Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Snoozen of niet?

Ja
314 (57%)
Nee
202 (36%)
Anders, namelijk...
32 (5%)

Totaal aantal stemmen: 548

Mariska_28

Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-25 13:26

Ik vind dat het wel weer eens tijd is voor een "wat doet bokt".

En deze keer dus het zwaarste moment van de (werk-) dag: Het opstaan.

Ikzelf ben een echte snoozer, minimaal 2x10 minuten voordat ik echt uit bed ga, terwijl mijn man altijd direct uit bed stapt. En dan heb ik ook nog een wake-up lamp :D .

Wat is jullie routine? Nog tips? :')
Ik ben heel benieuwd of er veel snoozers zijn net als ik..

Eerdere topics:
[LZP] Wat doet bokt: Nieuwe kleding eerst wassen of niet?
[LZP] De rode peper in het nasi/bami pakket, wat doe jij er mee?
Laatst bijgewerkt door Mariska_28 op 09-12-25 13:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:26

Ik ben altijd een half uur voor mijn wekker wakker en ga dan op mijn telefoon tot de wekker gaat. Dan ga ik er direct uit.

Dat noem ik niet snoozen denk ik?

EngeltjeS

Re: Wat doet bokt: Snoozen of direct uit bed.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:29

Voor mijn wekker gaat, ben ik vaak al wakker en uit bed.
Mijn vriend kan heerlijk blijven snoozen (en ik ben dan dus ook wakker. Wekker = wakker)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:30

When you snooze, you lose.

Als ik ga snoozen kom ik geheid te laat. Dus dat doe ik zo min mogelijk. :D

Meestal check ik even in bed mijn telefoon en/of knuffel ik de teckel (als die er is haha).

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:30

Ik ga eruit zodra de wekker rinkelt.
Eerder ging ik eruit zodra de wake-up light aan ging, maar dat lukt me in de winter niet :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:32

Konstantine schreef:
Eerder ging ik eruit zodra de wake-up light aan ging, maar dat lukt me in de winter niet :')

Ik haat smartsystemen. Maar ik had bijna smartlampen aangeschaft die dan VOL in je bek schijnen in je slaapkamer. _O-

Want mijn wake-up light is te vriendelijk in de winter. _O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:34

Ik word wel 'wakker' van mijn wake-up light, maar niet goed genoeg. Dus ik zet ook nog mijn telefoon op een snoozetimer van 3 minuten, anders val ik weer in slaap. := Opstaan in de winter, drama.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:37

Ik ben ook een snoozer, dan wordt ik rustiger wakker ofzo..gelijk uit bed springen is teveel actie in een keer als ik net wakker ben. :+

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:38

Ik blijf hooguit een paar minuten liggen maar meestal ga ik er meteen uit want heb m'n tijd hard nodig in de ochtend.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:39

Mijn wekker gaat om ca. 10 voor 8 af, en meestal lig ik dan eerst even na te denken over mijn agenda voor die dag (ik werk thuis) voor ik opsta. Maar echt snoozen doe ik liever niet.
Deze dagen vind ik het om 8 uur nog wel heul erg donker, dus ik 'wacht' graag een half uurtje zodat ik zonder het licht aan te doen mijn lenzen in kan doen :+

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:39

Ik was altijd degene die voor de wekker wakker was en dan gewoon opstond. Nu gaat de wekker en mag ik nog 15 minuten blijven liggen. Doe niet mijn wekker snoozen, ik houd gewoon zelf de tijd in de gaten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:40

MarlindeRooz schreef:
Konstantine schreef:

Ik haat smartsystemen. Maar ik had bijna smartlampen aangeschaft die dan VOL in je bek schijnen in je slaapkamer. _O-

Want mijn wake-up light is te vriendelijk in de winter. _O-

ik weet niet welke je hebt maar ik heb een zwerm vogels die je bijna aanvallen zo hard kwetteren ze als je er niet snel genoeg uit gaat :') mijn kat zit ook altijd heel speels naar mijn wekker te kijken als hij afgaat _O-

ontopic, ik ga er ook direct uit. Eruit moet je toch, dan kan je het maar beter gelijk achter de rug hebben :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:42

Ik ga er gelijk uit als ik al niet wakker ben want tegenwoordig slaap ik daarop -O-
Als ik weer in slaap van ben ik de hele dag wattig in mijn hoofd %)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:45

Ik hoor de wekker nooit, hij staat voor de zekerheid rond een uur of 7 maar ben er altijd ruim voor wakken :+

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:45

Als ik alleen slaap geen snooze, met partner eindeloos snooze:')

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:47

Ik vind mensen die bij de eerste wekker direct eruit springen en klaar zijn voor de dag, eng. Like hoe dan :'(

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:47

98% van de tijd hoef ik niet eens een wekker te zetten want ik ben lang en breed al wakker voor we überhaupt in de buurt van de wekker komen.

Maar áls ik hem moet zetten dan gaat de wekker, die zet ik uit en ik ben meteen 'aan'. Want meestal staat dat ding dan ook omdat er iets moet /gaat gebeuren. Sterker nog, ik kan in mijn pauze op het werk ook een powernap doen zonder wekker, mijn ingebouwde wekker werkt prima. :')

Dw liefde van mijn leven (die mantra moet ik mezelf herhalen) daarentegen was een chronische snoozer, en dat heb ik hem echt afgeleerd. Ik was klaarwakker bij de eerste wekker en hij ging dan nog makkelijk een half uur tot drie kwartier snoozen. Ik kon uiteraard niet meer slapen dan. Werd ik hysterisch van.

Nu is het zo dat als we samen ergens heen moeten, bijvoorbeeld wedstrijd, dan gaat mijn wekker sowieso eerder dan die van hem. Maar ik heb mezelf dan weer afgeleerd hem daadwerkelijk uit bed te halen want die kerel heeft een slaap waar menig comapatient jaloers op is en de laatste keer dat ik checkte ben ik niet zijn moeder, 't is geen Alabama hier. Voor de beeldvorming, een van de moeilijkste te krijgen badges van Garmin is de 'Mystical Sleep', dan moet je slaapcore 100 zijn. Hij heeft de Garmin gisteren twee weken en die badge al minimaal vijf keer. fiets. Anyway, ik haal hem dus niet uit bed, niet op tijd klaar is thuisblijven, ik laat hem gewoon achter. Het heeft een paar keer slechts seconden gescheeld maar tot nu toe werkt dit prima. Vervolgens zet hij in de auto of camper zijn Mystical Sleep voort. :Z

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:50

Nyaleti schreef:
Ik vind mensen die bij de eerste wekker direct eruit springen en klaar zijn voor de dag, eng. Like hoe dan :'(

Of voor de wekker wakker zijn. Hoe dan?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:50

Anders, ik ben voor de wekker wakker en ga direct uit bed :+.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:51

Ik had dat vroeger ook nooit hoor maar ik ga erop slapen, kan er ook niets aan doen :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:51

Zolala schreef:
Mijn wekker gaat om ca. 10 voor 8 af, en meestal lig ik dan eerst even na te denken over mijn agenda voor die dag (ik werk thuis) voor ik opsta. Maar echt snoozen doe ik liever niet.
Deze dagen vind ik het om 8 uur nog wel heul erg donker, dus ik 'wacht' graag een half uurtje zodat ik zonder het licht aan te doen mijn lenzen in kan doen :+

Ik zit om die tijd al achter mijn bureau :')
Anders moet ik tot zo laat werken en dat vind ik echt voelen als nablijven.

Haha Kim _O-
Wat kun jij heerlijk schrijven :')

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:54

Ik ben eigenlijk altijd voor de wekker wakker; nu met mini me helemaal. Die zorgt wel dat ik wakker wordt…

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:54

KimD schreef:
98% van de tijd hoef ik niet eens een wekker te zetten want ik ben lang en breed al wakker voor we überhaupt in de buurt van de wekker komen.

Maar áls ik hem moet zetten dan gaat de wekker, die zet ik uit en ik ben meteen 'aan'. Want meestal staat dat ding dan ook omdat er iets moet /gaat gebeuren. Sterker nog, ik kan in mijn pauze op het werk ook een powernap doen zonder wekker, mijn ingebouwde wekker werkt prima. :')

Dw liefde van mijn leven (die mantra moet ik mezelf herhalen) daarentegen was een chronische snoozer, en dat heb ik hem echt afgeleerd. Ik was klaarwakker bij de eerste wekker en hij ging dan nog makkelijk een half uur tot drie kwartier snoozen. Ik kon uiteraard niet meer slapen dan. Werd ik hysterisch van.

Nu is het zo dat als we samen ergens heen moeten, bijvoorbeeld wedstrijd, dan gaat mijn wekker sowieso eerder dan die van hem. Maar ik heb mezelf dan weer afgeleerd hem daadwerkelijk uit bed te halen want die kerel heeft een slaap waar menig comapatient jaloers op is en de laatste keer dat ik checkte ben ik niet zijn moeder, 't is geen Alabama hier. Voor de beeldvorming, een van de moeilijkste te krijgen badges van Garmin is de 'Mystical Sleep', dan moet je slaapcore 100 zijn. Hij heeft de Garmin gisteren twee weken en die badge al minimaal vijf keer. fiets. Anyway, ik haal hem dus niet uit bed, niet op tijd klaar is thuisblijven, ik laat hem gewoon achter. Het heeft een paar keer slechts seconden gescheeld maar tot nu toe werkt dit prima. Vervolgens zet hij in de auto of camper zijn Mystical Sleep voort. :Z

:oo

Ik heb al een jaar of 6 Garmin. En ik heb dat nog nooit gehad. Zelfs niet met slaappillen. -O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:56

Nyaleti schreef:

Running with the devil :j.

Mrs_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-25 13:56

Normaal gesproken ga ik er gelijk uit. Ik weet namelijk van mezelf dat als ik snooze ik echt niet te genieten ben, dus ja...