Welk dekbed voor koukleum?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bambelien

Welk dekbed voor koukleum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 10:04

Mijn dekbed stamt inmiddels uit de oudheid en is aan vervanging toe :+
Maar welke te kiezen?
Momenteel heb ik een vier seizoenen en dat bevalt me eigenlijk wel. Ik zou dus graag opnieuw voor iets soortgelijks willen gaan, maat 220x240.
Maar verder? Welk materiaal? Welk merk? Mijn budget is 200€, maar omdat Black Friday eraan komt hoop ik dat er een leuke aanbieding komt en dan zou ik dus ook naar wat duurdere dekbedden kunnen kijken.

Alle tips zijn welkom :)

BeFunny

Re: Welk dekbed voor koukleum?

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:06

Ik zou gaan voor een elektrische deken en een dekbed 4 seizoenen van welk merk dan ook.

Ik zet het deken een uur voor ik naar bed ga aan en als ik naar bed ga uit dan is mijn bed heerlijk warm.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:13

Ik zweer bij dons. Nooit meer koud gehad. Een andere natuurlijke optie is schapenwol ‘ Texels ‘ dekbed. Ook heel warm.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:19

Ik ben ook een behoorlijke koukleum maar dekbed is een simpele, kostte een tientje . Heb in de winter een elektrische deken die ik op afstand aan kan zetten. En verder een merinowollen pyjama. Koud krijgen komt vaak omdat je zweet en een katoenen pyjama draagt. Wol voert vocht af.

Zolala

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Ik heb zelf een vierseizoenendekbed van wol (van Texels).
Zo heerlijk warm dat ik de combinatie zomer+winter zelfs nog nooit gebruikt heb <3
https://www.bol.com/nl/nl/p/texels-4-se ... 047653527/

Je zou eens kunnen kijken voor bijvoorbeeld Texels of Terschellinger, prijzen kunnen erg verschillen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:30

Ik heb een vierseizoenen donzen dekbed, ik heb ook nog nooit allebei hoeven gebruiken. Het winterdeel alleen is al heerlijk warm, heel de winter door :D

Mijne is van de Hema, wel boven jouw budget zo te zien maar ik zou het echt aanraden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:30

Zeker een elektrische deken, dan stap je niet in een koud bed.
Ook lekker is een dikke fluffy fleecedeken onder je dekbed, of juust om op te liggen, dat is ook lekker warm.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:31

Ik was ook enorm fan van electrische dekens maar met mijn Tempur matras kan ik die niet meer gebruiken. Ik ga van de winter nog wel de electrische deken erbovenop kan liggen proberen (ik heb er eentje met mouwen :D)

Wij hebben nu de dekbedden van Zelesta, 2x eenpersoons maar wel de 150x220 maat. Kan ik tenminste een fatsoenlijke cocon maken :))

Nu is het dekbed zelf niet direct mijn aanrader maar wel de maat en eenpersoons ipv een grote.

Ik zou denk ik voor dons gaan.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:32

Die Bkeus bij Bol is een prima wollen deken. Wij kochten hem als tussendeken voor de wat frissere nachten. Maar de deken is verrassend prettig en warm, die kan ook zo door voor winterdeken. Hij is zowaar warmer dan onze iets ouder wordende winterdeken.
Aanrader dus, die Bkeus: prettig prijsje, hele fijne deken!

Knikmops57

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:20

Dekbed van 100% Texels wol. Een dunne voor de zomer en een wat dikkere voor de koude periode en samen te voegen voor de winter. Bij echte kou gewoon een ouderwetse kruik mee naar bed.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 11:47

Wol of dons!
Hier geen optie omdat mijn wederhelft allergisch is. -O-

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:01

Let wel op met dons of het niet de dieronvriendelijke versie is. Beste is gerecycled, denk ik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 12:04

Ik heb een 4 seizoenen van Cinderella. Maar dat was geen goedkope. En een elektrische deken.

Lindsey_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 18 min geleden

Wij hebben altijd een wollen dekbed (Texelaar). Zomer en herfstdeel wat samen voldoende is voor de winter. En een 1 persoons electrische deken, Satan geheten, over het voeteneind in de breedte zodat alleen de voeten lekker warm zijn 's avond. Tijdklokje erop zodat ie na een tijdje weer uitgaat, om te voorkomen dat we dromen krijgen over heksenverbrandingen en zo.
Dons willen we niet; allergisch.