Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:tnxx voor de tip, ik zal het doorgeven aan de garage.Manlief zegt: meteen allebei laten vervangen. De koppelingsplaat is niet zo duur en aangezien je toch al voor arbeidskosten betaald, ben je uiteindelijk goedkoper uit wanneer je het tegelijkertijd doet als wanneer je op een later moment alsnog de koppelingsplaat moet vervangen.
Vaak adviseert een garage ook om het gelijktijdig te laten doen.
janderegelaa schreef:Spuit eerst maar eens een beetje WD40 op het scharnier van het koppelingspedaal
germie schreef:Net vanmorgen bij de garage geweest omdat mijn koppeling sinds dit weekend piept bij intrappen en loslaten. Ze zeiden dat er een koppelingscylinder lekt en die wordt nu besteld en dan later in de week vervangen. Je hoort het ook als de motor uit is. Kosten geen idee, maar ze zeiden dat het meevalt. Dus dat hoop ik dan maar. Mijn auto heeft iets meer dan 3 ton op de teller, dus ook hier vind ik deze slijtage erg snel, want heb dat nooit eerder gehad, ook niet bij auto's met 4 ton op de teller. Garage zei dat 3 ton en dan een koppelingscylinder kapot niet raar is.
Miss_Mii21 schreef:germie schreef:Net vanmorgen bij de garage geweest omdat mijn koppeling sinds dit weekend piept bij intrappen en loslaten. Ze zeiden dat er een koppelingscylinder lekt en die wordt nu besteld en dan later in de week vervangen. Je hoort het ook als de motor uit is. Kosten geen idee, maar ze zeiden dat het meevalt. Dus dat hoop ik dan maar. Mijn auto heeft iets meer dan 3 ton op de teller, dus ook hier vind ik deze slijtage erg snel, want heb dat nooit eerder gehad, ook niet bij auto's met 4 ton op de teller. Garage zei dat 3 ton en dan een koppelingscylinder kapot niet raar is.
Ah, dat kan ik ook nog eens proberen, wat er gebeurt als de motor uit is. Dat heb ik voor nu nog niet gedaan. Hier hoor je het niet bij intrappen, maar wel bij op laten komen. Als je hem langzaam op laat komen hoor je het niet, maar bij normaal op laten komen hoor je het elke keer. Sinds vanmorgen. Gister nog 140 km gereden en niets gehoord....
Hoop dat het voor je meevalt, bij koppeling krijg ik het toch altijd benauwd, bang voor hoge kosten. 3 ton dan heb je indd een heel stuk meer gereden.
Eretria schreef:Als je twijfelt kun je beter bij iemand langs gaan die er verstand van heeft (bijvoorbeeld garage)
Een lage kilometerstand zegt trouwens niks. Hoe ermee om gegaan is wel. Sommige mensen rijden met hun voet op de koppeling, gebruiken gas en koppeling samen, etc