beschadigd nu eenmaal snel. Ik wil eigenlijk alleen nog massieve meubelen.
Maar als het net is wat je zoekt en je goede hoop hebt dat je er niet teveel tegenaan zal butsen en schuren, dan kan het best wat zijn.

Ik ben me er idd bewust van dat het geen topkwaliteit zal zijn!
Maar ik vind de prijzen heel netjes voor wat je (hopelijk) krijgt.
Onze vorige kasten en salontafel waren van IKEA en die zijn 15 jaar meegegaan.
Ze hadden makkelijk nog een jaar of 5 gekund maar passen straks niet meer in het interieur.

wisanda2003

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:02

Ze hadden vroeger een showroom in Middelbeers Brabant, maar weet niet of die nog bestaat.
We hebben er jaren gelden een hoekbank gekocht en er lang plezier van gehad. Natuurlijk geen top kwaliteit, maar zeker het geld waard.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:15

Nee, de showroom bestaat helaas niet meer.
Het bedrijf zit hier in de buurt, maar dat is gewoon een loods :+
Ik las wel dat ze oa aan Leen Bakker leveren en die hebben het soms wel in de showroom staan, maar dat is hier helaas niet het geval.

Nalonyda

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:27

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:41

Is Haco ook niet hetzelfde idee, zie best wel wat overeenkomsten en ook wat betreft prijs zitten ze redelijk bij elkaar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:27

Rosalie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:10

Wij hebben twee dressoir kasten van meubella, beide inderdaad geen feestje om in elkaar te zetten. De kwaliteit verschilt een beetje per kast. De duurdere is heel mooi (mooie led strip achter glazen deurtjes, goed lopende lades). De goedkopere heeft t probleem dat 4 onder elkaar zittende lades ten op zichte van elkaar scheef staan, en die kan je verder niet echt stellen, dus dat ziet er een beetje rommelig uit. Hij heeft ook merkbaar goedkopere klik systeempjes bij de deurtjes en laatjes dan de duurdere kast. Ze zijn ongeveer even groot en scheelde 100€ dus had die goedkopere liever voor hetzelfde geld in dezelfde kwaliteit gehad, maar dat was geen optie :’) Uitgekozen op t uiterlijk namelijk. Van beide geen spijt hoor maar wilde dat wel even meegeven!