F_T schreef:Ik denk dat een klassiek droogrek met daaronder zon electrisch kacheltje met ventilator beter werkt...
Dan heb je circulatie, verwarming en richt je bovendien op het deel dat van nature het langst nat blijft, nl de onderkant.
Die buizen van dit rek raken precies het stuk dat van nature sowieso al het snelste droogt.
Gewoon zon 500 of 1000 watt minikacheltje
Dit is mijn systeem (droogrek en kacheltje, geen ventilator) en dat werkt heel goed. Ook handdoeken en spijkerbroeken zijn binnen een paar uur droog.
Maar het beste vind ik vloerverwarming. Duurt wel ietsjes langer dan met kacheltje maar kost geen extra stroom. En de was droogt een stuk sneller dan gewoon op het rek op de koude vloer.
Overigens heb ik bij t shirts e.d. dat juist de streep waar het shirt over het rek hangt als langste nat blijft. Halverwege het drogen draai ik de t shirts altijd even om en verschuif ik ze een stukje zodat de natte streep ook kan drogen. Dan lijkt mij een rek wat juist die streep droogt me fijn. Maar geen noodzaak, en ik ga er al helemaal geen rek om kopen.