Frozen op kantoor: hoe ontdooi jij in de kantoortuin?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Frozen op kantoor: hoe ontdooi jij in de kantoortuin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:00

Brrr… het is november en de kou slaat toe!
Niet alleen buiten, maar ook op kantoor. Op Bokt zie ik alweer de eerste berichten van mensen die zitten te rillen achter hun bureau. Soms omdat het klimaatsysteem op standje vrieskast staat, soms gewoon omdat we zelf enorme koukleumen zijn. :brr:

Maar hé, wij Bokkers zijn creatief! :)* Ook als het gaat om onszelf warmhouden.
Dus: wat is jouw ultieme hack, gadget of methode om warm te blijven in de kantoortuin?

Deel je tips hieronder en help je mede-Bokkers de winter door!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:01

Ik werk thuis maar mijn kamer is ontzettend slecht geïsoleerd (huurhuis van een huisjesmelker). Mijn oplossing, hele dikke truien, gehaakte dekens en in uiterste nood charter ik de kat _O-

Edit, oh en ik heb zo'n elektrisch kacheltje. Vreet stroom maar ik betaal toch inclusief en ik gun mijn huisbaas ook wel een hoge rekening, want misschien dat ie dan een keer zijn pand gaat isoleren :')
Laatst bijgewerkt door Foaly op Gisteren, 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:02

Een Stoov stoelwarmer, een 0,5l kop thee en een zelfgebreide wollen trui doen hier wonderen :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:04

Ik zit niet in een kantoortuin maar wel in een kantoor met verwarming. Ik hou de deur zoveel mogelijk dicht zodat het niet tocht en ik heb een verwarmde muismat.

Je kan ook verwarmde stoel verwarmers kopen of infraroodpanelen.

Warme trui of kachel kan ook.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:06

Bij ons op kantoor is het juist standje sauna. Gisteren overleg met een klant en enkele collega's, en toen hebben we de balkondeur maar opengezet omdat het zo bloedverziekend heet was :') Thuis (huis met warmtepomp en vloerverwarming) is het meestal tussen de 20,5 en 21,5 graden in deze periode van het jaar, daar zit ik met een t-shirt en blote voeten, en eventueel een vest en sloffen als ik het koud krijg

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:06

Geen kantoortuin meer gelukkig, maar een kantoor met deur. Maar ook daar heb ik het standaard koud.
Ik heb een infraroodpaneel onder m'n bureau gemonteerd. Heerlijk!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:08

Hoewel ik niet werk, moet ik me soms goed warm houden, warme voeten is heel belangrijk merk ik. Is warme dikke sokken en desnoods gevoerde laarzen aandoen. Soort van kleden alsof je buiten bij de paarden rondloopt

MyChoice

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:09

Een wollen poncho, en als het echt erg wordt: een verwarmd dekentje van de Hema over mijn stoelrug. En in de middag een warme chocomel <3

Emperor

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:11

De verwarmde bureau-onderlegger is echt ideaal!

Verder inderdaad goed warm aankleden en geregeld thee halen.. :brr:

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:11

Ik zit ook in een kantoortuin en heb deze van de Action voor €19,95, echt een fijn ding, zeker voor dat geld.
Afbeelding

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:12

Leuke reacties!!
Thuis trek ik inderdaad ook een dekentje en warme thuis extra over me heen en natuurlijk warme sloffen.
Maar op werk wordt dit niet echt gewaardeerd.
ik zag wel allerlei heating pads voor op je stoel en bureau voorbij komen inderdaad, werkt dit goed?
En rijd je niet over de snoer heen? :Y)
Laatst bijgewerkt door Josien_ op Gisteren, 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

MarlindeRooz

Re: Frozen op kantoor: hoe ontdooi jij in de kantoortuin?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:13

Ik zet de verwarming gewoon hoger. :+

Nickeltje

Bellatrix schreef:
Ik zit niet in een kantoortuin maar wel in een kantoor met verwarming. Ik hou de deur zoveel mogelijk dicht zodat het niet tocht en ik heb een verwarmde muismat.

Hier ging ik even op af... een verwamde muismat...
Dat is echt prettig en werkbaar?
Wat voor eentje heb je dan?

Zonnetje81

Ik heb in mijn lokaal een kacheltje onder mijn bureau voor het geval dat.
Laatst bijgewerkt door Zonnetje81 op Gisteren, 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Konstantine

Wij hebben zo'n elektrisch kacheltje op de kamer.
Ik werk 5 hoog onder het platte dak en daar is het kouder dan op de andere etages, omdat de wind er meer vat op heeft en de warmte via het dak ontsnapt.
Dik pluizig vest en dekentje durf ik ook wel mee te nemen, ik heb toch geen klantcontact.
(Nep) Uggs zijn ook een soort sloffen, kom je daar wel mee weg?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:14

Bewegen. Even achter je bureau weg en wat gymnastiek oefeningen doen. Is ook erg goed voor je lijf, maar je krijgt het er ook warm van.
Verder neem ik wel eens een lange grote sjaal mee die ik over mijn benen of schouders doe.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:27

Josien_ schreef:
Leuke reacties!!
Thuis trek ik inderdaad ook een dekentje en warme thuis extra over me heen en natuurlijk warme sloffen.
Maar op werk wordt dit niet echt gewaardeerd.
ik zag wel allerlei heating pads voor op je stoel en bureau voorbij komen inderdaad, werkt dit goed?

Mijn stoov heeft een accu, dus die kun je gewoon opladen en dan werkt 'ie zonder snoer.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:32

Hier ook een koukleum.
Ik doe gewoon een lekkere trui aan. Ik heb een dekentje liggen die toch echt om me heen gaan als ik het koud heb, zijn meer collega's die dat doen hier dus het is wel geaccepteerd _O-

Sinds 2 maanden ongeveer heb ik een verwarmde bureaumat, en die is wel echt top. Ik heb er gewoon 1 van amazon van 30€ met goede recensies om uit te proberen gedaan, en die werkt afdoende voor mij. Is gewoon een zwarte bureaumat, laptop staat net ervoor en muis ligt er meestal op maar als ie aan staat doe ik m vaak naast mn laptop.
Zit alleen wit kastje op met een knop en een kabel, daarmee kan je aanzetten en stand bepalen, tussen de 30 en de 50, met stappen van 5. Heb m meestal op 35 als ik m aan heb, zit een automatische uitschakeling op na 3 uur aan, is wel zo veilig.
'S nachts haal ik wel stekker eruit, is bedrijfspolicy om van alle losse apparatuur wat je aan je bureau toevoegt de stekker eruit te halen als je weg gaat

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:33

Josien_ schreef:
Ik vind het prima werken. Die van mij heeft 9 standen, en 9 is wel echt goed warm. Je moet inderdaad wel een beetje opletten met het snoer, maar ik rijd toch niet echt heen en weer met mijn stoel.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:34

Nickeltje schreef:
Bellatrix schreef:

Hier ging ik even op af... een verwamde muismat...
Dat is echt prettig en werkbaar?
Wat voor eentje heb je dan?

Dit kan ik alleen maar beamen, ik heb er ook eentje thuis. Smorgens op mn thuiskantoor is het nu maar een graad of 14, maar met dat ding aan heb ik het niet snel meer koud. Heb een dun bureaublad, dus ik voel de warmte ook wel op mn benen. Heb de mijne 2 jaar geleden bij Amazon gekocht, er is echt heel veel keuze.

Verder zit ik op een schapenvachtje thuis en heb ik als het echt koud is van die Oodies (die hele grote oversized sherpa fleece truien).

Op kantoor loop ik gewoon wat vaker naar het koffieapparaat, merk dat regelmatig bewegen me warm genoeg houdt en een kopje koffie of thee om de periodes aan het bureau te overbruggen ;)

Rose123

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:51

Hier een koukleum als enige vrouw in het kantoor.
De mannen hier hebben het altijd subtropisch heet en verschijnen bij min 2 nog in een T-shirt.

Laagjes op laagjes qua kleding doen voor mij al veel. Ik heb ook een electrisch kacheltje onder mijn bureau staan en de thee is niet aan te slepen. En dan is het echt nog niet eens super koud. Maar ik heb het altijd koud vanaf oktober tot en met mei.

Ik twijfel nog over een bureau stoel verwarming, maar weet niet of het dat echt waard is...

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:39

Ik dacht bij het lezen van de topictitel heel even dat het over de disneyfilm ging :').

Wat voor mij het beste werkt is in beweging blijven, dan heb ik het vrij snel wel weer warm, of gewoon de thermostaat wat hoger zetten, het dragen van laagjes, etc. Als ik thuis aan het werk ben, dan zit ik altijd onder een wollen deken.
Ga het topic even doorlezen, want die stoelverwarmers zien er wel fijn uit.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:47

Ik ben geen koukleum, maar heb wel snel koude handen. Die warm ik graag op aan een kop thee, maar dat typt zo lastig :') dus ik draag weleens vingerloze handschoenen als het ijspegels beginnen te worden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:53

Rose123 schreef:
Hier een koukleum als enige vrouw in het kantoor.
De mannen hier hebben het altijd subtropisch heet en verschijnen bij min 2 nog in een T-shirt.

Werk je bij mij op de afdeling? :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:00

Ik heb altijd een dik vest op kantoor hangen. Zo’n stoelverwarmer wil ik nog wel proberen. Past dat ook over bureaustoelen?