Elektrisch droogrek - ter vervanging van droger (?)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gyselle

Elektrisch droogrek - ter vervanging van droger (?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:52

Kon hier nog geen topic over vinden; mocht ik die gemist hebben, excuus. :)

Wie heeft er ervaring met een elektrisch /verwarmd droogrek? Het leek mij een fijne aanvulling op een droger, voor kleding die niet droger-bestendig is. Ik zie alleen bij de meeste staan dat ze alleen geschikt zijn voor items die wel in een droger kunnen. Wij wassen thuis (helaas) nogal veel, leek me juist zo fijn als je én een droger én zo'n verwarmd rek kunt gebruiken.

Ter illustratie, gaat om zo'n ding:
Afbeelding

Anyone? :D

MarlindeRooz

Re: Elektrisch droogrek - ter vervanging van droger (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:52

Ik ben ook benieuwd of dit werkt. Omdat het oppervlakte zo klein is en niet alle stof raakt…

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Ik heb geen idee van de kosten van een elektrisch droogrek, maar ik heb jaren een elektrische luchtontvochtiger gebruikt die ook een 'droogfunctie' had.
En daarbij kleding op 2 rekken staan.

Gyselle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:58

MarlindeRooz schreef:
Ik ben ook benieuwd of dit werkt. Omdat het oppervlakte zo klein is en niet alle stof raakt…

Precies, het klinkt handig, maar vraag me af hoe dit in de praktijk werkt.

Gyselle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:59

siskeh schreef:
Ik heb geen idee van de kosten van een elektrisch droogrek, maar ik heb jaren een elektrische luchtontvochtiger gebruikt die ook een 'droogfunctie' had.

Dit zijn rekken van een paar tientjes; dat is wellicht een andere prijscategorie dan een luchtontvochtiger? :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:05

Ik zou bang zijn dat het te warm wordt en je gril strepen op je kleding krijgt :D

Saga

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:07

_O-

Ik vind het er ook interessant uitzien, maar denk ook dat dan maar een deel droogt?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

Oh, ik dacht dat je die draaiende molen bedoelde die pas geleden bij de Action was. Dat leek me maar onhandig, wie heeft daar nou plek voor :=

Dit lijkt me wel lekker voor handdoeken, als het echt werkt dan :D

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:28

Ik heb zo'n elektrisch droogrek. Heel kansloos ding, de was droogt bij mij alleen waar het de buizen raakt. Duurt lang voordat het droog is.
Geen aanrader wat mij betreft.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:29

MarlindeRooz schreef:

Dit dus, droogt alleen waar de buizen de stof raakt

Gyselle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 20:38

Ah, dank voor je reactie Yvonne. Denk idd niet dat het dan de moeite waard is..

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:39

Bovenstaande heb ik ook gehoord. Als je het al sneller droog wil hebben en de extra kosten voor stroom geen probleem vindt kan je nog beter een ventilator erop zetten.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:23

Die draaiende schijnen wel heel goed te zijn. Maar dan moet je wat ruimte hebben.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:12

Je hebt ook een soort plafonddroogrek. Met een afstandsbediening kun je het rek laten zakken, er zijn buizen en haken voor kleerhangers. Dan omhoog doen en de heaters en ventilatoren starten.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:16

Die dingen drogen inderdaad alleen waar het de buizen raakt, doet echt helemaal niks helaas.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 08:23

siskeh schreef:

Oehhh, dit is een goede. Had ik nog niet bedacht. In de zomer alles lekker buiten en zo droog, maar nu duurt het twee dagen en ruikt het veel minder fris. Om het droogproces te versnellen is dit wel een hele goede optie!

Bedankt!

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:02

Ik heb ook een luchtontvochtiger gekocht om de was te drogen. Deze van Tronic.
Mijn was deed er eerst zeker 3 dagen over en als ik deze op de droogstand eronder zet, is het meeste in 24 uur droog. Hij maakt wel wat geluid, dus ik zet hem alleen 's nachts aan. O en hij vreet redelijk veel stroom. Maar daar staat tegenover dat hij de kamer ook aardig warm kan houden.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:07

Ik denk dat een klassiek droogrek met daaronder zon electrisch kacheltje met ventilator beter werkt...
Dan heb je circulatie, verwarming en richt je bovendien op het deel dat van nature het langst nat blijft, nl de onderkant.

Die buizen van dit rek raken precies het stuk dat van nature sowieso al het snelste droogt.

Gewoon zon 500 of 1000 watt minikacheltje

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:09

Ik ben heel tevreden over onze luchtontvochtiger van Auronic, ze zijn nu in de AH voordeelshop voor een leuke prijs aan te schaffen en de was droogt er snel door.

Sanny_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:03

Gyselle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Vandaag, 11:29

Dank allemaal voor de reacties. Een luchtontvochtiger lijkt dus de beste optie. Zo’n draaiend rek ziet er overigens ook goed uit!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:27

Dat draaiende rek is echt een uitkomst, maar ik zou niet weten waar ik dat ding moet laten... Wij hebben inmiddels maar een droger gekocht, al probeer ik wel veel gewoon in de kamer te drogen.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:32

Zolang je niet een enorm vochtig huis hebt, lees 85% of hoger, dan is een simpele ventilator op koude stand naast het wasrek zetten al efficiënt genoeg om de was enorm snel te laten drogen. Vanzelfsprekend is natuurlijk dat niet alles 4 lagen dik op het wasrek is gekwakt.

Het hoeft dus niet eens verwarmd te worden, de truc is de verplaatsing van lucht wat voor verdamping van het water zorgt. Voeg je daar warmte aan toe dan gaat het natuurlijk nog sneller. Dus mocht je geen zin hebben een duur apparaat aan te schaffen en/of een hoge energierekening dan zet je het beste het wasrek ergens naast een verwarming die toch al aan staat en als extra zet je er een goedkope, simpele ventilator naast.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:47

F_T schreef:
Ik denk dat een klassiek droogrek met daaronder zon electrisch kacheltje met ventilator beter werkt...
Dan heb je circulatie, verwarming en richt je bovendien op het deel dat van nature het langst nat blijft, nl de onderkant.

Die buizen van dit rek raken precies het stuk dat van nature sowieso al het snelste droogt.

Gewoon zon 500 of 1000 watt minikacheltje

Dit is mijn systeem (droogrek en kacheltje, geen ventilator) en dat werkt heel goed. Ook handdoeken en spijkerbroeken zijn binnen een paar uur droog.

Maar het beste vind ik vloerverwarming. Duurt wel ietsjes langer dan met kacheltje maar kost geen extra stroom. En de was droogt een stuk sneller dan gewoon op het rek op de koude vloer.

Overigens heb ik bij t shirts e.d. dat juist de streep waar het shirt over het rek hangt als langste nat blijft. Halverwege het drogen draai ik de t shirts altijd even om en verschuif ik ze een stukje zodat de natte streep ook kan drogen. Dan lijkt mij een rek wat juist die streep droogt me fijn. Maar geen noodzaak, en ik ga er al helemaal geen rek om kopen.