Goede ervaringen met laminaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Goede ervaringen met laminaat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-25 20:46

Ik ben op zoek naar een donkerbruine laminaatvloer van goede kwaliteit. Heeft iemand ervaring of aanraders van laminaat of winkels die overal bezorgen en de moeite waard zijn?

Boheme

Re: Goede ervaringen met laminaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 23:07

Ga eens langs bij lokale winkels, en neem stalen mee, die kunnen een kostenraming maken voor je. Want ondervloer, plinten, eventuele legkosten enz komen er nog boven op. En is het voor een huis of appartement, want dan moet je een speciale ondervloer hebben ivm geluid. Wil je visgraat, is duurder, of wil je breed planken? Heel veel bedrijven bezorgen aanhuis.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-25 23:34

Wij, Quickstep laminaat, heeft 20 jaar op de bovenverdieping gelegen, en op een paar plekjes na nog als nieuw. De nieuwe bewoner heeft het allemaal laten liggen.
In de bijkeuken/tussenhal bij de achterdeur lag het goedkoopste dunste laminaat wat de Karwei toen had, was na 20 jaar flinke mishandeling ook nog nagenoeg nieuw.
We hebben nu op de overloop boven laminaat van Lundia liggen. Mooi maar een crime om goed te leggen; de click is erg onprettig. Die zou ik overslaan als ik jou was.
Zorg in elk geval dat je watervast laminaat neemt; het meeste is wel hydrofoob maar dan hoef je je over water nooit zorgen te maken.
Als we nu nog weer ergens gaan leggen wordt het weer Quickstep.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:03

Haal maar geen laminaat bij Gamma
Heb daar gekocht voor de woonkamer
Ligt er dramatisch bij .
En voor de garantie zijn de met vakantie en wil ik een second opinion mag ik eerst €350 komen betalen in de winkel
Als ik in gelijk gesteld wordt krijg ik dat terug .

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:16

Ik heb 1 slaapkamer met gewoon laminaat vd bouwmarkt en de woonkamer/keuken met pvc laminaat.

Nooit meer wil ik gewoon laminaat! Te koud, te gehorig, oppassen met vocht, beschadigt sneller, gevoelig voor uitzetten.

Het pvc laminaat ligt inmiddels al 14 jaar en bevalt uitstekend!
Veel minder koud ad voetjes, kun je strak leggen want werkt niet, ongevoelig voor vocht, mag zelfs in badkamer worden gelegd. Ja is iets duurder maar ik vind het ideaal.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 09:59

Is het dan gelijmd of niet? Ik begreep dat bij pvc je vloer ook wel echt helemaal egaal moet zijn terwijl laminaat prima gaat met goede ondervloer

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:05

Mijn vloer ligt op de betonnen vloer met daarop de oude Novilon vloer die er eerst lag, niks officiēle ondervloer, nergens gelijmd dus echt op zn janboerenfluitjes manier gelegd _O- maar het werkt! ;)

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:10

moonsparkle schreef:
Is het dan gelijmd of niet? Ik begreep dat bij pvc je vloer ook wel echt helemaal egaal moet zijn terwijl laminaat prima gaat met goede ondervloer

Klopt, vooral als je rigidcore pvc hebt moet de ondergrond helemaal glad, schoon en egaal zijn. Laminaat, het gewone dus, ligt veel stabieler en kan wel wat hebben. Pvc laminaat met dezelfde harde onderlaag zal ook stabieler zijn.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:58

Ook hier een Quikstep-fan, dat legt makkelijk en ligt super, ook na 10+ jaar nog steeds als nieuw.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 13:20

Pvc lijkt me wel warmer aan de voeten, toch wel enig twijfel. Maar ik wil het graag zelf leggen en dan ben ik toch wel wat bang dat de vloer wat ongelijk is een pvc klik niet mooi wordt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:30

moonsparkle schreef:
Pvc lijkt me wel warmer aan de voeten, toch wel enig twijfel. Maar ik wil het graag zelf leggen en dan ben ik toch wel wat bang dat de vloer wat ongelijk is een pvc klik niet mooi wordt

Gooi je er toch eerst een laag Egaline overheen. PVC is echt fantastisch, je legt het zo en als je een keer een beschadiging hebt dan pak je een föhn en je haalt dat deel er zo tussenuit. En er kan gewoon emmer water of een fles wijn overheen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:35

In welke regio woon je?
Wij hebben al 43 jaar een parketvloeren bedrijf en verkopen en leggen ook laminaat en PVC vloeren.

https://chaletparket.nl/

In regio Haarlem / Haarlemmermeer

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:35

Wij gaan van laminaat over naar PVC.
Weet iemand of PVC krasvaster is?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:32

Laminaat van Quickstep is prima. Volgende huis wordt pvc denk ik. Al bevalt laminaat ook prima. Maar pvc kan wat meer hebben.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:55

Cayenne schreef:
Wij gaan van laminaat over naar PVC.
Weet iemand of PVC krasvaster is?

Ligt aan de kwaliteit van het PVC maar doorgaans wel. Het grote voordeel is dat je een beschadigd deel er heel makkelijk tussenuit krijgt en er weer een nieuwe inplakt.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:20

Je hebt ook pvc klikvloeren en zelfs pvc klickvloeren met een ondervloer er aan vast. Moduleo Layred oa.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:31

Boheme schreef:
Je hebt ook pvc klikvloeren en zelfs pvc klickvloeren met een ondervloer er aan vast. Moduleo Layred oa.

Die hebben wij inderdaad in een deel van het huis, hele fijne vloer en makkelijk in onderhoud en slijtvast. (Ligt in de garage dus heeft wel wat te verduren).

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:43

Boven gewone laminaat van de gamma. Ligt na 21 jaar nog als nieuw.
Makkelijk schoonmaken. Gewoon nog goed.

In de huiskamer klik Pvc.
Nooit meer. Ligt veeeel korter. En ziet er al lang niet meer uit.
Blijft niet in de klik zitten
Beschadigd al door de stofzuiger.
En het erge het was ook nog eens een dure gerflor variant van de speciaalzaak.
Met dikke toplaag. Echt zooi.
Garantie tot de deur..

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 16:48

Net ook bij een winkel geweest en hoewel pvc duurder is gaf hij eigenlijk wel aan dat als er een houten draagvloer is ze laminaat aanraden omdat een houten ondergrond toch ook altijd iets leeft/beweegt en pvc sneller breekt.