Welk huisparfum gebruiken jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Welk huisparfum gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:05

Hallo!

Ik ben op zoek naar een fijn, subtiel ruikend huisparfum die niet overal nevel achter laat als je spuit (net zoals op de wc, daar heb je ook nevelvrije sprays)
We zijn ons huis aan het verkopen en een lekker ruikend huis verkoopt denk ik wat beter. Of zal daar potentieel iets positiefs aan bijdragen.
Daarnaast wil ik het ook wat meer gaan gebruiken in ons nieuwe huis, dus heb het toch nodig.

Nu denk ik niet dat het hier stinkt, maar een fijn parfum lijkt me gewoon prettig. :)
We hebben katten en ik vraag regelmatig aan onze gasten of ze wat ruiken en ze geven allemaal aan niets te ruiken.

Geurstokjes zijn te lokaal en ruikt niet door de hele kamer.

Het liefst haal ik m in een winkel, waar ik het parfum kan ruiken voordat ik wat koop.

Welk huisparfum gebruiken jullie en waar halen jullie deze?

Groetjes!
Laatst bijgewerkt door _Nancy op Gisteren, 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:12

Ik heb een geurmachine van Aroma diffusing. Wij zijn nu ook in de verkoop en heb nu een geur laten adviseren voor de kijkdagen. Aangezien we een hond hebben, moesten we ook een geurmachine van de makelaar want al ruik je de hond niet erg, ieder zweempje hond moet weg :')

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:16

Bielsje schreef:
Ik heb een geurmachine van Aroma diffusing. Wij zijn nu ook in de verkoop en heb nu een geur laten adviseren voor de kijkdagen. Aangezien we een hond hebben, moesten we ook een geurmachine van de makelaar want al ruik je de hond niet erg, ieder zweempje hond moet weg :')

Welke geur? En bij welke winkel? :)
Vind hem overigens nog prijzig, heb m even opgezocht. Er zullen vast ook wel wat goedkopere opties zijn hoop ik.

Hier moet ook alles wat met kat te maken heeft weg zijn inderdaad :+

JesdaJinn

Re: Welk huisparfum gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:24

Ik lees even mee want ik zoek ook zo iets maar ben er helemaal niet in thuis

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:25

Geen. Veel van dat soort luchtjes/parfums/luchtverfrissers bevatten chemicaliën zoals formaldehyde, ftalaten en vluchtige organische stoffen (VOS) die gelinkt worden aan (voornamelijk long)kankers en ze kunnen bestaande longaandoeningen ook verergeren.

Met andere woorden, je kan pure essentiële oliën gebruiken, al de rest is hartstikke toxisch helaas.

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:27

Ik gebruik de huisparfum van rituals (vaak voor op de bank) ivm onze hond.
Werkt niet heel lang maar voor een evt kijkdag prima.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:28

_Nancy schreef:
Bielsje schreef:

Welke geur? En bij welke winkel? :)
Vind hem overigens nog prijzig, heb m even opgezocht. Er zullen vast ook wel wat goedkopere opties zijn hoop ik.

Hier moet ook alles wat met kat te maken heeft weg zijn inderdaad :+

Milio Essence is mij nu aangeraden omdat die bij veel mensen goed ligt. Ikzelf heb vaak Oudh geuren, hou ik zelf erg van :j

Toen ik hem een paar jaar (?) geleden kocht, heb ik behoorlijk onderzoek gedaan online. Heb nu de mood staan (met licht uit) in zo'n 35m2 en ben er iedere dag blij mee eigenlijk!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

moeshie schreef:
Geen. Veel van dat soort luchtjes/parfums/luchtverfrissers bevatten chemicaliën zoals formaldehyde, ftalaten en vluchtige organische stoffen (VOS) die gelinkt worden aan (voornamelijk long)kankers en ze kunnen bestaande longaandoeningen ook verergeren.

Met andere woorden, je kan pure essentiële oliën gebruiken, al de rest is hartstikke toxisch helaas.

Dit!
En dan vooral voor huisdieren!
Maar ook essentiële oliën zijn niet best voor huisdieren.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:29

Palo Santo
Je steekt het stokje even in de fik en de geur trekt door je hele kamer.
Subtiel en geen chemische stoffen in je huis .

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:58

cissy schreef:
moeshie schreef:

Dit!
En dan vooral voor huisdieren!
Maar ook essentiële oliën zijn niet best voor huisdieren.

Ik denk er ook wel eens aan omdat het mij wel fijn lijkt, maar aangezien ik katten en een hond heb, durf ik het niet aan.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:58

moeshie schreef:

Helaas kunnen essentiële oliën ook hartstikke toxisch zijn vooral voor huisdieren afhankelijk van de olie en manier van toepassen. Ook mee oppassen dus, is niet standaard veilig!!!

Ik vind Rituals parfum lekker, die hebben ook veel makkelijke geuren die voor een breed publiek prima zijn met iets als een kijkdag. Kun je ook in de winkel ruiken voordat je koopt. Ik heb aan 1-2 spraytjes per verdieping per dag eigenlijk al genoeg. Hier ook katten maar spuit het niet in hun buurt en op iets bijv gordijn of een geurzakje zodat ze ook niet door de nevel/druppels kunnen lopen; verder altijd goed ventileren en dat gaat tot nu toe altijd prima.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:03

Ik gebruik al jaren een Lampe Berger. Steek het aan als we gaan eten, blaas het uit na het eten en vervolgens ruik je niets meer van de etensgeuren erna, behalve een heerlijk subtiel geurtje. :-D

Ik vind sprays etc zelf erg onhandig en veel te lokaal. Ook zijn die geuren vaak zó prominent aanwezig.. Mijn man met astma vind dat ook niet fijn.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:12

Ik gebruik er geen. Ook geen schoonmaakmiddelen met geuren erin.
Ik heb een kat met bronchitis en die gaat echt heel slecht op zulke dingen. Ook geen geurkaarsen. Bovendien krijg ik er zelf knallende koppijn van. Kun je denk ik beter een appeltaart of cake of zo bakken. Ruikt beter.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:29

Geen.
Ik lucht elke ochtend minstens 30min de benedenverdieping door de tuindeur op de haak te zetten en evt nog een raampje voor. Tijdens het koken gaat ie vaak ook even op de haak (= kier van 5-6cm) omdat de afzuiger niet echt fanatiek werkt.
Boven staan alle ramen overdag open en snachts dicht of op de stormhaak.
Het enige wat ik in dit seizoen nog weleens doe is 's avonds 1(!) geurwaxinelichtje aansteken. Dat is voor mij echt meer dan genoeg, ik heb net mijn longcovid ook een hele goede neus erbij gekregen die vooral heftig reageert op luchtjes
Normale kaarsen heb ik dan weer wel aan in dit seizoen.

Een vriendin van me is consulent van van die geurblokjes die je verwarmd. Ik vind dit echt niks en helaas had ze 2 jaar geleden nadat ze op ons huis had gepast in onze vakantie zo'n ding in het stopcontact gepriekt, nou ik wist niet hoe snel ik hem eruit moest trekken en alle deuren moest open gooien, mijn neus overreageert dan (maar dat doet ie ook bij een verkeerde kleur toiletblokjes dus het ligt echt wel aan mij).
Ik kan echt afknappen op een overheersende geur (huis parfum, gewone parfum, toiletblokjes, schoonmaakmiddel etc), ben een beetje een zeikerd op dat gebied

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:43

Matheno schreef:
Ik gebruik al jaren een Lampe Berger. Steek het aan als we gaan eten, blaas het uit na het eten en vervolgens ruik je niets meer van de etensgeuren erna, behalve een heerlijk subtiel geurtje. :-D

Ik vind sprays etc zelf erg onhandig en veel te lokaal. Ook zijn die geuren vaak zó prominent aanwezig.. Mijn man met astma vind dat ook niet fijn.

Hier doe ik precies hetzelfde en voor de gang en wc heb ik parfum van Janzen. De gele. Ook ik heb 2 katten maar ik spuit niet waar hun bij zijn. En ik heb al zo lang de Lampe Berger als ik mij kan herinneren vanuit ouderlijk huis uit, en ik ben nu 47. Ik doe 3 kwart neutraal en 1 kwart een geur.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:02

Een aantal jaar geleden heb ik een keer hondenparfum aangeschaft voor onze hond. Gekocht bij de Discus. Ik heb het eerst een tijdje op onze hond gebruikt en merkte dat haar kleedje en schapenvacht en zelfs de bank naar de hondenparfum rook en het heel lang bleef hangen :+ Ik vindt hem zo lekker ruiken dat ik het dus al jaren ook als huisparfum gebruik. Ze hebben verschillende luchtjes in verschillende prijsklassen. Ik heb altijd de groene van Beeztees, deze kost uit mijn hoofd €4,99.

Mijn man en zoon hebben allebei astma en ze hebben geen reactie op het middel, het is huisdiervriendelijk en mijn oudste hond met contact allergieën heeft ook nergens last van.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 07:01

Ooit heb ik gehoord, als je kijkers voor je huis krijgt, om een verse appeltaart te bakken. Deze geur schijnt een thuisgevoel te geven geloof ik...
Maar of het waar is geen idee haha.

Kan je niet van die "waxblokjes" her en der door je huis verstoppen? Die ruiken bij ons heerlijk.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:06

Polly, jij weet dus een beetje hoe de huisdieren zich moeten voelen met hun scherpe neuzen ;)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:39

Jazeker en niet alle geuren komen zo sterk binnen maar bepaalde geuren zijn echt allesoverheersend.

Maar goed he, fijn is het niet, best lastig zelfs af en toe.
Maar ik leef nog en ik kan zelfs weer werken en meedoen aan de meeste dingen (op mn eigen manier) ;)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:15

Appeltaart oid bakken is niet altijd mogelijk, zo was er laatst een bezichtiging in de ochtend en moest ik gewoon werken. Dan kan ik niet ook nog een appeltaart bakken :+
Ik snap dat dat een fijne geur geeft.

Ik ben dan ook op zoek naar een subtiel geurtje, niks te sterk en hoeft ook niet de hele dag te blijven hangen.
Wellicht later een diffuser, maar voor nu zou een spray wel volstaan denk ik.
Ramen staan nu alleen op de slaapkamers open, beneden wordt geventileerd via zo'n kanaaltje. We gaan geen ramen open doen beneden ivm de kou, stoken niet voor de gemeente ;)
Het parfum is ook bedoeld voor beneden en niet voor op slaapkamers.

Lampe Berger ken ik niet, ik ga het eens opzoeken.
Hetzelfde geld voor Palo Santo.
Al denk ik dat je beiden niet in een winkel kunt halen, maar online moet bestellen?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:17

Ventileer je dan behalve via het ventilatie kanaal helemaal niet beneden? Of begrijp ik het verkeerd.

Ikea heeft hele subtiele waxine lichtjes met de geur van versgebakken Zweedse peperkoek, heerlijk!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:34

Een vriendin van mij heeft recent haar huis verkocht.
De makelaar gaf als tip om de nacht voor de bezichtiging een emmertje met een scheutje allesreiniger met de geur citroen + heet water neer te zetten.
Citroen zou de geur zijn die door het merendeel van de mensen als neutraal gerelateerd zou worden.
Het huis is inmiddels verkocht ;-)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:09

Ik zet graag een simmerpotje op; water met eventueel wat appelsap, schijfjes sinaasappel of citroen, takje kruiden, kaneelstokjes etc. Zachtjes aan de kook brengen en een paar uurtjes op laagste pitje laten staan. Je hele huis ruikt heerlijk en het is volledig zonder toxines voor jou of je huisdieren.

Afbeelding

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:50

Leo schreef:
Ik zet graag een simmerpotje op; water met eventueel wat appelsap, schijfjes sinaasappel of citroen, takje kruiden, kaneelstokjes etc. Zachtjes aan de kook brengen en een paar uurtjes op laagste pitje laten staan. Je hele huis ruikt heerlijk en het is volledig zonder toxines voor jou of je huisdieren.

[ Afbeelding ]

dat lijkt me héérlijk ruiken, maar kun je dan ook nog iets doen met het "aftreksel", qua koken of bijv een volgende keer nog eens gebruiken/bewaren?

Ik ben ontzettend gek op diverse wierook geuren en merken. Dat je het alleen lokaal zou kunnen ruiken, ligt denk ik aan welke deuren je open laat en op welke plek je het aansteek.
Maar ja, dat zal vast wel heel ongezond zijn :o :')

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 52 min geleden

_Nancy schreef:
Lampe Berger ken ik niet, ik ga het eens opzoeken.
Hetzelfde geld voor Palo Santo.
Al denk ik dat je beiden niet in een winkel kunt halen, maar online moet bestellen?

Lampe Berger vaak te koop bij cadeauwinkels: https://www.maison-berger.nl/blogs/storelocator#

Zelf durf ik het niet aan om te gebruiken ivm de huisdieren die hier rondlopen.