Het gaat om een cadeautje van een tientje, heimelijk bezorgd, want secret Santa, en voorzien van gedicht.
En ondanks het feit het “maar” om een tientje gaat, merk ik dat ik me er nogal aan erger dat je verplicht wordt om mee te doen. Ik vind dat echt raar om iedereen te verplichten. Zoiets is toch veel leuker als het vrijwillig is?
Ik kies zelf dus voor de optie: niet leuk en ik heb er ook wat van gezegd. Of nou ja, ik heb via de app een vraag gesteld aan mijn baas, want hij was er vandaag niet.
Ik denk er echter ook weer te diep over door merk ik. Ik wil aan de ene kant niet de spelbreker zijn. Niet opvallen of “lastig” zijn. Dus die vraag stellen aan mijn baas vond ik lastig.
Maar als ik zelf geen cadeau wil geven, hoeft ook niemand mijn lootje te trekken. Iedereen happy lijkt me….
Helaas werkt lootjestrekken.nl blijkbaar niet zo en blijkbaar blokkeer ik nu het moment waarop iedereen een lootje kan trekken.
Waar doe ik dan zo moeilijk over? Tja, dat vraag ik me ook wel af. Het is toch “maar” een tientje? Ja, op school 1 een tientje, op school 2 ook een tientje, net een Sint dobbelspel achter de rug, 2 x surprise gemaakt met gedicht en ook met de familie thuis doen we aan: jawel …. Lootjestrekken.nl. Ik ben er wel ff klaar mee! En dat kom ik hier even van me af praten.
Ik zal ws dan wel weer gewoon meedoen, maar toch….. En het helpt ook niet dat werken in het onderwijs in december gewoon retezwaar is. Er moet veel en vooral allemaal lekker anders en creatief en aangezien ik een flinke tik autisme heb, vind ik het toch al zwaar en ben ik nog sneller overprikkeld en dit valt dus ook gewoon ff heel verkeerd.
Dus, Bokt, hoe staan jullie hierin?
als zij nou iedereen het bedrag zouden betalen vind ik het anders, maar iemand hier zomaar toe verplichten. Nope, niet bij me
. Sowieso kan je niet bij een ander in de portemonnee kijken, het is 'maar' een tientje, maar dan komen de verzendkosten er nog overheen. Dat is voor mij de helft van mijn boodschappen budget voor een week.....
. Dat wordt vast niet gewaardeerd.