Wifiproblemen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmie25501

Wifiproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:19

Ik heb iets doms gedaan.

Gisteravond wilde ik graag Heel Holland Bakt streamen naar m’n tv via Ziggo Go. Dat werkte niet en ik dacht: mijn ouders zijn op vakantie, strong independent woman, ik vraag het wel even aan ChatGPT.

Heel gedoe, dingen veranderd aan mijn wifi, een of andere setting van 3 naar 2 gezet (iets met een w?), hiep hoi ik kon heel Holland bakt kijken.

Nu blijk ik een nieuw probleem te hebben. Mijn laptops verbinden ongeveer 1-5 minuten met de wifi en verbreken dan weer de verbinding. In plaats van een sleuteltje staat er nu een kruisje bij mijn netwerk en als ik verbinding wil maken zegt die: “Sommige gegevens zijn gewijzigd nadat u de laatste keer verbinding hebt gemaakt. We hebben extra informatie nodig om de verbinding tot stand te brengen.” Dan vul ik mijn wachtwoord in, doet hij het even en begint hetzelfde liedje opnieuw.

Bij nader inzien wil ik toch liever thuiswerken dan Heel Holland bakt kijken :+ ChatGPT zegt dat ik het netwerk moet vergeten, maar die optie heb ik niet. Ik kan ook nergens vinden wat ik nu wel moet doen.

Heeft iemand hier misschien een idee wat ik: ten eerste, gefabriceerd heb en ten tweede: hoe ik het weer oplos? Alvast bedankt!

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:27

Van wpa2 naar wpa3 gezet?
Is het een Windows laptop, en is hij van je werk? Mijn werklaptop is flink dichtgetimmerd, maar een netwerk op vergeten zetten kan ik wel.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:43

Oh ja maar dan andersom! Van die combinatie naar 2 gezet.

Ik heb een privelaptop en werklaptop, allebei Windows. Er zal vast ergens een knop vergeten staan, maar die kan ik dus niet vinden, bij beiden niet.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:52

Ik ga ervan uit dat je net als ik Windows 11 hebt. :)

Als je zoekt naar Netwerk en internet in de zoekbalk en dat opent kun je daarna kiezen voor wi-fi, daarna voor bekende netwerken beheren. Daar kies je dan "niet onthouden".

Je moet dan op dit moment niet verbonden zijn, de snelste manier om die verbinding op te heffen is wifi gewoon even helemaal uit zetten.

Als je wifi na het vergeten weer aan zet vindt de computer vast vanzelf weer je netwerk en kun je het opnieuw toevoegen met de goede instellingen, hopelijk.

Mocht het niet lukken dan kun je misschien de helpdesk van je werk bellen, als ze die hebben?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:39

Oh dus niet onthouden is wel hetzelfde als vergeten? Chatgpt bleef maar volhouden dat dat niet zo was. Niet dat dat werkt, want hij deed het helaas nog steeds niet. Het is overigens dus niet alleen op m’n werklaptop maar ook op mn privelaptop hetzelfde probleem

Konstantine

Re: Wifiproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:57

Dat is een beetje jammer -O-

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 12:56

Oh ik klaagde te vroeg want niet onthouden werkte wel! Ik weet alleen nog niet of ik vaker zo ga Bob de bouweren want ik vond het wel een gedoe :')

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:25

*\o/*

Volgende keer HHB maar op de laptop kijken? :P