Vanlifers!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolijn8

Vanlifers!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:34

Hoi!

Ik zoek mensen die ook een campervan hebben en het leuk vinden om gewoon te kletsen over deze gezamenlijke hobby. Gewoon gezellig praten over campervans, reizen, plannen of alles wat erbij hoort.

Zelf heb ik sinds een jaar een Peugeot Boxer en ik ben daar helemaal gelukkig mee.

Afbeelding

Lijkt het je leuk om mee te praten? Laat gerust een berichtje achter en/of show je eigen campervan :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:48

Ik ben zelf niet zo'n reiziger, maar een lieve vriendin van me (en oud Bokker) Sjapaz aka Karlijn, is voor onbepaalde tijd op reis met haar partner en kinderen.

Afbeelding

Dit is haar Instagram account. Ze hebben hun banen opgezegd, hun huis verkocht en ze zitten met hun 4 kinderen en 2 katten op dit moment in Irak, met het idee om naar Oman te gaan voor de winter.

Ze hebben zelf van een oude Duitse brandweerauto een grote camper gebouwd.

Mi_Amore

Re: Vanlifers!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:10

Ooeeh ik doe gezellig mee :D

Ik heb een zelfgebouwde Citroen Jumper van 2014.

Nog niet 100% af, maar jeetje, wat heb ik al gereisd de laatste 3 jaar!

In 2027 OF 2028 ga ik 4 maanden rondreizen!
Nog geen idee naar waar, dat moet ik nog uitpluizen.

Volgend jaar 3 weken Slovenië ontdekken ;)

Jolijn8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:17

Mi_Amore schreef:
Ooeeh ik doe gezellig mee :D

Ik heb een zelfgebouwde Citroen Jumper van 2014.

Nog niet 100% af, maar jeetje, wat heb ik al gereisd de laatste 3 jaar!

In 2027 OF 2028 ga ik 4 maanden rondreizen!
Nog geen idee naar waar, dat moet ik nog uitpluizen.

Volgend jaar 3 weken Slovenië ontdekken ;)

Wauw, klinkt geweldig! Heb je misschien een foto? Wat zou je er nog aan willen veranderen? Omdat je er al zoveel mee gereisd hebt

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:28

Wat een super leuk topic! Ik heb dit jaar eindelijk mijn oude bus met dubbele cabine weg gedaan en een nieuwere bus terug gekocht waar ruimte is om in te slapen.
Voor mij zal het een part time bestelbus en part time camper blijven.

Afgelopen september/oktober ben ik voor t eerst er mee weg geweest, samen met mijn hond Loki zijn we naar de Dolomieten gereisd.
Een super gave ervaring met een hele simpele inrichting. Ga nog veel meer erin bouwen en veranderen, maar het smaakt naar meer!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De bus is een Ford Transit custom uit 2019, een 130 pk L1 uitvoering. Iets krap qua ruimte dus, maar het was toch goed te doen.

Ik heb tijdens deze reis de tarp van vrienden geleend, maar ik wil eigenlijk een bustent eraan die ik ook makkelijk in mijn eentje kan opzetten en blijft staan als ik de auto nodig heb, maar iets langer op 1 plek blijf.
Mocht iemand hier daar nog tips voor hebben, dan hoor ik het graag!

Afbeelding

Jolijn8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:41

lovelance schreef:
Wat een super leuk topic! Ik heb dit jaar eindelijk mijn oude bus met dubbele cabine weg gedaan en een nieuwere bus terug gekocht waar ruimte is om in te slapen.

Afgelopen september/oktober ben ik voor t eerst er mee weg geweest, samen met mijn hond Loki zijn we naar de Dolomieten gereisd.
Een super gave ervaring met een hele simpele inrichting. Ga nog veel meer erin bouwen en veranderen, maar het smaakt naar meer!

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

De bus is een Ford Transit custom uit 2019, een 130 pk L1 uitvoering. Iets krap qua ruimte dus, maar het was toch goed te doen.

Ik heb tijdens deze reis de tarp van vrienden geleend, maar ik wil eigenlijk een bustent eraan die ik ook makkelijk in mijn eentje kan opzetten en blijft staan als ik de auto nodig heb, maar iets langer op 1 plek blijf.

[ Afbeelding ]

Wat een mooie foto's zeg. Super leuk!! Het lijkt me zo speciaal om je hond als reis maatje te kunnen hebben.

Ik vraag me altijd af waarom mensen een busje kiezen waar je niet in kan staan. Het klopt toch dat dat bij die van jou niet kan, toch? Ik ben daar heel benieuwd naar :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:49

Dit is mijn kerstkaart dit jaar.
Zegt genoeg denk ik...

Afbeelding

De hond is Heer Perseus, Percy of Pers for short,
Little but Brave, Power of Joy in formele functies...

Daarachter zie je de neus van Ellef.
Een Fiat Weinsberg uit 1990,
Die ik ruim 3.5 jaar heb en waarmee ik inmiddels grofweg 75.000 kilometer in Europa gezien heb in Ellef of Twaalf landen.

Helaas komen er de komende apk zo gruwelijk veel kosten aan dat ik haar niet langer op de weg kan houden.

Maar afgelopen week heb ik na 8 maanden zoeken een opvolger gevonden en kunnen kopen (met hulp van familie)
Die heeft op dit moment nog geen naam, komt vanzellef.
Dit is een FiatDetleffs uit 2005, met maar 124000 gelopen kilometers (oorspronkelijk Nederlands en volledig kloppend)

Dus tsja... :D

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:05

Jolijn8 schreef:
lovelance schreef:

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een mooie foto's zeg. Super leuk!! Het lijkt me zo speciaal om je hond als reis maatje te kunnen hebben.

Ik vraag me altijd af waarom mensen een busje kiezen waar je niet in kan staan. Het klopt toch dat dat bij die van jou niet kan, toch? Ik ben daar heel benieuwd naar :)

Omdat het mijn dagelijkse auto is, ik de auto gebruik voor mijn werk en daarnaast pas als camper gebruik. Ik rij ‘m dus gewoon op grijs kenteken.

Jolijn8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:48

Ik gebruik mijn bus ook als gewone dagelijkse auto, dat gaat heel goed

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:19

Oh, ik wil wel mee komen kletsen! Wij hebben een Fiat Ducato, verlengd en verhoogd. Alhoewel campings me nooit getrokken hebben, was ik na 1 weekendje met onze bus verkocht. Doorheen het jaar gaan we regelmatig een nachtje weg, maar inmiddels hebben we ook al verschillende vakanties met “Sunny” achter de rug: Hunsrúck (D), Thuringen (D), Zwarte Woud (D), zuid Zweden, Normandië (F).
En uiteraard is onze hond ook steeds van de partij. Dat vind ik er net zo leuk aan!

Jolijn8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:29

Lukasje schreef:
Oh, ik wil wel mee komen kletsen! Wij hebben een Fiat Ducato, verlengd en verhoogd. Alhoewel campings me nooit getrokken hebben, was ik na 1 weekendje met onze bus verkocht. Doorheen het jaar gaan we regelmatig een nachtje weg, maar inmiddels hebben we ook al verschillende vakanties met “Sunny” achter de rug: Hunsrúck (D), Thuringen (D), Zwarte Woud (D), zuid Zweden, Normandië (F).
En uiteraard is onze hond ook steeds van de partij. Dat vind ik er net zo leuk aan!

Klinkt als hele fijne vakanties! :)
Hoelang hebben jullie nu jullie bus? Ik vind het ook zo leuk om het hele jaar door weekendjes eropuit te gaan

Jolijn8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 22:31

Ik zie dat de meeste mensen namen hebben voor hun campervan. Ik voel me best slecht dat ik nog niet op een naam ben gekomen voor die van mij haha

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:05

Ja gek dat ze namen hebben he! Het is zo’n gewoonte dat wanneer ik naar de garage bel , ik me erop betrap dat ik zeg “ik bel voor een onderhoud voor Sunny” _O- .

We hebben het busje nu 3 jaar.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:19

Jolijn8 schreef:
Ik gebruik mijn bus ook als gewone dagelijkse auto, dat gaat heel goed

Geloof ik ook zeker!

Hier wil ik eerst kijken hoe vaak ik er mee weg ga komende 3-5 jaar. Is dat vaak genoeg, dan wordt de volgende een grotere bus.
Voor nu is dit echt prima.
Mijn vriend is agrariër en kan dus eigenlijk nooit weg, al helemaal niet in de tijden dat je zou willen gaan met een (kleine) camper. Dus ik zal veel alleen moeten reizen.

Reizen er hier meer alleen? Of vooral samen met partner?

Komend jaar wilt (kan) hij in maart weg. Hebben jullie leuke ideeën om +/- 2 weken naar toe te kunnen (met honden)? Wij willen wel echt graag richting bergachtig gebied. Het zal wel zuid Europa worden in maart? Ik hoor heel graag tips!

En dan heb ik nog 1 vraag, voor de alleen reizende vrouwen. Voor mij was dit jaar dus de eerste keer, maar helaas gelijk al meegemaakt op de terugweg tijdens een rustmoment dat een man mij achtervolgde toen ik de hond uitliet en zich ging aftrekken. Ik schrok wel even, zelfs met grote hond durven ze nog dus, ben terug naar de auto gelopen via een omweg en dacht dat er wel oké mee was. Toch merkte ik bij de stop de volgende dag dat ik echt op mijn hoede was en zelfs de hond mee nam het toilet in :')
Hoe is jullie ervaring hierin? Heb ik gewoon een beetje pech gehad, of zijn sommige mannen gewoon varkens en wen je er aan onderweg?

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:40

Alleen reizende vrouwen,
Kijk eens op Facebook bij ARCV (alleen reizende camper vrouwen)

Smerige kerels vind je overal, maar dat staat eigenlijk los van camper.
Die kun je ook tegen komen als je aan het wandelen bent (iets vergelijkbaars heb ik ooit tijdens een wandeling mee gemaakt) of als je met je auto op pad bent, of ergens in een winkel etc.
Als je alleen reist kan het wel harder binnenkomen qua stress die het oplevert.

Ik moet zeggen dat het in mijn ervaring uiterst zeldzaam is. Maar dat is natuurlijk niet nooit en neemt ook de stress van die ervaring niet weg.

Ik heb wel enige veiligheids dingen extra ingebouwd wanneer ik reis (en dat is veel 1 jaar full-time en tegenwoordig niet full-time maar wel nagenoeg full-time)
Ik heb twee gps trackers.
Altijd 1 opgeladen aan halsband hond, de andere aan het laden in Ellef (dus zowel hond als camper zijn te tracken)
Daarnaast heb ik klein appgroepje met 2 vrienden.
Iedere ochtend rond 10 zet ik daar een duimpje in als signaal dat ik nog leef en iedere avond geef ik mijn exacte overnachtingslocatie door.
Zij reageren ook met duimpje, verder is dat geen kletsgroep, alleen functioneel.
Zij hebben ook de inlogcodes voor de trackers, en een lijst contactpersoolnen mocht er ooit echt iets fout gaan.
Ze kunnen mij uiteraard niet helpen in zo'n situatie als die smerige kerel,
Maar ik weet wel zeker dat ik nooit wekenlang zonder hulp ergens gewond of ziek in mijn camper zal liggen.

Verder sta ik eigenlijk vrijwel altijd zo met de camper dat de neus in de wegrijrichting staat.
Ik kan van binnen de cabine in, dus hoef niet eerst naar buiten om weg te kunnen rijden.

En kom ik ergens op een overnachtingslocatie waar ik me om wat voor reden dan ook onprettig voel dan rij ik verder.
Ik heb dat niet zo vaak, maar een enkele keer krijg ik wel eens een wat unheimisch gevoel ergens, zonder dat ik er de vinger op kan leggen waarom.
Dan ga ik gewoon verder. Gebeurt echt niet vaak, maar als dat gebeurt neem ik het serieus.

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:47

Wat fijn, dit topic. Goede timing haha.
Wat een goede tips F_T!
Mijn parttime vanlife gaat binnenkort van start. Ik ben in afwachting van mijn buscampertje die binnen een paar weken geleverd wordt. Graag lees ik hier vast mee om jullie ervaringen en tips te lezen. En ook voor de gezelligheid uiteraard :))

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:30

Bedankt F_T! Fijne tips!
De airtags heb ik inderdaad!
Gps Tractive aan de hond, AirTag aan mijn sleutel en nog een AirTag verstopt in de bus zelf.

Ik ga het ervaren allemaal.

Akecheta, wat voor camper heb je gekocht?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:42

lovelance schreef:
Akecheta, wat voor camper heb je gekocht?

Een Antilopevan, flex confort. Renault Trafic en Antilope als inbouwer. Een bedrijf uit Frankrijk. In deze bus is de bank in de lengterichting geplaatst en kan ik bij al mijn spullen, incl water en koken, zonder dat ik om moet lopen naar de achterklep. Met hefdak.
Mijn hond gaat gezellig met me mee.
Ik kijk ernaar uit om op pad te gaan.