Omdat ik zelf zo'n topics leuk vind, dacht ik dat jullie het misschien ook wel leuk zouden vinden om mee te denken
Graag zouden we in de toekomst een stuk willen bijbouwen bij ons huis.
De buren hebben oorspronkelijk een stuk groter gebouwd, dus wij mogen tot dezelfde diepte bijbouwen.
Waar we nu vooral over balen is, onze keuken is niet functioneel. Je loopt continue in elkaars weg. Je kan eigenlijk niet met 2 in de keuken bezig zijn en we hebben er bergplaats te kort.
Dit hebben we voorlopig opgelost met een mobiel eilandje op wielen. De doorgangen zijn smal dus je kan moeilijk passeren. Als iemand op een eetstoel zit, kan je moeilijk de koelkast openen
En de andere grote struikelblok is onze berging zelf. Die is klein, maar onze 2 honden slapen daar in s'nachts.
Aan de ene kant staat een grote kast met een stukje jassen, stuk voorraad eten en een stuk schoonmaakproducten, ... En een grote diepvries rechtover de kast aangezien er in onze keuken enkel een koelkast zit zonder vriezer. Maar vaak moeten we dingen verplaatsen om de diepvries/kast te kunnen. Maar de diepvries kan nergens anders, er is gewoon geen plaats voor.
Mijn man zijn droom was om ooit een bureau beneden te hebben als we zouden bijbouwen, maar ipv bureau zouden we graag een speelkamer/hoekje hebben zodat niet de hele woonkamer ingepalmd is met speelgoed
Ik heb natuurlijk al ideeën in mijn hoofd, maar ik ben benieuwd welke slimme oplossingen jullie verzinnen. Als je er in woont, zit je toch een beetje in een tunnelvisie. Mijn man zijn grootste angst is voornamelijk dat het lange en daardoor donkere ruimte wordt. We hebben een halfopen bebouwing.
De rechterkant is de gesloten kant, links is er enkel een raam in de berging in de buitendeur, en een hoekraam. Verder is de volledige achtergevel van glas.
Verder hebben we ook geen garage ofzo als berging.
Het beige is hoe het nu is, het witte stuk erachter is het stuk dat we zouden kunnen bijbouwen.

Ook daar, open bij gebruik, dicht en de zooi is op magische wijze verdwenen