Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Eretria schreef:Of de collega rechtsbijstand heeft durf ik niet te zeggen, dat weet ik niet. Maar ik vond het zo bizar, dat ik benieuwd was wat anderen ervan vinden.
Als deze collega gewoon meer gaat werken, zoals voorheen, kunnen ze het toch niet maken om het salaris gewoon niet uit te betalen?
fleurtjeuh schreef:Eretria schreef:Of de collega rechtsbijstand heeft durf ik niet te zeggen, dat weet ik niet. Maar ik vond het zo bizar, dat ik benieuwd was wat anderen ervan vinden.
Als deze collega gewoon meer gaat werken, zoals voorheen, kunnen ze het toch niet maken om het salaris gewoon niet uit te betalen?
Ja hoor dat kan zeker.
Niet goedgekeurde overuren kunnen afgewezen worden
.
Michelle_ schreef:Na 12 maanden moet de werkgever een contract aanbieden met een vast aantal uren, gebaseerd op het gemiddelde van de afgelopen periode.
Dit staat in de wab (de wet arbeidstijd in balans)
Shadow0 schreef:Volgens mij heeft de medewerker inmiddels gewoon een fulltime contract voor onbepaalde tijd. Ik zou even langs een arbeidsjurist gaan, ook als ze geen rechtsbijstandsverzekering heeft of lid is van de vakbond, want dit is waarschijnlijk de moeite waard. En tegelijkertijd moet het snel want als je collega zich voegt naar de situatie door minder te werken verdwijnt de aanspraak ook weer. Gauw werk van maken dus.
Flevolander schreef:Michelle_ schreef:Na 12 maanden moet de werkgever een contract aanbieden met een vast aantal uren, gebaseerd op het gemiddelde van de afgelopen periode.
Dit staat in de wab (de wet arbeidstijd in balans)
officieel wel.. Echter neemt een werkgever in principe wetgevingstechnisch gezien de huidige contractvormen over.
De vraag is of de 12 maanden norm wat betreft WAB weer van nul begint..
Ik gok dat werknemer zomaar is naast de pot piest door het stilzwijgend goedvinden..