Cursus Spaans of italiaans

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

haffiefreak

Cursus Spaans of italiaans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:32

Wij hebben sinds 2024 een camperplaats, waar ook Spanjaarden en Italianen komen.

Nu leek het mij leuk om eerst 1 van de 2 talen te leren.

Welke is het makkelijkste om te leren vanuit het Nederlands?
Waar kun je het beste een cursus doen,(het liefst eerst gratis) mag via een app. Het zou gaan om een klein simpel gesprek te voeren zoals... goedemorgen/middag/avond welkom, veel plezier, dagen van de week, de maanden, nummers 1 tm 31
En nog meer standaard zinnen en woorden die je gebruikt op een camperplaats

Lusitana

Re: Cursus Spaans of italiaans

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:37

Ze zijn ongeveer gelijkwaardig qua moeilijkheid als je het mij vraagt. Maar ik leer makkelijk talen, dus misschien geen goed referentiepunt.
Spaans wordt internationaal beter begrepen door meer mensen en zou ik altijd eerst doen.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:46

Duolingo heeft voor mij best een goede basis gelegd in het Spaans en voor wat jij wil echt prima geschikt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

Lusitana schreef:
Ze zijn ongeveer gelijkwaardig qua moeilijkheid als je het mij vraagt. Maar ik leer makkelijk talen, dus misschien geen goed referentiepunt.
Spaans wordt internationaal beter begrepen door meer mensen en zou ik altijd eerst doen.

Ik leer ook makkelijk talen maar Spaans vond en vind ik vreselijk. Italiaans is doodsimpel met de grammatica dus als je geen talenwonder bent zou ik eerst met Italiaans beginnen. Mijn ervaring is overigens dat veel Spanjaarden dat best begrijpen en vv.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:20

Kijk eens naar Spanish with Vicky (Instagram). Ze heeft ook een boek geschreven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:21

Italiaans klinkt veel mooier dan Spaans vind ik. Ook niet heel ingewikkeld, maar geen idee of Spaans moeilijk is.

Esplen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

Ik heb Spaans vanuit het Engels op Duolingo geleerd en helemaal uitgespeeld. Ik vond het een makkelijke taal om te leren en nu begrijp ik Italiaans en Frans ook. Plus ze spreken in veel meer landen Spaans.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:34

janderegelaa schreef:
Lusitana schreef:

Ik leer ook makkelijk talen maar Spaans vond en vind ik vreselijk. Italiaans is doodsimpel met de grammatica dus als je geen talenwonder bent zou ik eerst met Italiaans beginnen. Mijn ervaring is overigens dat veel Spanjaarden dat best begrijpen en vv.

De grammatica van Spaans is nog simpeler dan die van Italiaans dus daar hoef je geen Italiaans voor te kiezen. Als je makkelijk talen leert zou Spaans echt geen enkel probleem moeten zijn, dus het enige wat ik kan verzinnen is dat je gewoon meer gemotiveerd bent geweest om Italiaans te leren dan Spaans. Want als je moeite hebt om Spaans te leren, ben je absoluut niet iemand die makkelijk talen leert

Ik zou zelf zeker weten voor Spaans kiezen omdat je aan Italiaans niet zoveel hebt buiten Italië. Spaans daarentegen kun je overal mee terecht, soms zelfs als er in het betreffende land geen Spaans gesproken wordt, want dan zijn er vaak toch wel mensen die het spreken
Uitspraak is ook super makkelijk, als je weet hoe je het schrijft, weet je automatisch altijd hoe je het moet uitspreken

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:03

Ik werk veel in Italië dus dat maakt mijn keuze wel bevooroordeeld inderdaad.