Ooit heb ik kort meegeschreven, maar nu al jaren stille meelezer omdat ik bang was voor negatieve comments. Ik nam me voor om weer actiever te gaan zijn en nu heeft de perfecte situatie zich voorgedaan dat ik jullie nodig heb.
Ik wil jullie namelijk uitnodigen om deel te nemen aan een universitair onderzoek naar gedrag en leiderschap in organisaties. Hiervoor zijn we (een studentengroep) op zoek naar duo's van leidinggevende en medewerker die op meerdere momenten enquêtes willen invullen met betrekking tot leiderschap. Zelf zal ik deze data ook gebruiken om mijn masterscriptie te schrijven.
Waarom deelnemen?
Dit onderzoek draagt bij aan academische kennis over de dynamische en veelzijdige aard van formeel en informeel leiderschap. Deelname helpt ons om beter te begrijpen hoe gedrag en leiderschap zich ontwikkelen in een werkcontext en biedt waardevolle inzichten voor de wetenschap én praktijk.
Wat houdt deelname in?
U en uw collega vullen afzonderlijk drie enquetes in gedurende de periode eind januari tot begin april 2026 (ongeveer 15 minuten per enquête).
Tussen elke enquête zit ongeveer drie weken. Een jaar later, in het voorjaar van 2027, ontvangen jullie elk nog een korte opvolgenquête (circa 5 minuten) om ons in staat te stellen eventuele langetermijneffecten te detecteren.
Anonieme en veilige verwerking: Uw antwoorden blijven strikt vertrouwelijk en de data wordt veilig bewaard. Als manager krijgt u geen inzicht in de antwoorden van uw medewerker en vice versa. Enkel de begeleidende docent Dr. Lien Desmet heeft toegang tot de originele data. Studenten krijgen een gepseudonymiseerde dataset waarvan de data niet tot u of uw medewerker te herleiden valt.
Hoe aanmelden?
U kunt zich aanmelden via de volgende link https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdhskBn_U9tGOjGULhPgOxh8yZZEhP5Z-9TL_Ic8fc9V-alsw/viewform?usp=send_form&usp=embed_facebook&trk=feed-detail_main-feed-card_feed-article-content
. Na aanmelding wordt u opgenomen in onze respondentenlijst. In het voorjaar van 2026 ontvangt u automatisch de uitnodigingen voor de drie enquêtes, evenals een laatste uitnodiging in 2027.
Deelname wordt ten zeerste gewaardeerd, het is vreselijk lastig een groot aantal duo's te bereiken.