Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Katja schreef:Heb je niet toevallig op hetzelfde moment een virusje opgelopen? Ik had een paar weken geleden precies hetzelfde. Alleen maar willen slapen, enorme hoofdpijn en daarna enorme pijn in mijn spieren. Niet gewoon zoals spierpijn maar ook pijnlijk als ik niet bewoog.
. miereneter schreef:Heel herkenbaar, ik krijg meteen een hoofdpijn als ik geen koffie drink in de ochtend. Ook herkenbaar is het vele plassen - ik moet minstens om het uur en ook bij mij was er niets mis met de blaas. Als dat de oplossing is, moet ik misschien ook eens stoppen met de koffie. Ik ben wel zwaar verslaafd, dus dat wordt nog wat.
Volgend week ben ik een paar dagen vrij, misschien toch maar eens proberen.
Captain schreef:Ik herken deze klachten ook wel van cold-turkey afkicken van medicatie. Ik heb het altijd bijzonder gevonden dat koffie drinken zo genormaliseerd is, terwijl het verslavend is. Moet je eens zeggen dat je nu echt toe bent aan "een glaasje wodka".
Petrichor schreef:miereneter schreef:Heel herkenbaar, ik krijg meteen een hoofdpijn als ik geen koffie drink in de ochtend. Ook herkenbaar is het vele plassen - ik moet minstens om het uur en ook bij mij was er niets mis met de blaas. Als dat de oplossing is, moet ik misschien ook eens stoppen met de koffie. Ik ben wel zwaar verslaafd, dus dat wordt nog wat.
Volgend week ben ik een paar dagen vrij, misschien toch maar eens proberen.
Nou hier werkt het tot nu toe echt! Ik kan gerust 4 uurtjes ophouden nu en hoef snachts zelfs niet uit bed.
leintje_ schreef:Captain schreef:Ik herken deze klachten ook wel van cold-turkey afkicken van medicatie. Ik heb het altijd bijzonder gevonden dat koffie drinken zo genormaliseerd is, terwijl het verslavend is. Moet je eens zeggen dat je nu echt toe bent aan "een glaasje wodka".
Het drinken van een glas wodka is wel beduidend anders dan behoefte hebben aan een kop koffie.
Alcohol is ook echt verslavend en valt onder verdovende middelen, dat geldt niet voor cafeïne. Er treedt zeker gewenning op bij het drinken van cafeïne en je kan ook wel last krijgen van ontwenningsverschijnselen krijgen, maar dat is iets anders dan een verslaving die wel optreedt bij alcohol, nicotine en andere middelen.
https://www.quest.nl/mens/gezondheid/a4 ... erslavend/
Succes met het ontwennen TS, goed om te lezen dat het stoppen met koffie al een gewenst effect voor je heeft.
Ik heb zelf geen ervaring met het stoppen met het drinken van koffie. Ik drink zelf max. 2 koppen koffie per dag en voel me daar prima bij. Als ik een dag geen koffie drink, dan merk ik daar zelf ook weinig van, maar ben nooit bewust gestopt met het drinken van koffie of andere cafeïnehoudende dranken.
Zoolgangster schreef:Ik drink niet veel koffie, 1x per dag hooguit, en dan voornamelijk cappuccino of iets dergelijks, zodat de melk (ben ook nog eens lactose intolerant, dus lactasepilletjes standaard erbij) om de koffie te "verdunnen", want ga al stuiteren/bibberig worden van 2 kopjes. En ja, dat plassen herken ik.
Maar ook ik heb wel eens hoofdpijn gehad in het weekend, als ik dan geen koffie dronk. Niet hele erge hoofdpijn, wel zeurderig, en met een kop koffie was het over.
Daarom thuis décaf, en ook dat niet te veel, want voor de blaas maakt het niets uit of er veel of weinig cafeïne in de koffie zit.