Welke co sleeper?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Welke co sleeper?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:12

Welke co sleeper is een aanrader? Of juist niet?

En waarom is die fijn?
En kan die bij een boxspring?
(Tot hoeveel maanden heb je hem kunnen gebruiken bij je baby?)

Gowlan

Re: Welke co sleeper?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:16

Wij hadden een chicco next to me magic als cosleeper, naast een boxspring.
Voor het mooie had het fijn geweest als hij nog iets hoger in te stellen was.
Moet zeggen dat het wel goed ging, alleen door keizersnede toch wel een eind lastiger.

_Liv

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:17

Ik heb die van Quax, de teddy geloof ik. Ze ligt er nu met 5,5 maand nog goed in. Ze is 64cm nu, gemiddelde baby. We hebben een dicht bed aan de zijkant en dat gaat prima. Er zit wel een kleine opening tussen als je hem niet vastzet aan de lattenbodem. Maar omdat er een opstaand randje nog is als je de klep omlaag hebt kan ze er niet uit.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:21

Ik raad je aan een ledikant te nemen met een kant die je open kunt maken/schuiven.

Ons kindje ging met 6 maanden staan... Daaaag cosleeper :')
We gebruikten hem al amper omdat ze steeds ons bed op rolde.

Sindsdien slaapt ze gewoon simpelweg tussen ons in.

Ik vind een standaard cosleeper dus gewoon een onwijs duur nachtkastje

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

Hier heel lang gebruikt gemaakt van een wieg/co sleeper.
Dezelfde als deze:
https://www.marktplaats.nl/v/kinderen-e ... melie-wieg

Voor twee tientjes op de kop kunnen tikken.
Deze kan je ook als wieg gebruiken omdat je de zijkanten makkelijk omhoog kan schuiven.
Ook makkelijk verplaatsbaar door de wieltjes (deze kunnen ook op slot).
Ik had er nog extra gaatjes in geboord om de bodem op de goede hoogte te krijgen mbt je eigen matras. En ook nog gaatjes om de bodem iets schuin te kunnen zetten ivm reflux.

Radiostilte

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:55

Joie roomie co sleeper hebben wij. Zijkanten kun je gemakkelijk met één hand omhoog en omlaag doen. Dat was mijn ‘voorwaarde’. Met twee handen (niet zo handig als je ook een baby vast hebt) of twee ritsjes (extra handelingen) leek mij niet zo prettig met een newborn. Uiteindelijk hartstikke tevreden mee. Je kan ook één kant lager zetten bij bijvoorbeeld reflux of verkoudheid. Baby’s hebben bij ons erin gelegen tot 6/7 maanden. Hij was volgens mij de hoogste die aan mijn ‘voorwaarde’ voldeed die ik toen had onderzocht maar matrasje van de co sleeper was ongeveer 2 cm lager dan ons matras. Vond ik zelf eigenlijk onverwachts wel prettig. Na een paar maanden gaan ze toch bewegen/draaien/rollen zo kon de baby nooit zomaar het bed inrollen zonder dat je het door had. Maar afstand was klein genoeg om er goed bij te kunnen en eventueel je hoofd bij te leggen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:59

Ik was heel tevreden over de snuzpod. Ze heeft er een maand of 5-6 in geslapen en ging toen naar haar eigen kamer.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:21

Wij hadden die van petit Amélie en waren daar erg blij mee. Bij het slapen hadden we de zijkant altijd omhoog. Maar als de baby wakker werd had ik die zijkant zo naar beneden geklikt en kon de baby aanschuiven voor borstvoeding. Ik vond het heerlijk dat ik geen baby’s hoefde te tillen uit een wieg of ledikant.
Die van ons bracht tweede hands maar een paar tientjes minder op dan een nieuwe. Dus was het geld dubbel en dwars waard.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:29

Hier een co sleeper met handvat waardoor je de zijkant makkelijk open en dicht kan doen. Echt een uitvinding! Ritsen zijn daarin heel onhandig vind ik.

Ook eentje die je schuin kan zetten wat met reflux en dergelijke ook heel fijn kan zijn.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 00:29

lucifertje schreef:
Ik was heel tevreden over de snuzpod. Ze heeft er een maand of 5-6 in geslapen en ging toen naar haar eigen kamer.

Vonden wij ook heel fijn

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 9 min geleden

Jolliegirl schreef:
Ik raad je aan een ledikant te nemen met een kant die je open kunt maken/schuiven.

Ons kindje ging met 6 maanden staan... Daaaag cosleeper :')
We gebruikten hem al amper omdat ze steeds ons bed op rolde.

Sindsdien slaapt ze gewoon simpelweg tussen ons in.

Ik vind een standaard cosleeper dus gewoon een onwijs duur nachtkastje

Weet je handig als wasmand voor schone was of andere ik dump het even daar ding.

Zonder gekkigheid, hier had ik ook een chuccoo via marktplaats. Ik zou er niet teveel geld aan uitgeven. Wij gebruikten het denk ik max 7 maanden