iCloud opslag overzetten naar iPhone

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tova

iCloud opslag overzetten naar iPhone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-25 18:34

Ik ben vast niet de enige die hier tegen aanloopt.

Ik heb al jaren lang een iPhone, de opslag zat snel vol. Hierdoor kocht ik voor €0,99 50GB opslag.
Inmiddels heb ik een iPhone 17 met 256GB geheugen en vind ik het een beetje onzin worden om iedere maand voor die 50GB te betalen als ik meer als genoeg geheugen op mijn iPhone heb zitten.

Hoe zet ik alles over van mijn iCloud naar mijn telefoon? Ik weet hoe je je het iCloud abonnement moet opzeggen maar dan? Via internet ben ik niks wijzer geworden.

paars

Re: iCloud opslag overzetten naar iPhone

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 18:43

Ik vermoed…in de instellingen van de app ‘foto’s’?
Daar kun je aangeven of je foto’s moeten worden gedownload naar je telefoon, op je telefoon de originele wilt bewaren. Zo ook in de app iCloud; daar kan je aangeven wat de lokatie van je foto’s is. Maar ik lees graag mee want je wilt zoiets zeker weten…en helaas weet ik het niet zeker.
Wel vind ik het persoonlijk heel fijn dat mijn foto’s in de cloud staan. Als ik mijn mobiel verlies dan heb ik alles nog. Vind jij dat geen risico, TS?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 18:45

Ik lees graag mee want heb hetzelfde probleem

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 19:00

Maar dat is toch iets heel anders? Je wilt toch als je een nieuwe telefoon hebt alles over kunnen zetten? Een reservekopie met al je gegevens of foto’s? Of boeit dat niet? Want zonder reservekopie in de cloud kan dat niet. En als je veel foto’s hebt is je reservekopie groter natuurlijk. In ieder geval groter dan de gratis versie. Ik heb ook de 0,99 per maand. Mijn dochter heeft zoveel foto’s dat ze nog meer opslag nodig heeft, ook al heeft ze een telefoon met 256 gb.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 20:21

Suzanne F. schreef:
Maar dat is toch iets heel anders? Je wilt toch als je een nieuwe telefoon hebt alles over kunnen zetten? Een reservekopie met al je gegevens of foto’s? Of boeit dat niet? Want zonder reservekopie in de cloud kan dat niet. En als je veel foto’s hebt is je reservekopie groter natuurlijk. In ieder geval groter dan de gratis versie. Ik heb ook de 0,99 per maand. Mijn dochter heeft zoveel foto’s dat ze nog meer opslag nodig heeft, ook al heeft ze een telefoon met 256 gb.

Nee joh, je hebt tegenwoordig helemaal geen reservekopie in de cloud meer nodig voor een nieuwe telefoon. Gewoon de oude en nieuwe telefoon naast elkaar leggen en alles wordt automatisch overgezet. Inclusief de foto’s. Wijst zich allemaal vanzelf als je de nieuwe telefoon gaat instellen.

Maar hoe je van die foto’s in de cloud afkomt weet ik niet. Ik ben daar nooit aan begonnen…

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-25 21:28

Gebruik je de iCloud nooit om foto’s of andere bestanden over te zetten naar je computer bijvoorbeeld?
Ik doe echt alles met de iCloud, en 50GB voor een euro is echt geen geld.

Uit zetten doe je via instellingen -> iCloud -> foto’s, dan kun je ze downloaden naar je telefoon, en dan via ‘beheer opslag’ kun je ze uit de iCloud verwijderen.
Als je ze daarna van de telefoon zou verwijderen, of je telefoon zou eens crashen, dan ben je ze helemaal kwijt. Daar zou ik wel rekening mee houden.