Ik ga in januari 2027 een reis maken naar Lapland! Ik weet dat ik er heel vroeg bij ben maar ik ben graag voorbereid (en wil graag goede deals kunnen scoren)

Qua kleding vroeg ik me enkele dingen af, ik plande om een baselayer (merino) + evt vest (merino) + wollen trui + water/winddichte jas als bovenkleding te dragen. Als onderkleding een onderbroek (merino) + soepele skibroek + evt rijrok.
De bedoeling is om daar te gaan paardrijden (dit is enkel in stap dus de fysieke beweging is beperkt) en om in Rovaniemi de christmas village te bezoeken. Ik schat in totaal een weekje weg te zijn.
Nu dus mijn vragen: in België hebben wij voor outdoorkleding vooral de AS Adventure en de Decathlon, prijzen bij die laatste liggen wel een pak lager. Maar is kleding van de decathlon voldoende of wil je echt die betere merken hebben (icebreaker, mammut, smartwool, ...)? Ik was ook van plan om vinted in het oog te houden na het winterseizoen, daar vind je regelmatig ook wel wat dingen op voor een leuke prijs.
Qua schoenen vraag ik me ook af of ik beter duurdere exemplaren koop of dat die van de decathlon volstaan, of evt van een paardenmerk zodat ik ze later op stal ook nog kan gebruiken.
Als ik het goed heb zijn elektrisch verwarmde kledingstukken (sokken bodywarmer, ...) afgeraden omdat je daar makkelijker in zweet?
Ik ben van nature eerder een koukleum en wil dus graag goed voorbereid zijn.
Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen en extra tips, hoe stom ook, zijn erg welkom!