Na een spontane sollicitatie – waarvan ik de vacature toevallig op social media tegenkwam – begon het toch te kriebelen! Ik heb toen de stoute schoenen aangetrokken, mijn CV onder het stof vandaan gehaald en gesolliciteerd!
Die baan was het uiteindelijk niet helemaal, maar mijn vlammetje is wel aangewakkerd.
Ik zit inmiddels 6 jaar bij mijn huidige werkgever, waar ik destijds min of meer in gerold ben. De 4 jaar daarvoor werkte ik bij een bedrijf in dezelfde branche (mijn huidige werkgever was toen een leverancier van mijn vorige werkgever). Toen dat bedrijf werd beëindigd, ben ik bij mijn huidige werkgever terechtgekomen.
De baan op zich past goed bij mij, maar het vreet al een hele tijd aan me dat ik totaal geen affiniteit heb met de markt waarin ik zit. Hoe langer ik hier werk, hoe meer dat begint te knagen. Het voelt veilig om hier te blijven omdat ik alles ken, maar ik heb steeds sterker het gevoel dat ik voor mijn geluk moet kiezen en een baan moet zoeken die écht bij me past.
Onlangs zag ik toevallig een vacature in de hippische wereld. Nadat ik had gesolliciteerd, merkte ik meteen dat er een vlammetje was aangestoken. Het kan dus wél, passie en werk combineren. Ik werd uitgenodigd voor een gesprek dat erg positief verliep, alleen kwam er daarna bij mij wat twijfel (bedrijf erg ver weg (2u enkele reis), totaal andere functie met veel meer verantwoordelijkhedeb, geen mogelijkheid voor op termijn 32/36u werken) en is het uiteindelijk niets geworden.
Omdat dat vlammetje nu brandt, wil ik graag verder zoeken, maar dan iets wat écht bij mij past: een binnendienst- of adviseursfunctie in de hippische branche. Alleen… waar vind je die? Ik vind het erg lastig, vandaar dat ik dit topic open: wie weet komt hier de gouden tip vandaan!
Ik woon zelf in het noordwesten van Brabant en vind het niet erg om een stukje te reizen, maar het moet wel behapbaar blijven.
mods, sorry als dit topic niet goed staat ik wist niet goed waar hij het beste paste..